Avatar billede bajads Nybegynder
25. marts 2003 - 11:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor kan jeg ikke submitte ??

<FIELDSET id="FIELDSET1">
        <LEGEND>User Review of Song</LEGEND>

            <DIV>
            <LABEL for="t4">Headline:</LABEL>
            <INPUT id="t4" type="text" name="overskrift" size="20"><BR>
            <LABEL for="t5">Review:</LABEL>
            <textarea cols="20" id="t5" name="comment" rows="65"></textarea><br>
            <LABEL for="t5">Caracter:</LABEL><br>
            <LABEL for="t5">&nbsp;&nbsp;1&nbsp;&nbsp;&nbsp;2&nbsp;&nbsp;&nbsp; 3 &nbsp;&nbsp;&nbsp;4 &nbsp;&nbsp;&nbsp;5</LABEL>
            <br>
            <input type="radio" name="score" value="1" ID="Radio1">
            <input type="radio" name="score" value="2" ID="Radio2">
            <input type="radio" name="score" value="3" ID="Radio3">
            <input type="radio" name="score" value="4" ID="Radio4">
            <input type="radio" name="score" value="5" ID="Radio5">
        </DIV>
            <form name="Anmeldelse" method="post" action="indsaet.asp">
            <div>
                <input type="submit" name="Anmeldelse" value="Submit Review" id="submit" size="20">
                <input type="reset" name="Submit2" value=" Cancel " ID="clear">
        </form>
            </div>
    </FIELDSET>

-------------------------------------

Naar jeg körer siden i "Localhost", saa er det eneste der kommer ind i databasen "submit reviews" ( eller hvad jeg nu har skrevet som "value"....

Hvordan hænger det sammen ??
Avatar billede bajads Nybegynder
25. marts 2003 - 11:29 #1
Jeg ligger ogsaa lige "indsaet.asp" ind saa I kan se destinations filen:

----------------------------------

<%

Dim connection
Set connection = Server.CreateObject( "ADODB.Connection" )

Dim strConnectionString
strConnectionString = "Provider = Microsoft.Jet.OLEDB.4.0" & _
        ";Data Source=" & Server.MapPath( "vinsaeldalisti.mdb" ) & _
        ";Persist Security Info=False"
connection.Open strConnectionString

Dim x
x = Request.Form ( "Anmeldelse" )
Response.Write x

Dim caracter
caracter = Request.Item ( "caracter" )
Response.Write caracter

strSQL = "Insert into Review ( Reviews ) values ('" & x & "')"

strSQL = "Insert into Review ( Star Reviews ) values ('" & caracter & "')"

connection.Execute(strSQL)

connection.Close
Set connection = Nothing

%>
Avatar billede skaastrup Nybegynder
25. marts 2003 - 11:35 #2
Det er fordi dit form tag først starter ved "anmeldelse" feltet i din submit form. Flyt den op foran det første felt og så kommer det hele med...
Avatar billede bajads Nybegynder
25. marts 2003 - 11:39 #3
Der er stadig problemer i asp delen, jeg faar en fejl i (linje 34)  connection.Execute(strSQL) ?? Jeg vil jo gerne have resultatet fra mine Radiobuttons med i Databasen ogsaa
Avatar billede bajads Nybegynder
25. marts 2003 - 11:42 #4
nu har jeg flyttet "form" starten op lige under <label>, men det er stadig kun "submit review" der ender i min database !????
Avatar billede zareba Nybegynder
25. marts 2003 - 13:12 #5
Okay prøv:

Dit html document:

<!doctype html public "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<html><head><title> Eksperten - Hjælp </title>
</head>
<body>

<FIELDSET id="FIELDSET1">
    <LEGEND>User Review of Song</LEGEND>

    <form method="post" action="indsaet.asp">
        <LABEL for="t4">Headline:</LABEL>
        <INPUT id="t4" type="text" name="Overskrift" size="20"><BR>
        <LABEL for="t5">Review:</LABEL>
        <textarea cols="20" id="t5" name="Anmeldelse" rows="5"></textarea><br>
        <LABEL for="t5">Caracter:</LABEL><br>
        <LABEL for="t5">&nbsp;&nbsp;1&nbsp;&nbsp;&nbsp;2&nbsp;&nbsp;&nbsp; 3 &nbsp;&nbsp;&nbsp;4 &nbsp;&nbsp;&nbsp;5</LABEL>
        <br>
        <input type="radio" name="Caracter" value="1">
        <input type="radio" name="Caracter" value="2">
        <input type="radio" name="Caracter" value="3">
        <input type="radio" name="Caracter" value="4">
        <input type="radio" name="Caracter" value="5">

        <input type="submit" value="Submit Review" size="20">
        <input type="reset" value=" Cancel ">
    </form>

</FIELDSET>

</body>
</html>

Og indsaet.asp:
<%

Dim connection
Set connection = Server.CreateObject( "ADODB.Connection" )

Dim strConnectionString
strConnectionString = "Provider = Microsoft.Jet.OLEDB.4.0" & _
        ";Data Source=" & Server.MapPath( "vinsaeldalisti.mdb" ) & _
        ";Persist Security Info=False"
connection.Open strConnectionString

Dim Overskrift
Overskrift = Request.Form ( "Overskrift" )

Dim Anmeldelse
Anmeldelse = Request.Form ( "Anmeldelse" )

Dim Caracter
Caracter = Request.Item ( "Caracter" )

strSQL = "INSERT INTO Review ( Headline, Reviews, StarReviews ) VALUES ('" & Overskrift & "', '" & Anmeldelse & "', " & Caracter & ")"

connection.Execute(strSQL)

connection.Close
Set connection = Nothing

%>

PS. din tabel 'Star Reviews' værdi i din database ville nok være en go ide at ændre til 'StarReviews'
Avatar billede zareba Nybegynder
25. marts 2003 - 13:14 #6
PPS. jeg regnet med at 'Caracter' var en tal værdi. Hvis det ikke er det så skriv:

strSQL = "INSERT INTO Review ( Headline, Reviews, StarReviews ) VALUES ('" & Overskrift & "', '" & Anmeldelse & "', '" & Caracter & "')"
Avatar billede bajads Nybegynder
25. marts 2003 - 13:47 #7
Tusinde tak det körer som en kniv igennem blöct smör, saa er det bare udseenede der skal rettes lidt til....