Avatar billede svanen1 Nybegynder
25. marts 2003 - 17:29 Der er 8 kommentarer

postnr. link problematik

Hej,

Jeg har et lille problem med min database.

Databasen består af flere tabeller hvor postnr. og by indgår....Problemet opstår når jeg begynder at linke postnr. tabellen op til mine tabeller der derefter linker op til en hovedtabel. Det virker som om de linker i ring, og min forespørgsel virker derfor ikke..

nå jeg har linket postnr. tabellen op til en, så virker det. Men jeg har yderligere 3 tabeller, og der virker det ikke...

håber i kan hjælpe
Avatar billede henrik13 Nybegynder
25. marts 2003 - 17:37 #1
Relationerne fra postnr til postnr med by skal være mange til en.
postnr = mange
postnr og by = en
Vh Henrik
Avatar billede svanen1 Nybegynder
25. marts 2003 - 17:40 #2
Hej Henrik,

Den havde jeg styr på, så det hjælper mig desværre ikke.

Andre forslag
Avatar billede henrik13 Nybegynder
25. marts 2003 - 17:44 #3
Hej
Relationerne til postnr med by skal kun komme fra hovedtabbellen. Det må være der problemet opstår.
Vh Henrik
Avatar billede sjap Praktikant
25. marts 2003 - 19:42 #4
Der er ikke noget problem i at flere tabeller har en relation til f.eks. postnr.
Hvis relationerne går i ring, må du have lave en fejl et eller andet sted undervejs, for det giver jo ikke (umiddelbart) mening.
Avatar billede poul Nybegynder
25. marts 2003 - 21:52 #5
De må ikke linke til den "samme" postnummer, de skal hede forskelligt selv om det er den samme postnummertabel de kommer fra de skal hede postnummer1 postnummer2 osv
Avatar billede henrik13 Nybegynder
25. marts 2003 - 21:58 #6
poul
Det var jo det jeg skrev, det skal ske fra hovedtabbellen.
Vh Henrik
Avatar billede nih Novice
25. marts 2003 - 22:11 #7
i din foresp: prøv at fjerne postnummer tabellerne og se om den virker.

HVIS den gør: indsæt postnr tabellerne én for én og afprøv din foresp om den stadig virker. Det kan nemt være fordi du skal lave et outer join - dvs tage højde for null værdier i hovedtabellerne.

Niels
Avatar billede eyvind Seniormester
28. marts 2003 - 19:11 #8
(Postnummer/by) 1 til mange (id/navn/adresse/postnummer)
(id/navn/adresse/postnummer) 1 til mange (id/navn/nogetandet)
Sådan bør de være tror jeg altså.
Eyvind.