Avatar billede triax Nybegynder
24. marts 2003 - 21:11 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Boot ting... mejet trals :[

Min storebror havde problemer med at ligge XP ind på hans comp... Så puttede jeg hans HDD i min maskine sammen med min egen HDD...
Og lagde så XP ind, smerte løst.

Men... Efter han så havde pillet hans hdd ud. Så hvergang jeg starte min computer op. Popper den frem med at jeg ska vælge hvilken Windows XP jeg vil køre :[ Temmelig trals.

Hvordan fjerne jeg hans Windows XP fra min computer. For den er der jo ingengang?

P.S. Så er det også lidt irriterende at den står til at vælge hans WinXP, efter den har talt ned. Så hvis det ikek er muligt at slette det, så den ikke viser hans WinXP. Så hvordan sætter jeg den så til at vælge min WinXP efter nedtælling?

På forhånd tak :)
Avatar billede abpdk Nybegynder
24. marts 2003 - 21:14 #1
Jeg vil tro det er nok at "rense" din MasterBootRecord. Hvis du har en Window 98 bootdisk liggende så start op med den og skriv "fdisk /mbr".
Avatar billede snowman Nybegynder
24. marts 2003 - 21:16 #2
Åben din Boot.ini fil der ligger i roden, slet den linie der omtaler hans så du kun har din egen. Husk lige at tage en backup af filen først
Avatar billede geforce3 Praktikant
24. marts 2003 - 21:17 #3
Højreklik på denne computer -> Egneskaber -> Avanceret -> Start og genoprettelse -> Indstillinger -> Der kan du enten fjerne V'et i "vis liste over opreativsystemer" bare husk at byt om på dem så din står øverst. Eller du kan trykke på rediger og fjerne den ene linie i bunden(den der var til hans)
Avatar billede triax Nybegynder
25. marts 2003 - 21:34 #4
takker... det var dejlig :]