Avatar billede djb Nybegynder
25. marts 2003 - 09:13 Der er 3 kommentarer

Eget "loading" logo i stedet for Microsoft i Mediaplayeren!

Jeg har et stort problem med at få mit eget "loading" logo til at virke.

<OBJECT ID="MediaPlayer1" width=352 height=352
    classid="CLSID:22D6F312-B0F6-11D0-94AB-0080C74C7E95"
    CODEBASE="http://activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#Version=6,4,5,715"
        standby="Loading Microsoft® Windows® Media Player components..."
        type="application/x-oleobject">
  <PARAM NAME="ExtAnimationAtStart" NAME="http://www.mediamann.dk/images/vidplay_09.gif" VALUE="true"
  <PARAM NAME="AutoStart" VALUE="True">
  <PARAM NAME="FileName" VALUE="http://media.webpartner.dk/mediamann/cigc/cigc01.wmv">
  <PARAM NAME="ShowControls" VALUE="true">
  <PARAM NAME="ShowStatusBar" VALUE="true">
</OBJECT>

Stregen med ExtAnimationAtStart, hvordan skal den se ud?

Hilsen
Dennis
Avatar billede christian-petersen Nybegynder
25. marts 2003 - 10:07 #1
Hej Dennis.

Jeg kender ikke umiddelbart til "ExtAnimationAtStart" parametren, men kan da anvise en alternativ metode.

Du placere et htmllag over din wmp kontrol, hvori du placerer din animation. Dernæst giver du wmp kontrollen følgende parameter: <PARAM NAME="TransparentAtStart" VALUE="true">. På denne måde vil dit lag (der dermed kan indeholde alt hvad du normalt kan vise i en browser), blive vist oven på din wmp kontrol, indtil denne påbegynder afspillingen.

Du skal dog være opmærksom på at Windows Media Player i version 9, ikke fungerer med denne fremgangs måde...
Avatar billede djb Nybegynder
25. marts 2003 - 10:10 #2
Hej Christian,

Den metode havde jeg dog ikke lige set, men tak for det!

Dennis
Avatar billede christian-petersen Nybegynder
25. marts 2003 - 10:35 #3
Med Windows Media 9 kan du sætte <PARAM NAME="windowlessVideo" VALUE="true">

Ved at sætte begge (transparentAtStart og windowlessVideo) burde du være dækket helt ind.