Avatar billede disco_keld Nybegynder
26. marts 2003 - 00:55 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

problemer med flere .dll i min web app

Hejsa...
Når jeg tilføjer et class lib. i VS.NET til min Web applikation, så får jeg problemer med mine assemblies.

Skal deres GUID være ens, eller hvad.

Jeg har også prøvet at lave en Keyfile .snk til den. Den kan den slet ikke finde. Jeg har prøvet med alle mulige sti variationer.

En der kan smide et eksempel op med et par assemblies og lidt!

Mange tak,

Mvh

Lucien
Avatar billede burningice Nybegynder
26. marts 2003 - 08:07 #1
definer "problemer"... :)
Avatar billede disco_keld Nybegynder
26. marts 2003 - 08:16 #2
Mit problem er at jeg ikke helt ved, hvordan det gøres.

VS.NET sætter jo en masse parametre i selve assemblyinfo filen, som er tomme undtagen GUID.

Når jeg så har flere assemblyinfo filer pga jeg har flere class lib's + den som ligger i web app projektet så brokker den sig over at kun en assembly må have en GUID i det samme projekt, eller noget i den retning.

Den keyfile kan jeg ikke få til at virke, selvom det nu skulle være lige til.

fatter ikke hvorfor, men jeg kan ikke ramme den rigtige sti som angiver keyfilens placering. Den siger at den ikke kan finde den. Hehe

Det stinker.....

Men når jeg sletter GUID på de class lib's jeg laver og ikke angiver nogen key så brokker den sig ikke.

Men er det rigtigt og gøre det?
Avatar billede burningice Nybegynder
26. marts 2003 - 08:22 #3
disco_keld>> GUID skal du generelt IKKE bruge, og din snk-fil er kun til hvis din assembly skal ligge i GAC, og derfor have et strongname.

Så vidt jeg husker, så skal de tre nedester punkter i assemblyinfo'en generelt ikke udfyldes.
Avatar billede disco_keld Nybegynder
26. marts 2003 - 08:26 #4
hehe.... GAC?

Jamen sletter du også GUID and shit i dine assembly info filer da?

Den her brokker den sig også over:

<Assembly: CLSCompliant(True)>

må heller ikke defineres i mere end 1 assembly der ligger i samme projekt.
Avatar billede guidmaster Nybegynder
26. marts 2003 - 08:32 #5
Du skal heller ikke have flere assambleys i samme projekt. Du skal have den i hvert sit projekt i den samme solution. Så laver du en add reference i den projekt hvor du skal bruge den anden assambley.
Avatar billede disco_keld Nybegynder
26. marts 2003 - 08:43 #6
Det var også det jeg mente.... for det er det jeg gør.

Hehe... solution, projekt,- ja okay.

Vil det sige at den assembly der, sagtens kan skulle kunne have en forskellig GUID og CLSCompliant(True) atttibut og hvad har vi?
Avatar billede burningice Nybegynder
26. marts 2003 - 08:53 #7
disco_keld>> min assemblyinfo ser sådan her ud:

using System.Reflection;
using System.Runtime.CompilerServices;

[assembly: AssemblyTitle("Midaz")]
[assembly: AssemblyDescription("")]
[assembly: AssemblyConfiguration("")]
[assembly: AssemblyCompany("MPA Consult")]
[assembly: AssemblyProduct("Midaz")]
[assembly: AssemblyCopyright("MPA Consult")]
[assembly: AssemblyTrademark("")]
[assembly: AssemblyCulture("")]

[assembly: AssemblyVersion("1.0.0.0")]

[assembly: AssemblyDelaySign(false)]
[assembly: AssemblyKeyFile("")]
[assembly: AssemblyKeyName("")]
Avatar billede guidmaster Nybegynder
26. marts 2003 - 08:53 #8
Der er stor forskel på solution og projekt i VS.NET !!! I en solution kan du have mange projekter, mens du i et projekt kun kan have et projekt.
Avatar billede disco_keld Nybegynder
26. marts 2003 - 09:04 #9
Ja okay... jeg sover i timen.

Men hvor og hvordan referrere i til jeres keyfile og hvor ligger i den henne?
Avatar billede burningice Nybegynder
26. marts 2003 - 09:21 #10
disco_keld>> jeg har lavet mange hjemmesider og programmer, og har aldrig haft brug for det...

forresten... nej, du må ikke have to assemblys med samme GUID... GUID = Globally Unique Identifier
Avatar billede disco_keld Nybegynder
26. marts 2003 - 09:23 #11
okay....

hmmm, troede det var et must og lave en keyfile til et website.
Avatar billede burningice Nybegynder
26. marts 2003 - 09:30 #12
disco_keld>> det er et must hvis din asembly skal have et strong name, som er et must hvis den skal ligge i GAC (Global Assembly Cache)
Avatar billede daimar Nybegynder
18. maj 2003 - 01:37 #13
Det kommer meget an på hvordan du vil bruge dit Assembly, hvis det skal bruges på tværs af applicationer, fks skal bruges på flere forskellige websites. Så ville det være en god ide at lave et Strong Named Assembly og smide det i global assembly cachen på serveren.
Hvis du bare sidder og udvikler et website så er det pænt ligegyldigt hvordan din assemblyinfo fil ser ud.

Mht keyfiles, de skal ikke være unikke for applicationen, det er meningen at de bruges til at identificere udvikleren af assembliet. De skal også kun bruges hvis du vil have et strong named assembly.

Hvis du skal have refferere til en key gøres det gerne på følgen måde.
[assembly: AssemblyKeyFile(@"\\udvserver\internal\key\keypair.snk")]

du kan selvfølgelig også reffere til den lokalt...