Avatar billede jaze Nybegynder
25. marts 2003 - 09:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor får jeg ikke lov til at sortere efter ANTAL????

Jeg har følgende kode der ser således ud:

SELECT SUM(DI.Salesbalance) as antal,DT.Name as Navn,DT.Accountnumber as Kontonummer
FROM DebInvJour DI, DebTable DT
WHERE (DI.OrderAccount = DT.AccountNumber) AND
      (DI.InvoiceDate BETWEEN '2002-01-01' AND '2002-12-31')
Group BY DI.OrderAccount,DT.Name,DT.Accountnumber
order by antal

Når jeg fyrer koden af får jeg bare følgende fejl:

Error: Error in expression: antal  (State:S1000, Native Code: 0)
Error: Invalid column name: 'antal'. (State:S0022, Native Code: 0)

Hmmm er der nogen der ude der kan hjælpe.
Avatar billede jaze Nybegynder
25. marts 2003 - 09:54 #1
Ups glemte lige at fortælle at her er tale om en "Navision XAL" database.
Avatar billede sunset Nybegynder
25. marts 2003 - 11:21 #2
Et skud fra hoften kunne være at "antal" ikke er et godt ord at bruge ? Kald det noget andet.
Avatar billede mariaf Juniormester
25. marts 2003 - 18:57 #3
Det ligner ikke xal-kode, men mere noget sql-et-eller-andet. Prøv at bruge xal-kode.
Avatar billede jaze Nybegynder
27. marts 2003 - 21:21 #4
Det er sql kode, aner ikke hvordan XAL koden skal se ud. Men dette ville virke på en sql server. Kan nogen hjælpe mig med at lave en kode til XAL der gør det samme.?????
Avatar billede mariaf Juniormester
27. marts 2003 - 21:28 #5
Arrrggg. SÅ meget sql kan jeg heller ikke.

Search *kart using *idx
  search *linie using antalIdx  (eller order by antal)
        where *kart.nummer == *linie.nummer AND
              *kart.dato > &startdato AND
              *kart.dato < &slutdato
  end

Hvis den ligger i en rapport som xal-kørsel, så skal du huske en output.

Using *idx er langt den hurtigste, så hvis det er noget du skal bruge jævnligt, så lav dig et index.
Avatar billede jaze Nybegynder
27. marts 2003 - 21:32 #6
prøver det på mandag når jeg er tilbage på job... Håber det virker...
Avatar billede flexdata Nybegynder
07. april 2003 - 16:55 #7
prøv at gå i udvikling DBD/Diverse/sql, her kan du se det script med fejl.
Dette burde være guideline for hvad der går galt.
Avatar billede jaze Nybegynder
19. november 2003 - 10:22 #8
Lukker og slukker, XAL bruger nogle helt andre kald til de forespørgsler

mariaf for points da hun er den eneste der har svaret....