Avatar billede zulu Nybegynder
25. marts 2003 - 11:04 Der er 20 kommentarer og
4 løsninger

Søgemaskiner finder ikke min hjemmeside

Jeg har en hjemmeside, som er bygget op i 3 frames - i FrontPage. Indholdet er i den midterste. Jeg forstår ikke, hvorfor man ikke får et link til siden, når man indtaster relevante søgeord. Min side ser ud som følger. Dette er min rammeside-HTML:

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>LxP Consulting</TITLE>
<META NAME="description" CONTENT="LxP Consulting er den professionelle samarbejdspartner for projekter, som modtager tilskud fra offentlige fonde og puljer. Velkommen til vores hjemmeside.">
<META NAME="keywords" CONTENT="LxP Consulting, lxp consulting, www.lxpconsulting.dk, ansøgning, administration, evaluering, projektstyring, Socialfonden, LxP, rådgivning, Den Europæiske Socialfond, tilskud, fonde, puljer, konsulent, økonomistyring, mål 2, mål 3, hjemmeside, oprettelse, hosting, spørgeskemaundersøgelse, spørgeskema, interview, fokusgruppeinterview, Projektadministrerende Enhed, PAE, støtte, equal, arbejdsmarkedsstyrelsen, konsulentfirma, konsulentbureau, projekt, EU-projekt, EU-støtte, projektsupport, OPUS+, OPUS, Amt, problemløsning" name=KEYWORDS>
<META NAME="robots" CONTENT="ALL">
<META NAME="robots" CONTENT="NOARCHIVE">
<META NAME="googlebot" CONTENT="NOARCHIVE">
<META NAME="revisit-after" CONTENT="7 days">
<META NAME="robots" CONTENT="index, follow">
<META NAME="rating" CONTENT="General">
<META NAME="distribution" content="GLOBAL">
<META NAME="dc.title" content="LxP Consulting">
<META NAME="dc.description" content="LxP Consulting er den professionelle samarbejdspartner for projekter, som modtager tilskud fra offentlige fonde og puljer. Velkommen til vores hjemmeside.">
<META NAME="copyright" CONTENT="http://www.lxpconsulting.dk">
<META NAME="author" CONTENT="LxP Consulting - www.lxpconsulting.dk">
<META content="Microsoft FrontPage 5.0" name=GENERATOR>
<!--

This HomePage is programmed and designed by:

[Vores adresse]

-->
</HEAD>

<FRAMESET border=0
frameSpacing=0 frameBorder=NO cols=*,810,*>
  <FRAME name=leftFrame
src="blank1.htm"
noResize scrolling=no target="_self">
  <FRAME name=mainFrame
src="forside.htm" scrolling="auto" marginwidth="9" target="_self">
  <FRAME
name=leftFrame
src="blank2.htm"
noResize scrolling=no target="_self"></FRAMESET></HTML>

Hvad er der galt? Jeg har forsøgt at tilmelde hjemmesiden til diverse søgemaskiner, såsom Google og Jubii.
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. marts 2003 - 11:06 #1
Nu er der mere til søgemaskine optimering end metatags

med frames læs her

http://www.joyzone.dk/sw716.asp
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. marts 2003 - 11:10 #2
Her er et par generelle bemærkninger.

Du har fyldt dine metatags ud med søgeord. Hvis disse søgeord ikke også forekommer på din side, har de i bedste fald ingen betydning og kan i værste fald få dig bannet i visse søgemaskiner

Du har ingen søgeord i din title tag, Denne tag er MEGET mere vigtig end meta, igen ingen søgeord i title tagen der ikke også er i sidernes tekst.

Google intrerssere sig ikke meget for meta, googles vigtigste parameter er links, jo flere links der peger på din side jo bedre placering får du. mange links af god kvalitet. Et godt link er et link der kommer fra en side der handler om det samme som dig selv og som har dine foretrukne søgeord i sin aktive del af linkteksten
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
25. marts 2003 - 11:23 #3
Din html-kode er - undskyld min direkte form - en katastrofe.

Du mangler blandt andet både doc type og character encoding - Og når dine metatags så er fyldt op med danske tegn, risikerer du, at search engine robotterne simpelthen bare undlader at parse den.

Derudover har bufferzone helt ret - keywords uden relation til indholdet er i bedste fald spild af tid - i værste fald den sikre vej til at blive bannet.
Avatar billede zulu Nybegynder
25. marts 2003 - 11:26 #4
Hvordan får jeg doc type og character encoding med?

Jeg mener absolut, at mine keywords relaterer til indholdet af hjemmesiden.

Giv et bud.
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
25. marts 2003 - 11:35 #5
De fleste html-editorer sætter dem automatisk ind - ellers kan du selv tilføje dem i en hvilken som helst text-editor.
Der skal indsættes følgende:

Allerførste linie i html-filen (dvs før <head> tag):

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">

Her html 4.01 transitional - som er det nærmeste, din kommer.

I html head blokken (Dvs mellem <head> og </head>:

<meta HTTP-EQUIV="Content-Type" CONTENT="text/html; charset=iso-8859-1">

Her for iso-8859-1  - Igen bør du få din html-editor til at sætte det for dig, så du er sikker på, at der er konsistens.

Beklager, hvis kommentaren om keywords var lidt hård - Hvad jeg mente var, at du får bedre rating, hvis du tilpasser keywords til den enkelte side i stedet for at smide en kæmpe liste i rammen - Vælg kritisk for hver indholdsside og så læg relevante keywords i det pågældende dokument.
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
25. marts 2003 - 11:36 #6
Jeg kender ikke FrontPage, så jeg ved desværre ikke, hvordan du får den til at lave korrekt kode - måske andre kan hjælpe?
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. marts 2003 - 11:41 #7
Frontpage er ret dårlig til at lave kode, du bør sanere den manuelt, når du nu er i gang med at rette op efter skyttegaards rigtige anvisninger, bør du også lue ud i mængden af kode før din tekst. Søgemaskinerne arbejder således at det kode og den tekst der står først i html dokumentet er det vigtigste, du bør derfor kun have nødvendig kode med foran din sidetekst
Avatar billede zulu Nybegynder
25. marts 2003 - 12:37 #8
Jeg har luget lidt ud - bla. fjernet æ, ø, å. Er der mere overflødigt, som jeg bør fjerne for at optimere søgeresultaterne? Skal denne kode stå på alle mine sider, eller kun på rammeside-HTML?

<HTML>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<HEAD>
<TITLE>LxP Consulting</TITLE>
<META NAME="description" CONTENT="LxP Consulting er den professionelle samarbejdspartner for projekter, som modtager tilskud fra offentlige fonde og puljer. Velkommen til vores hjemmeside.">
<META NAME="keywords" CONTENT="LxP Consulting, administration, evaluering, projektstyring, Socialfonden, LxP, advice, Den Europæiske Socialfond, tilskud, fonde, puljer, konsulent, maal 2, maal 3, hjemmeside, oprettelse, hosting, interview, fokusgruppeinterview, Projektadministrerende Enhed, PAE, equal, arbejdsmarkedsstyrelsen, konsulentfirma, konsulentbureau, projekt, EU-projekt, projektsupport, OPUS+, OPUS, Amt" name=KEYWORDS>
<META NAME="robots" CONTENT="ALL">
<META NAME="robots" CONTENT="NOARCHIVE">
<META NAME="googlebot" CONTENT="NOARCHIVE">
<META NAME="revisit-after" CONTENT="7 days">
<META NAME="robots" CONTENT="index, follow">
<META NAME="rating" CONTENT="General">
<META NAME="distribution" content="GLOBAL">
<META NAME="dc.title" content="LxP Consulting">
<META NAME="dc.description" content="LxP Consulting er den professionelle samarbejdspartner for projekter, som modtager tilskud fra offentlige fonde og puljer. Velkommen til vores hjemmeside.">
<META NAME="copyright" CONTENT="http://www.lxpconsulting.dk">
<META NAME="author" CONTENT="LxP Consulting - www.lxpconsulting.dk">

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<META content="Microsoft FrontPage 5.0" name=GENERATOR>

----Skal der ikke stå:

<meta http-equiv="Content-Language" content="da">

i stedet for

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
25. marts 2003 - 12:50 #9
Din DOCTYPE tag skal lige en linie højere op (før <HTML>)
Du kan sagtens have Content-Language tag med også - den skal så stå i din header (Mellem <HEAD> og </HEAD>) - Men du skal stadig have DOCTYPE med.
Jeg vil anbefale dig at lade disse koder stå på alle dine sider.
Avatar billede msnilsson Nybegynder
25. marts 2003 - 15:13 #10
Meget vigtigt: der mangler en noframes-tag.

Lige inden </frameset> bør du indsætte følgende kode:

<noframes><body>
<h1>Velkommen til LxP Consulting</h1>

LxP Consulting er den professionelle samarbejdspartner for projekter, som modtager tilskud fra offentlige fonde og puljer. Det er for eksempel Arbejdsmarkedsstyrelsen og Socialministeriet. Vi er specialister i Den Europæiske Socialfond (ESF). Konsulentydelserne er tilpasset både tilskudsgivere og bevilgende myndigheder. Vi har blandt andet specialiseret os inden for:
Ansøgning | Administration | Evaluering

</body></frameset></html>

Et andet problem kan være, at du ikke har links nok - prøv at få links fra kataloger som http://dmoz.org, http://www.yahoo.dk/ etc, og også fra andre kvalitetssites. Så skal Google nok indeksere dit site.

Du kan læse mere om problemerne med frames i fh t søgemaskinerne på http://webconsult.forbrugerportalen.dk/problemer.asp#frames

Mvh
Morten Schriver
Forbrugerportalen Web Marketing Consult
Avatar billede msnilsson Nybegynder
25. marts 2003 - 15:14 #11
(Du kan naturligvis skrive en anden tekst i noframes, som indeholder flere af dine søgeord - dette var bare et hurtigt eksempel).
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. marts 2003 - 17:31 #12
msnilsson>jeg har hørt ubekræftede rygeter (og der er menge rygter i denne branche) at NOFRAMES (ligesom NOSCRIPT og NOEMBED) skal bruges med lidt forsigtighed. Ingen dublicatet content (dette lider meget rigtigt), kun NOFRAME tag på indexsiden og ikke længere inde i sitet (modforholdsregl fra søgemaskinernes side mod informationframes)

Kan du be- eller afkræfte noget af dette
Avatar billede zulu Nybegynder
25. marts 2003 - 21:01 #13
Så prøver vi igen. Så sætter jeg hele denne kode ind på alle mine undersider. Jeg er tilmeldt Yahoo, Google, Jubii m.fl., men det batter ikke rigtig. Det skyldes sikkert, at min FrontPage har dannet en masse overflødig kode - som jeg bare ikke tør fjerne. Jeg er heller ikke sikker på, at første sætning er korrekt (DOCTYPE).

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<HTML>
<HEAD>
<TITLE>LxP Consulting</TITLE>
<META NAME="description" CONTENT="LxP Consulting er den professionelle samarbejdspartner for projekter, som modtager tilskud fra offentlige fonde og puljer. Velkommen til vores hjemmeside.">
<META NAME="keywords" CONTENT="LxP Consulting, administration, evaluering, projektstyring, Socialfonden, LxP, advice, Den Europæiske Socialfond, tilskud, fonde, puljer, konsulent, maal 2, maal 3, hjemmeside, oprettelse, hosting, interview, fokusgruppeinterview, Projektadministrerende Enhed, PAE, equal, arbejdsmarkedsstyrelsen, konsulentfirma, konsulentbureau, projekt, EU-projekt, projektsupport, OPUS+, OPUS, Amt" name=KEYWORDS>
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<META NAME="robots" CONTENT="ALL">
<META NAME="robots" CONTENT="NOARCHIVE">
<META NAME="googlebot" CONTENT="NOARCHIVE">
<META NAME="revisit-after" CONTENT="7 days">
<META NAME="robots" CONTENT="index, follow">
<META NAME="rating" CONTENT="General">
<META NAME="distribution" content="GLOBAL">
<META NAME="dc.title" content="LxP Consulting">
<META NAME="dc.description" content="LxP Consulting er den professionelle samarbejdspartner for projekter, som modtager tilskud fra offentlige fonde og puljer. Velkommen til vores hjemmeside.">
<META NAME="copyright" CONTENT="http://www.lxpconsulting.dk">
<META NAME="author" CONTENT="LxP Consulting - www.lxpconsulting.dk">

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<META content="Microsoft FrontPage 5.0" name=GENERATOR>
<!--

This HomePage is programmed and designed by:

LxP Consulting
[adresse]

-->
</HEAD>

<FRAMESET border=0
frameSpacing=0 frameBorder=NO cols=*,810,*>
  <FRAME name=leftFrame
src="blank1.htm"
noResize scrolling=no target="_self">
  <FRAME name=mainFrame
src="forside.htm" scrolling="auto" marginwidth="9" target="_self">
  <FRAME
name=leftFrame
src="blank2.htm"
noResize scrolling=no target="_self">
<noframes><body>
<h1>LxP Consulting</h1>

LxP Consulting er den professionelle samarbejdspartner for projekter, som modtager tilskud fra offentlige fonde og puljer. Det er for eksempel Arbejdsmarkedsstyrelsen og Socialministeriet. Vi er specialister i Den Europæiske Socialfond (ESF). Konsulentydelserne er tilpasset både tilskudsgivere og bevilgende myndigheder. Vi har blandt andet specialiseret os inden for: Ansøgning, Administration, Evaluering.

</body>
</FRAMESET>
</noframes>
</HTML>
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. marts 2003 - 21:18 #14
Bedre, men der manglse stadig væsentlige ting

<title> tagen skal indeholde søgeord, dette er vigtigere end meta

<META NAME="robots" CONTENT="ALL"> unødvendig fylder og tager plads for det vigtige
<META NAME="robots" CONTENT="NOARCHIVE"> unødvendig fylder og tager plads for det vigtige du kan opnå det samme med en robots.txt

<META NAME="googlebot" CONTENT="NOARCHIVE"> unødvendig fylder og tager plads for det vigtige

<META NAME="revisit-after" CONTENT="7 days"> unødvendig fylder og tager plads for det vigtige

<META NAME="robots" CONTENT="index, follow"> unødvendig fylder og tager plads for det vigtige

<META NAME="rating" CONTENT="General"> unødvendig fylder og tager plads for det vigtige

<META NAME="distribution" content="GLOBAL"> unødvendig fylder og tager plads for det vigtige

<META NAME="dc.title" content="LxP Consulting"> unødvendig fylder og tager plads for det vigtige
<META NAME="copyright" CONTENT="http://www.lxpconsulting.dk"> unødvendig fylder og tager plads for det vigtige

<META NAME="author" CONTENT="LxP Consulting - www.lxpconsulting.dk"> unødvendig fylder og tager plads for det vigtige

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252"> unødvendig fylder og tager plads for det vigtige

<META content="Microsoft FrontPage 5.0" name=GENERATOR> unødvendig fylder og tager plads for det vigtige
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
26. marts 2003 - 08:56 #15
Hvornår har du i øvrigt tilmeldt dig?  Der kan sagtens gå et par måneder, fra du registrerer, og til din side er med i søgemaskinerne.
Specielt hvis der ikke er ret mange andre, der linker til dig - så får den nemlig lav prioritet.
Avatar billede zulu Nybegynder
26. marts 2003 - 09:00 #16
Jeg er klar over det mht. tilmeldings-tiden. Jeg forstår ikke, hvorfor denne kode ikke skal med. Det fik jeg at vide tidligere:

<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252"> unødvendig fylder og tager plads for det vigtige

Og hvordan fungerer robots.txt?

Med alle disse meta-tags væk, er koden nu klar til at blive sat ind på alle mine sider, således at søgemulighederne er blevet optimeret?
Avatar billede skyttegaard Nybegynder
26. marts 2003 - 09:58 #17
Jeg ved ikke, hvorfor Bufferzone ikke vil have charset kode med - Den er absolut nødvendig, da det er den, der styrer character encoding hos brugere, der sætter deres browser til autodetect.
Avatar billede exp Juniormester
26. marts 2003 - 10:01 #18
Prøv at læse lidt her:
www.exp.dk/spm/331091
Det kræver mere end blot meta-tags

http://www.eksperten.dk/spm/332871
Avatar billede msnilsson Nybegynder
26. marts 2003 - 15:16 #19
bufferzone>"jeg har hørt ubekræftede rygter (og der er menge rygter i denne branche) at NOFRAMES (ligesom NOSCRIPT og NOEMBED) skal bruges med lidt forsigtighed. Ingen dublicatet content (dette lider meget rigtigt), kun NOFRAME tag på indexsiden og ikke længere inde i sitet"

Jeg har erfaringsmæssigt ikke haft problemer med noframes. Selvfølgelig skal man ikke gentage det samme søgeord 30 gange efter hinanden i sin <noframes>-tag, og jeg ville aldrig bruge <noframes> på en side der ikke reelt er en frameside. Til gengæld ville jeg ikke være så bange for duplicated content i denne sammenhæng - hvis du kopierer indholdet fra din mainside ind i noframes-taggen, som jeg anbefalede zulu at gøre, vil det blot være en hjælp til søgemaskinerne. Hvis der er flere "ægte" framesets på sitet, kan man gøre det samme for hver enkelt uden problemer.

I øvrigt foretrækker jeg naturligvis helt at undgå frames - men det har andre skrevet stolpe op og stolpe ned om.
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. marts 2003 - 18:32 #20
skyttegaard>det styre jeg normalt med css eller designer så det ikke er nødvendigt at styre overhoved
Avatar billede zulu Nybegynder
27. marts 2003 - 15:46 #21
Tak for foreløbige svar.

Jeg mangler stadig et svar på, hvordan robots.txt fungerer.

Jeg er stadig i tvivl, om min DOCTYPE kode er den rigtige. Hvordan finder jeg ud af det?

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

Når jeg har fået svar på dette, gør jeg det, at jeg smider de nye koder (inkl. noframes) ind på alle mine htm-sider.

Endelig har jeg indset vigtigheden af en god title, og fyldt nogle keywords ind.

Mvh. zulu
www.lxpconsulting.dk
Avatar billede exp Juniormester
27. marts 2003 - 16:04 #22
robots.txt:
http://www.html.dk/artikler/00003/

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"> er den sidste nye i html transitional

Der bruges dog i stigende grad xhtml som DOCTYPE

Hotlink: http://www.w3.org/TR/REC-html40/struct/global.html
Avatar billede bufferzone Praktikant
27. marts 2003 - 16:36 #23
Hvis du vil se en minimums robots.txt se http:www.bufferzone.dk/robots.txt
Hvis du vil se en maximums robots se http://www.webmasterworld.com/robots.txt

Din robots.txt må ikke være tom, så hvis du ikke har noget at banne, så lav et tomt bibliotek og exclude det
Avatar billede zulu Nybegynder
28. marts 2003 - 12:09 #24
Tak for hjælpen, alle. Jeg vil nu sætte nedenstående rammeside-HTML ind på alle mine undersider. Jeg håber, alle er tilfredse med pointfordelingen.

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<HTML>
<HEAD>
<TITLE>LxP Consulting - specialist i ansøgning, administration og evaluering af tilskudsprojekter</TITLE>
<META NAME="description" CONTENT="LxP Consulting er den professionelle samarbejdspartner for projekter, som modtager tilskud fra offentlige fonde og puljer. Velkommen til vores hjemmeside.">
<META NAME="keywords" CONTENT="LxP Consulting, administration, evaluering, ansøgning, Socialfonden, LxP, Den Europæiske Socialfond, tilskud, fonde, puljer, maal 2, maal 3, hjemmeside, oprettelse, interview, fokusgruppeinterview, Projektadministrerende Enhed, PAE, EQUAL, arbejdsmarkedsstyrelsen, konsulentfirma, projekt, EU-projekt, OPUS+, OPUS">
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<META NAME="dc.description" content="LxP Consulting er den professionelle samarbejdspartner for projekter, som modtager tilskud fra offentlige fonde og puljer. Velkommen til vores hjemmeside.">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<!--

This HomePage is programmed and designed by:

LxP Consulting
[adresse]

-->
</HEAD>

<FRAMESET border=0
frameSpacing=0 frameBorder=NO cols=*,810,*>
  <FRAME name=leftFrame
src="blank1.htm"
noResize scrolling=no target="_self">
  <FRAME name=mainFrame
src="forside.htm" scrolling="auto" marginwidth="9" target="_self">
  <FRAME
name=leftFrame
src="blank2.htm"
noResize scrolling=no target="_self">
<noframes><body>
<h1>LxP Consulting - ansøgning, administration og evaluering af tilskudsprojekter fra Socialfonden og andre puljer</h1>

LxP Consulting er den professionelle samarbejdspartner for projekter, som modtager tilskud fra offentlige fonde og puljer. Det er for eksempel Arbejdsmarkedsstyrelsen, Socialministeriet
og EU. Vi er specialister i Den Europæiske Socialfond. Konsulentydelserne er tilpasset både tilskudsgivere og bevilgende myndigheder. Vi har blandt andet specialiseret os inden for
ansøgning, administration, evaluering, rådgivning til Projektadministrerende
Enheder, opbygning af hjemmeside og fundraising. <BR><BR>Det er en del af vores målsætning, at vore kunder skal bruge deres ressourcer på
projektets indhold og ikke på besværlig administration og komplicerede regler.
<BR><BR>Denne hjemmeside indeholder information om LxP Consulting samt de
konsulentydelser og forretningsområder, vi er specialister inden for. Der er
mulighed for at tilmelde sig vores nyhedsbrev indeholdende de sidste nye tiltag
inden for diverse fonde og puljer samt i LxP Consulting.<BR><BR>LxP Consulting
er kompetent til at samarbejde med og rådgive projekter fra opstarts- til
slutfasen. Vi forstår os på hele processen fra ansøgning til evaluering.
</body>
</FRAMESET>
</noframes>
</HTML>