Avatar billede mhylle Nybegynder
25. marts 2003 - 15:12 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan får man en listning af jarfiler i en folder fra et applet

Hejsa

Jeg er i gang med at lave en plugin struktur til et applet.
Appletet skal scanne en folder for tilgængelige jarfiler, og så læse en property fil fra hver jarfile, for at finde ud af hvad type plugin det er.

Derfor har jeg brug for at kunne lave en listning af de filer der ligger i en bestem folder på serveren, noget ala File.listFiles().

Men siden det er i et applet har jeg ikke security permission til at bruge File.listFiles, og jeg vil gerne forsøge at lave det her uden at skulle til at signe mit applet.

Er der nogen måde man kan gøre det på?

på forhånd tak
Martin
Avatar billede disky Nybegynder
25. marts 2003 - 15:37 #1
Det er ret nemt, det kan ikke lade sig gøre.

Af sikkerhedsmæssige årsager har en applet IKKE adgang til maskinen den køres på.
Den kan KUN læse filer fra det sted den er blevet hentet, altså serveren.

Så du er tvunget til at signe den.
Avatar billede mhylle Nybegynder
25. marts 2003 - 15:50 #2
Tak for svaret, men det er faktisk også serveren som jeg vil læse filerne fra.
/Martin
Avatar billede arne_v Ekspert
25. marts 2003 - 15:50 #3
Nej.

Du bliver nødt til enten at opgive ideern eller gå igang med
den store procedure med at signe, give adgang etc..
Avatar billede arne_v Ekspert
25. marts 2003 - 15:58 #4
Serveren ?

File.listFiles ??

Hvis du henter applet med HTTP, så er JVM ikke snu nok til at
opdage at et netværks-drev er samme box. Og File.listFiles
virker ikke over HTTP.

Du kan derimod lave et eller andet på server der kan liste det
du skal bruge som svar på en HTTP request. Og så lade din applet
sende en HTTP request og parse svaret.

Det er skulle ikke lræve signing og være rimeligt nemt at
implementere.
Avatar billede disky Nybegynder
25. marts 2003 - 15:59 #5
og fra serveren er der også restriktioner, så du slipper ikke for at signe den.

Jeg ville personligt løse det via en server side løsning.
Avatar billede mhylle Nybegynder
25. marts 2003 - 17:38 #6
Bare lige for at sikre mig at jeg har forstået det ret:
jeg kan uden problemer hente en navngivet jar fil. Det er ikke noget problem. Men jeg kan ikke få lov til at få en liste over hvilke jarfiler der findes i den samme folder som jeg kan downloade ovenstående fil fra? Det lyder sådan set egentligt ikke særligt smart :(

Og ja, det kan uden problemer løses ved at lave en server side løsning der fortæller applet'et hvilke jarfiler der findes, således at appleten bare kan hente dem, men det er jo ikke sjovt :)

En anden løsning vil selvfølgelig være at sørge for at jarfilerne har en navngivning der følger en bestemt standard, som f.eks. plug1.jar, plug2.jar og så bare løbe igennem dem indtil der ikke er flere, men det er nu altså lidt grimt :)

Well, hvis i lige gider bekræfte/afkræfte at jeg har forstået det korrekt kan vi vist anse det her for lukket.
/Martin
Avatar billede arne_v Ekspert
25. marts 2003 - 17:45 #7
Ja. Det lyder rigtigt.
Avatar billede disky Nybegynder
25. marts 2003 - 17:49 #8
Ja det er helt korrekt forstået.

Den pæne løsning er server side løsningen.