Avatar billede hygge81 Nybegynder
24. marts 2003 - 18:51 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Gem output fra side hver 10. min. ?

Hejsa...! Jeg har en side på min server der skal hente en side fra Fbold.dk hver gang en bruger logger på siden. Problemet er at det tager tid at hente siden fra deres servere og det sætter dermed også tiden ned på min server. Kan man ikke lave et program der automatisk henter siden hver 10/20 min. og derefter gemmer filen på serveren ?
MVH. Hygge
Avatar billede arne_v Ekspert
24. marts 2003 - 18:59 #1
Det kan du godt.

Men hvorfor kode det selv ?

Du kan downloade utilities som kan gøre det.

F.eks. wget !

En lille .bat/.sh fil som køres hver 10. minut og som
kalder wget.
Avatar billede soreno Praktikant
24. marts 2003 - 19:02 #2
Jow, men denne kategori er "hjælp til selvhjælp". Altså, det kræver en indsats fra din side. Er du klar til dette ?
Eller tror jeg du skal oprette spørgsmålet i en anden kategori ("opgave" eller hvad de nu hedder).

Er det hele siden du skal hente, altså ingen parsning af den ?
Så vil wget kunne benyttes..
Avatar billede hygge81 Nybegynder
24. marts 2003 - 19:04 #3
Ok...!! Hvor kan jeg hente den henne ? Jeg har søgt på nettet men der kommer flere forskellige frem...!!
Avatar billede arne_v Ekspert
24. marts 2003 - 19:06 #4
Vil du selv compiler eller skal du have en binary ?

Hvis binary: til hvilken platform ?
Avatar billede soreno Praktikant
24. marts 2003 - 19:06 #5
Det kommer an på dit Operativ System...
Hvis det er Windows versionen har jeg den:
http://soreno.dk/wget.zip
Avatar billede arne_v Ekspert
24. marts 2003 - 19:08 #6
Hm.

Næsten uanset hvad, så har:
  http://www.gnu.org/software/wget/wget.html
links til det !
Avatar billede soreno Praktikant
24. marts 2003 - 19:13 #7
Jeg har brugt megen tid på at finde en win32 version der ikke skulle brug cygwin dll'en. Det er den jeg har på min side.

Men det ser ud til at jeg kunne have fundet den på gun's side.. Men det gjorde jeg ikke i sin tid :-)
Avatar billede hygge81 Nybegynder
24. marts 2003 - 19:26 #8
Ok...nu have jeg den....!! Hvordan foreslår du så at jeg bruger den...? Det skulle jo gerne køre helt automatisk...!!! P.S. Jeg kører Win 2000 server....
Avatar billede soreno Praktikant
24. marts 2003 - 19:40 #9
Spørger du hvordan wget skal bruges eller hvordan man sætter et program til at køre periodisk på win2ks ?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. marts 2003 - 19:49 #10
Eksempel:
  wget http://www.eksperten.dk/ --output-document z.z
Avatar billede arne_v Ekspert
24. marts 2003 - 19:50 #11
Lav en .bat fil som gør det, test den og sæt så Windows 2000 scheduler
til at køre den hver 10. minut (eller en anden scheduler hvis du har
en bedre).