Avatar billede jerving Nybegynder
25. marts 2003 - 10:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ODBC DSN problem i IIS på XP

Jeg er ved at blive vanvittig!!!

Jeg ville være lykkelig hvis nogen kunne hjælpe mig med dette irriterende problem;

Efter reetablering af mit system, efter et uheldigt nedbrud på min gamle harddisk, har jeg ikke kunne få forbindelsen til min access database til at fungere.

Min connection, som har fungeret uden problemer før, virker pludselig ikke efter geninstallering af IIS, hvilket giver sig til kende med denne fejlmeddelelse:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0xc08 Thread 0xd1c DBC 0x105b0a4 Jet'.
/inc/connection.inc, line 7

Linie 7 i connection.inc er forbindelsen, der før har fungeret upåklageligt.

Jeg har sikret at der er skive- og læserettigheder til mappen (/log) som databasen ligger i, og jeg har tilføjet databasen i System DSN inde i ODBC Data Source Administrator i kontrolpanelet.

Jeg har i de 2 sidste dage siddet og læst ca. 300 spørgsmøl igennem, der minder om dette igennem, men har ikke kunne finde et svar der kunne løse problemet.

Jeg har ligeledes været inde og se løsningsforslag igennem på Microsofts support-side, mht. rettigheder i Regedt32, og mm. jeg er helt idiot, er alle rettigheder sat op som de skal.

Er der nogen begavede hoveder, der kan hjælpe?

Kh,

jerving
Avatar billede agony3 Nybegynder
25. marts 2003 - 11:06 #1
tjek lige om selve din database file er belvet skrivebeskyttet.
Avatar billede agony3 Nybegynder
25. marts 2003 - 11:09 #2
Avatar billede jerving Nybegynder
25. marts 2003 - 11:32 #3
Jep, den er ikke skrivebeskyttet, og navnet/stien er korrekt.
Avatar billede zembla Nybegynder
25. marts 2003 - 13:05 #4
Jeg har været ude for noget lignende engang. Fejlen kom når jeg åbnede Outlook INDEN en Accessdatabase blev tilgået via IIS. Mærkeligt var det!

Mit problem blev løst ved installation af den nyeste udgave af MDAC fra Microsoft ... uden at jeg pt kan sige det mere præcist, var der tilsyneladende en versionskonflikt.

Hvilken version af AD0 anvender du? Hvis ikke du allerede har den installeret så prøv 'Microsoft ActiveX Data Objects 2.7 Library'
Bruger du Windows2000?
Avatar billede jerving Nybegynder
25. marts 2003 - 13:26 #5
Jeg bruger Win XP Pro og har installeret MDAC 2.7 - fatter det ikke...
Avatar billede zembla Nybegynder
25. marts 2003 - 13:28 #6
Er problemet det samme, hvis du opretter en ny database med en enkel tabel og i øvrigt er tom?
Avatar billede jerving Nybegynder
01. april 2003 - 13:58 #7
Lukker...