Avatar billede Xelot Nybegynder
26. marts 2003 - 11:50 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Cookies.. når de er MEST irriterende

Hey.. nu har jeg siddet med denne her cookie ting LÆNGE og kan SIMPELTHEN ikke finde rundt i det længere..

Jeg laver et website-voting system hvor at når brugeren har givet en karakter ikke kan stemme mere på det samme websted.

Brugeren stemmer via en formular. I formularen (grade.php) er der en skjult boks med navnet på websitet (kaldet $navn2) denne boks henter sin value fra url'en hvor jeg definerer variablen.

Formularen sender selve karakteren som $point

Koden:
<? if($navn2) setcookie($navn2,$point,time()+456231231123123123123456456456789); ?>

<?
include "../../config.php"; //mysql info
if($navn2){
echo "du har givet dette website karakteren $point<br>";
mysql_query("INSERT INTO websites_jugde(point,navn,user)VALUES('$point','$navn2','$user')");
}
else
{

include "grade.php"; //formularen
if($data_send){

mysql_query("INSERT INTO websites_jugde(point,navn,user)VALUES('$point','$navn2','$user')");
echo "<a href=\"get.php?num=1\" onclick=\"java script:window.close()\">Klik her for at lukke vinduet</a>";

}
else
{
exit;
}
?>

Men når jeg stemmer, så kan jeg stadig stemme.. hvorfor det..?! det er ligesom den ikke opretter cookien.
prøv selv på www.znup.dk/community/websites/get_.php?num=1
Avatar billede exp Juniormester
26. marts 2003 - 12:05 #1
Kan ikke lige se hvad der er galt, men her er der ihvertfald en god artikel der viser hvordan man kan lave et udemærket databasestyret afstemningssystem

http://www.udvikleren.dk/show_article.php?id=155
Avatar billede andy Nybegynder
26. marts 2003 - 12:19 #2
Du roder rundt med cookies og GET/POST variabler med samme navn.

if($navn2){
skal være:
if ($_COOKIE["$navn2"]){
Avatar billede Xelot Nybegynder
26. marts 2003 - 12:31 #3
Det er rettet nu.. men virker stadig ikke..?! er der en helt anden måde at gøre det på måske.?!
Avatar billede exp Juniormester
26. marts 2003 - 12:52 #4
znup.dk >>
har du kigget på den side jeg linker til?
Avatar billede Xelot Nybegynder
26. marts 2003 - 12:59 #5
exp>> Ja.. al den tekst virker uoverskueligt og jeg vil ikke læse den medmindre du kan garantere at jeg kommer nogen veje ved det..
Avatar billede exp Juniormester
26. marts 2003 - 13:08 #6
jeg bruger det selv... det virker
Avatar billede Xelot Nybegynder
26. marts 2003 - 14:09 #7
Hmm ja.. men det er jo næsten lige før det er alt for avanceret for mig.. det er et smukt script.. :) Men kan ikke rigtig tilpasses mit system. Der skal jo laves en ekstra handling som også gemmer/henter websitenavn.
Avatar billede sonnyvj Nybegynder
26. marts 2003 - 16:46 #8
$navn2=$HTTP_COOKIE_VARS[$navn2];
<? if($navn2!="") setcookie($navn2,$point,time()+456231231123123123123456456456789); ?>

<?
include "../../config.php"; //mysql info
if($navn2!=""){
echo "du har givet dette website karakteren $point<br>";
mysql_query("INSERT INTO websites_jugde(point,navn,user)VALUES('$point','$navn2','$user')");
}
else
{

include "grade.php"; //formularen
if($data_send){

mysql_query("INSERT INTO websites_jugde(point,navn,user)VALUES('$point','$navn2','$user')");
echo "<a href=\"get.php?num=1\" onclick=\"java script:window.close()\">Klik her for at lukke vinduet</a>";

}
else
{
exit;
}
?>
Prøv lige det her $navn2=$HTTP_COOKIE_VARS[$navn2];// henter navn2 fra cookie
Avatar billede Xelot Nybegynder
26. marts 2003 - 22:35 #9
sonnyvj>> hmm det virker ikke.. det er lisom at php ikke sætter noget ind i mysql.
Avatar billede Xelot Nybegynder
30. marts 2003 - 23:34 #10
Jeg lukker spørgsmålet, har opgivet det.