Avatar billede kring Nybegynder
25. marts 2003 - 17:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fejl i forbindelse med MySQL Update

Hej eksperter.

Jeg oplever et fænomen som jeg ikke rigtig kan forstå.

Jeg har en MySQL database med en tabel hvor alle felter har lov til at være NULL pånær primær nøglen (ID).

Jeg prøver så at fyre følgende statement af:

UPDATE tPartner SET id = '15951', address = '' , zip = '' , city = '' , country = '' , phone = '' , fax = '' , type = '3' , division = 'Test-divison' , cvr = '' , email = '' , website = '', name = '' WHERE ID = 15951

Når jeg gør det før jeg følgende fejl:
You have an error in your SQL syntax near '' at line 1

Men ændringerne sker i databasen alligevel.

Er der nogle der har nogle bud? Er det et kendt fænomen?

/Kring
Avatar billede ahv Nybegynder
25. marts 2003 - 17:36 #1
Prøv:

UPDATE tPartner SET id='15951', address='' , zip='' , city='' , country='' , phone='' , fax='' , type='3' , division='Test-divison' , cvr='' , email='' , website='', name='' WHERE id=15951
Avatar billede bearhugx Nybegynder
25. marts 2003 - 17:36 #2
hmmm .. bør du resette id - er Id autoincrement?... prøv
UPDATE tPartner SET address = '' , zip = '' , city = '' , country = '' , phone = '' , fax = '' , type = '3' , division = 'Test-divison' , cvr = '' , email = '' , website = '', name = '' WHERE ID = 15951
Avatar billede ahv Nybegynder
25. marts 2003 - 17:37 #3
Dit sidste ID skal vel med småt?

og id er ikke sat til auto udfyldelse?
Avatar billede kring Nybegynder
25. marts 2003 - 17:38 #4
DOH! Fejlen lå et helt andet sted! Havde brugt 2 timer på en funktion der virkede perfekt! Hvad kan man så lære af det!?

Undskyld ulejligheden. :)

/kring
Avatar billede bearhugx Nybegynder
25. marts 2003 - 17:39 #5
ahv >> mysql er ikke case-sensitiv (afaik)