Avatar billede gjoedvad Nybegynder
26. marts 2003 - 12:37 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Interface, hvad og hvor meget dækker dette?

Interface, hvad er det og hvor meget dækker dette?

Jeg har indtryk af at det bruges til en bunke forskellige ting og i relationer.
Avatar billede arnvig Nybegynder
26. marts 2003 - 12:40 #1
Interface betyder bare grænseflade.

Det kan f.eks. være en beskrivelse af hvordan 2 enheder snakker sammen (også kaldet protokol).
Avatar billede NanoQ Nybegynder
26. marts 2003 - 12:40 #2
Det er umuligt at give den definition på "Interface". Et Interface er jo blot et "kommunikationsled" mellem 2 enheder. Det kan være bruger og maskine (GUI(Graphical User Interface), 2 komponenter i en maskine og meget mere.
Avatar billede arnvig Nybegynder
26. marts 2003 - 12:41 #3
Enhederne kan f.eks være

Program
Maskine
Menneske
Netværk
Avatar billede arnvig Nybegynder
26. marts 2003 - 12:42 #4
nanoq: umuligt ?? næppe. Men absolut ganske omfattende
Avatar billede NanoQ Nybegynder
26. marts 2003 - 12:42 #5
Interface:

(n.) A boundary across which two independent systems meet and act on or communicate with each other. In computer technology, there are several types of interfaces.
user interface - the keyboard, mouse, menus of a computer system. The user interface allows the user to communicate with the operating system. Also see GUI.
software interface - the languages and codes that the applications use to communicate with each other and with the hardware.
hardware interface - the wires, plugs and sockets that hardware devices use to communicate with each other.
(v.) To connect with or interact with by means of an interface.

fra http://www.webopedia.com/TERM/i/interface.html

eller:

interface

As a noun, an interface is either:
A user interface, consisting of the set of dials, knobs, operating system commands, graphical display formats, and other devices provided by a computer or a program to allow the user to communicate and use the computer or program. A graphical user interface (GUI) provides its user a more or less "picture-oriented" way to interact with technology. A GUI is usually a more satisfying or user-friendly interface to a computer system.
A programming interface, consisting of the set of statements, functions, options, and other ways of expressing program instructions and data provided by a program or language for a programmer to use.
The physical and logical arrangement supporting the attachment of any device to a connector or to another device.
As a verb, to interface means to communicate with another person or object. With hardware equipment, to interface means making an appropriate physical connection so that two pieces of equipment can communicate or work together effectively.

http://whatis.techtarget.com/definition/0,,sid9_gci212363,00.html
Avatar billede soreno Praktikant
26. marts 2003 - 12:43 #6
Interface betyder grænseflade.

Grænseflade defineres som (NuDansk ordbog):
"den del af et computersystem der muliggør kommunikation mellem bruger og et program el. en database"

Forfatteren af nudansk ordbog burde nok også have tilføjet noget ala:
..muliggør kommunikation mellem enheder (f.eks. PC'er via netkort).
Avatar billede NanoQ Nybegynder
26. marts 2003 - 12:44 #7
arnvig, "interface" er jo et ikke fast definerbart begreb. Tænk blot på "to interface with". Man kan "interface" med hvad som helst. Ordet kan jo i realiteten oversættes til "kommunikere". Det åbner for et hav af nye definitioner.
Avatar billede gjoedvad Nybegynder
26. marts 2003 - 13:18 #8
Tak skal i alle sammen ha, det gav mig lige det jeg anende.

Hav en god dag, jeg fordeler point....;o)
Avatar billede arnvig Nybegynder
26. marts 2003 - 14:09 #9
fedt nok, Soreno, så fik du lige en 3'diedel af points, for at svare det vi allerede havde svaret
Avatar billede soreno Praktikant
26. marts 2003 - 14:15 #10
Arnvig:
Tak for de venlige ord.

Jeg kan oplyse at mit svar er baseret på egen viden samt nudansk ordbog. Da jeg begyndte mit svar var spørgsmålet ikke kommenterert/besvaret. Tror du ikke på dette så anmeld mig for at være en copycat.

Hav en fortsat god dag.
Avatar billede arnvig Nybegynder
26. marts 2003 - 14:58 #11
Soreno: sorry, det var vist ikke dig der var problemet, men gjoedvad.
Avatar billede soreno Praktikant
26. marts 2003 - 15:43 #12
Men hvis jeg forstår dig korrekt, så synes du ikke jeg skulle have haft points for min indsats ?