Avatar billede painz Nybegynder
13. november 2000 - 22:40 Der er 4 kommentarer

Provider=MS Remote (RDS via ADO 2.5)

Endnu en gang hjælp..

Jeg vil prøve at lave en app som via ado/rds kan \"snakke\" med en database vis nettet..

Det skulle kunne lade sig gøre efter hvad jeg har læst. Men jeg kan ikke få det til at virke..

Kan i hjælpe??
----------------------------------
  Dim conn As ADODB.Connection
  Set conn = New ADODB.Connection

  Dim rs As ADODB.Recordset
  Set rs = New ADODB.Recordset

  strConn = \"Provider=MS Remote;\" _
    & \"Remote Provider=MSDataShape;\" _
    & \"Remote Server=http://127.0.0.1;\" _
    & \"Data Source=TestDB;\" _
    & \"User Id=VbApp;Password=1234;\"

  conn.Open strConn

  rs.Open \"SELECT * FROM info\", conn, adOpenKeyset, adLockOptimistic
---------------------------------------
PainZ
Avatar billede blazer Nybegynder
13. november 2000 - 22:45 #1
Må vi lige få fejlkoden?
Avatar billede painz Nybegynder
13. november 2000 - 22:57 #2
Ja, da..

Run-time error \'-2147024891 (80070005)\':
RDS Server Error: The server has denied access to the default RDS
Handler used to access this page. See the Server Administrator for more infomation about server security settings.

Det skal lige siges at den maskine jeg prøver at affikle dette på er en win98 med PWS instaleret og min ADO vertion er 2.5

PainZ
Avatar billede guro.not Nybegynder
21. november 2000 - 07:59 #3
Lukket!!
Avatar billede dcfrh Nybegynder
23. november 2000 - 16:02 #4
Har du checket om \'connect default\' i serverens msdfmap.ini fil er sat til ReadWrite. Den er default sat til NoAccess