Avatar billede dyve Nybegynder
26. marts 2003 - 21:59 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Javascript + DW templates - haster!!

Mit template F.... up i mit Javascript. Templaten gør at jeg ikke kan kalde OnResize fra body på de sider som er lavet udfra templaten.

Jeg vil kalde en funktion som kaldes når der resizes, men dreamweaver templaten "låser" html-koden og javascript funktionen kan ikke kaldes. Scriptet står ikke i en editable region. Har prøvet at putte det i sådan en. Men det virker ikke.

Hjælp ønskes asap! Jeg vil gerne have svar i aften.
Avatar billede angelod Novice
26. marts 2003 - 22:55 #1
Det er nu ikke så svært. Du tilføjer OnResize til body i template-filen, og hvis det ikke skal være på alle sider, så laver du bare 2 templates. En med og uden. DW lader dig jo skifte template på en fil efter behov.

Alt i alt er det et genialt system. :o)
Avatar billede dyve Nybegynder
26. marts 2003 - 23:13 #2
Det du siger jeg skal gøre virker ikke. Det er netop det der er problemet. Min funktion bliver ikke kaldt. Det virker til at den slet ikke trigger på OnResize. Har testet med en simpel alert men det virker heller ikke.

NB. Det er IE jeg udvikler til så window.onresize (til netscape) er ikke en mulighed.
Avatar billede olebole Juniormester
26. marts 2003 - 23:20 #3
<ole>

"NB. Det er IE jeg udvikler til så window.onresize (til netscape) er ikke en mulighed." ....???
Det virker da ualmindelig fint i alle browsere - herunder IE  :)

Læg en URL, ellers er det uden mening at skulle gætte på, hvad du laver af fejl.

/mvh
</bole>
Avatar billede angelod Novice
26. marts 2003 - 23:22 #4
Ja.. window.onresize virker i alle nyere browsere, så vidt jeg ved.
Avatar billede dyve Nybegynder
26. marts 2003 - 23:35 #5
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<!-- TemplateBeginEditable name="doctitle" -->
<title>main</title>
<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">

function alerting() {
alert("NU RESIZER DU.");
}

</script>
<!-- TemplateEndEditable -->
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

<link href="../sheet.css" rel="stylesheet" type="text/css">
</head>

<body background="../images/bg_index.gif" leftmargin="0" topmargin="0" marginwidth="0" marginheight="0" onResize="alerting()">

Håber i kan se noget udfra dette stykke kode. Jeg har ikke mulighed for at sende et link nu. alerting() trigges slet ikke.

Det virker fint når jeg previewer templaten men ikke når den skal kaldes fra en side genereret udfra den.

Findes der et alternativ til denne metode?
Avatar billede olebole Juniormester
26. marts 2003 - 23:39 #6
Ingen URL, intet svar ... hvad skal vi med noget, der virker? Du er _nødt_ til at vise os noget, der ikke virker ... ellers er det ikke muliggt at finde ud af, hvad du laver af fejl
Avatar billede olebole Juniormester
26. marts 2003 - 23:59 #7
PS: Kunne det tænkes, du i de genererede sider hhar mere end én onresize-handler?
Det er det eneste, jeg kan komme i tanker om, kan give omtalte fejl. Er det ikke tilfældet, er vi nødt til at se noget kode, der fejler.
Avatar billede dyve Nybegynder
27. marts 2003 - 00:30 #8
ok. fair nok.

Lidt forsinket kommer her et par links...

Jeg har delvist fundet problemet. Jeg bruger en menu fra www.opencube.com som giver problemer.

uden menuen:

templaten:
http://www.steffenk.net/mj/Templates/main.dwt
side som bruger template:
http://www.steffenk.net/mj/ungdom.htm

Men menuen:
med template:
http://www.steffenk.net/mj/Templates/main_med_menu.dwt
side som bruger templaten:
http://www.steffenk.net/mj/med_menu.htm

Håber det er ok spørgsmålet er drejet en smule. Havde ikke lige opfattet at det var menuen som drillede...
Avatar billede dyve Nybegynder
27. marts 2003 - 00:32 #9
Bemærk...

Den giver en fejl på ...Templates/main_med_menu.dwt når menuen loader. Men det er blot pga. templaten ligger en mappe dybere en resten.
Avatar billede olebole Juniormester
27. marts 2003 - 01:19 #10
Yups ... tænkte det nok: To onresize-handlers  ;o)

I filen:
  tbrowser_ie.js
skal du finde denne funktion (brug Search i en editor):
  function dqm__handleResize(){q103();for(i=0;i<q18;i++){if(q105[i])q1(i,true);}for(i=0;i<q19.length;i++)q1(q19[i],false);}
og skrive den om til:
  function dqm__handleResize(){myOwnResize();q103();for(i=0;i<q18;i++){if(q105[i])q1(i,true);}for(i=0;i<q19.length;i++)q1(q19[i],false);}

Så kan du skrive en funktion:
myOwnResize() {
  alert("That's it - Kid!");
}

Funktionen 'myOwnResize()' skal skrives over det sted, hvor du importerer .js-filerne til menuen.
Avatar billede olebole Juniormester
27. marts 2003 - 01:23 #11
Og du skal nok ændre i de andre 'tbrowser_XX.js' filer også - og derefter teste resultatet ;o)

En helt anden ting: Hvorfor er menuen ikke registreret? Dansk Sejlunion må da nok have råd til at betale for den
Avatar billede olebole Juniormester
27. marts 2003 - 01:42 #12
... i øvrigt en snedig måde, de har lavet alert'en på  :)
Avatar billede dyve Nybegynder
27. marts 2003 - 01:52 #13
Den giver lige en fejl idet den loader. På linie 1.  Noget med den mangler et semikolon.

Den er ikke registreret fordi sitet blot er en skoleopgave =)

Men gad vide om man kan fjerne den snedige copyright? LOL ;-)
Avatar billede olebole Juniormester
27. marts 2003 - 02:09 #14
Ooooooops  :o)
Du skal selvfølgelig skrive:

function myOwnResize() {
  alert("That's it - Kid!");
}

Hvis jeg trompeterede ud over hele Eksperten, hvordan man fjerner deres copyright-notice, ville den jo ikke være til nogen nytte  :)
Er det et skoleprojekt, går det nok også fint med den.
/mvh
Avatar billede olebole Juniormester
27. marts 2003 - 02:14 #15
Og for en sikkerheds skyld: Du skal naturligvis lægge funktionen i JavaScript-tags:

<script type="text/JavaScript">
function myOwnResize() {
  alert("That's it - Kid!");
}
</script>
Avatar billede dyve Nybegynder
27. marts 2003 - 02:16 #16
NÅ JA! Nu virker det perfekt.

Jeg troede lige det var den js fil. Men mange tak for hjælpen!

=)
Avatar billede olebole Juniormester
27. marts 2003 - 02:35 #17
... anytime  ;o)
Held og lykke med projektet ... du skulle næsten prøve at sælge det til Dansk Sejlunion bagefter. Deres site kunne sandelig trænge til en seriøs omgang  :D
/mvh
Avatar billede dyve Nybegynder
27. marts 2003 - 11:46 #18
Hejsa, håber at du er her endnu. Jeg sidder her en 30 min. tid før siden skal præsenteres på skolen, og jeg har været nødt til at uploade siden til den interne webserver. Derfor får jeg det før omtalte "snedige copyright protection". Jeg ved godt at det er imod alle regler, men forstå at sitet bliver "skrottet" efter intern brug, og kommer aldrig ud. Jeg vil høre om du måske havde en løsning på prolemet???