Avatar billede perfi Nybegynder
14. november 2000 - 13:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvor befinder koderne sig i Oracle??

Hej

Jeg har lige oprettet tabeller i SQL+ i oracle. Som fungere fint. Men hvordan kan man se sine attributerklæringer(SQL koder)ewfter de er oprettet. Problemet er at jeg ikke kan huske char størrelsen på en af fremmednøglerne??  hilsen perfi
Avatar billede perfi Nybegynder
14. november 2000 - 14:05 #1
Jeg glemte lige at spørge også..
Hvis jeg skal tage de oprettede tabeller med hjem, hvor definder de sig så?? Jeg har ledt efter tabellerne, men kan ikke finde den nogle steder....Måske er det et dumt spørgsmål, men jeg er lige startet med oracle og SQL.
Avatar billede driften.dk Nybegynder
14. november 2000 - 14:25 #2
For at se en tabeldefinition:
SQL> desc <tabelnavn>

For at se egne tabeller:
SQL> select * from tab;

Se evt i views\'ne:
USER_TABLES - Her kan du se mange ting om dine tabeller.
USER_TAB_COLUMNS - Her kan du se mangle ting om dine kolonner på dine tabeller.

Avatar billede pnielsen Nybegynder
14. november 2000 - 14:47 #3
export af tabellerne er den nemeste måde

\"export -help\" viser dig hvordan det gøres.... du kan så hente dem ind i din base når du kommer hjem men import.
Eksempel:
export system/manager file=perfi.dmp full=yes

når du kommer hjem til din egen database:
import system/manager file=perfi.dmp full=yes

Du kan også trække create statementet ud ved at lave en:
import system/manager file=perfi.dmp full=yes indexfile=create.sql

Du kan så se i create.sql hvordan de tabeller ser ud!!!

Held og lykke!

Paw

Avatar billede pnielsen Nybegynder
14. november 2000 - 14:49 #4
Du kan evt. nøjes med schemaet(brugeren), istedet for en \"full\".
Brug derfor istedet
export system/manager file=perfi.dmp schema=brugernavn

import system/manager file=perfi.dmp schema=brugernavn

Håber det hjælper :)
Avatar billede perfi Nybegynder
14. november 2000 - 15:27 #5
Jeg er ikke sikker på at jeg har gjort det rigtigt fra starten af!!. Jeg gik bare direkte ind i SQL +, og CREATE TABEL xxx osv., men skal man oprette et projekt først i navigatoren?? og skal man så bruge de faciliteter Navitatoren har, eller kan man direkte fra SQL+ gemme i et projekt oprettet i NAVIG..?? perfi
Avatar billede pnielsen Nybegynder
14. november 2000 - 16:25 #6
Du har gjort det rigtigt!

Den bruger du logger ind i sql+ med ejer dine tabeller!
Du behøver ikke oprette projecter!!!
Avatar billede perfi Nybegynder
14. november 2000 - 16:37 #7
Det er bare helt fint....
Men jeg er stadig lidt blank med henhold til exporteringen. Hvor exportere jeg tabellerne fra?? Er det fra SQL+ prompten eller fra NAVIGATOREN??
Har prøvet fra begge steder. Fra SQL+ siger den ukendt kommando og fra NAVIGATOR siger den \"DER BLEV FORSØGT ADGANG TIL NAVIGATOR EFTER DENS AFSLUTNING\".....Så jeg er på herrens mark her. perfi
Avatar billede pnielsen Nybegynder
14. november 2000 - 17:40 #8
Fra en kommando prompt :)

vælg start -> kør/run
på nt: \"cmd\"
på win95/98: \"command\"

Avatar billede perfi Nybegynder
14. november 2000 - 23:14 #9
OK paw
Det prøver jeg i morgen tidlig. pt. tak
Kaster mig i dynen nu..
perfi
Avatar billede perfi Nybegynder
15. november 2000 - 09:31 #10
Hej
Har prøvet en del ting..Læste igennem dokumentationen, Har prøvet følgende:
SQL> exp system/manager PARFILE=perfi.dat
og
SQL> export system/manager PARFILE=perfi
Der står noget med CATALOG.LOG eller CATEXP.SQL. Der står at man skal køre sådanne først. Også prøvet uden held.
Fejlen den skriver er: Ukendt kommando \"exp system...\" resten af linien er ignoreret.
Problemet er at databaserne skal køre et windowsprogram lavet i C++ BUILDEREN. Men når jeg ikke kan finde selve databaserne, så er det svært at få tilknyttet dem til programmet med ODBC tilgang. Jeg ved at pnielsen er en haj i oracle, så jeg ligger på knæ for dig!!!Hvis du har tid, kan du så ikke lavet et eksempel fra bunden..Jeg ved at du og andre har skrevet eksempler, men uden held, måske mangler jeg  en parameter eller to. perfi