Avatar billede zyberdude Nybegynder
13. november 2000 - 22:36 Der er 29 kommentarer

Online tæller

Hejsa kloge mennesker..

Er der en der vil hjælpe mig med at sætte en af de der smarte tæller på min side, som viser hvormange der er online lige på sekundet ??
Avatar billede keysersoze Guru
13. november 2000 - 22:38 #1
der skal du bruge ASP - har du mulighed for det?
Avatar billede codebase Praktikant
13. november 2000 - 22:38 #2
kan findes på www.webcafe.dk
Avatar billede jabp Nybegynder
13. november 2000 - 22:38 #3
Jeg kan da godt, hvis du har ASP eller PHP installeret på serveren.
Avatar billede codebase Praktikant
13. november 2000 - 22:39 #4
eller php !!
Avatar billede zyberdude Nybegynder
13. november 2000 - 22:39 #5
Ja jeg har begge dele.
Avatar billede zyberdude Nybegynder
13. november 2000 - 22:39 #6
MEN min server vil ik tage imod global.asa
Avatar billede keysersoze Guru
13. november 2000 - 22:41 #7
vil din server ikke bruge global.asa??? underligt... men det skal du bruge..
Avatar billede keysersoze Guru
13. november 2000 - 22:43 #8
hvad siger den til din global.asa da?
Avatar billede zyberdude Nybegynder
13. november 2000 - 22:43 #9
Jamen det vil den ikke. og det er endda under freepaq. sååå men kan du ikke prøve at lave en tom side med tælleren på og mail global.asa med ??
Avatar billede jabp Nybegynder
13. november 2000 - 22:44 #10
OK, jeg kan godt hjælpe dig.
Avatar billede codebase Praktikant
13. november 2000 - 22:45 #11
http://www.phpcenter.dk/source.php3?id=19

<?php
// Af Christian Jørgensen
// Requirements:
// Apache, PHP3+, MySQL

/*
CREATE TABLE userlog (
  id int(11) DEFAULT \'0\' NOT NULL auto_increment,
  ip char(255),
  name char(255),
  date char(255),
  PRIMARY KEY (id2)
);
*/
$database=  \"**\";
$table=  \"**\";
$sqlhost=  \"**\";
$sqluser=  \"**\";
$sqlpass=  \"**\";

mysql_connect($sqlhost,$sqluser,$sqlpass) OR DIE( \"Couldn\'t connect to MySQL server!\");
mysql_select_db($database) OR DIE( \"Couldn\'t select database!\");
global $REMOTE_ADDR;
$ip             = $REMOTE_ADDR;
$host            = gethostbyaddr($ip);
$time            = explode(\" \", microtime());
$userusec        =(double)$time[0];
$usersec        =(double)$time[1];
$deleteuser        = mysql_query(\"delete from userlog where date < $usersec -300\");
$userlog        = mysql_fetch_row( mysql_query(\"select * from userlog where ip like \'$ip\'\"));
if($userlog     == (false)) $ok = @mysql_query(\"insert into userlog (id,ip,name,date) values (\'\',\'$ip\',\'$host\',\'$usersec\')\");
$resultlogtab     = mysql_query(\"select count(*) as total from userlog\");
$numberlogtab     = mysql_fetch_array($resultlogtab);
echo($numberlogtab[\"total\"]);
mysql_close();
//usage:
// include(\"xusersonline.php3\")
?>

Avatar billede jabp Nybegynder
13. november 2000 - 22:46 #12
Du kan ikke bruge global.asa fordi at freepaq køre på en linux server.
Avatar billede keysersoze Guru
13. november 2000 - 22:46 #13
freepaq er altså heller ikke så genialt gode... nå - men jeg sender lige et eksempel!
Avatar billede zyberdude Nybegynder
13. november 2000 - 22:46 #14
Ikke noget faktisk ingen melding den vil gerne ligge den op men vil ikke benytte den.
Avatar billede zyberdude Nybegynder
13. november 2000 - 22:47 #15
Bare over icq : 92064248
Avatar billede keysersoze Guru
13. november 2000 - 22:48 #16
skal jeg sende et med asp/global.asa?? eller finder du en anden løsning???

hvis du vil have den, så kom lige med e-mail
Avatar billede codebase Praktikant
13. november 2000 - 22:52 #17
kunne det script jeg lige har givet dig, ikke bruges??
Avatar billede zyberdude Nybegynder
13. november 2000 - 22:54 #18
Jeg er ikke god til koder så send mig et eksempel!
Avatar billede codebase Praktikant
13. november 2000 - 23:03 #19
hvis ikke du selv kan kode det, hvem skal så kode det ?? os ??
Vi kan ikke kode det, 100% da det kræver access til databasen osv....
Avatar billede zyberdude Nybegynder
13. november 2000 - 23:04 #20
Nej men så er der ikke noget at gøre jeg lukker bare så. Tak
Avatar billede keysersoze Guru
13. november 2000 - 23:08 #21
codebase >> det kræver da ikke adgang til database for at se hvor mange brugere der er online!
Avatar billede keysersoze Guru
13. november 2000 - 23:11 #22
hvis det er et ordentlig webhotel, så kører de ikke ASP på en linux-server... og så SKAL en global.asa virke! altså ikke noget ekstremt kode eller database... det er en standard man kan køre uden tilretninger på alle asp-sider!

jeg har sendt noget, som virker... hvis du kan køre asp, men din global.asa ikke virker, så kontakt dem... men da det er en gratis service skal man også tage højde for hvad man kan forvente sig!!!
Avatar billede codebase Praktikant
13. november 2000 - 23:16 #23
Er det ikke en database, der tilsluttes her under :)

mysql_connect($sqlhost,$sqluser,$sqlpass) OR DIE( \"Couldn\'t connect to MySQL server!\");
mysql_select_db($database) OR DIE( \"Couldn\'t select database!\");

ok........
Avatar billede webdesign Nybegynder
13. november 2000 - 23:24 #24
Du Kan Gå ind På Worldonline\'s Hjemmeside Under Support Og Under Countere, Der Har De En Liste Over 300 Tællere Og Der Kan Du Kopier Hele HTML\'en Og Sætte Ind på Din Hjemmeside
Avatar billede keysersoze Guru
13. november 2000 - 23:27 #25
codebase >> ja ja - det var til _dit_ eksempel... men det SKAL ikke bruges....

webdesign >> der søges en \"antal online brugere\" ikke en \"totalt antal besøgende\"...
Avatar billede jones Nybegynder
14. november 2000 - 09:57 #26
Jeg har hosting hos freepaq ! og har fået det til at virke ! 2 sec så laver jeg lige en testside !
Avatar billede jones Nybegynder
14. november 2000 - 10:07 #27
Pørv at se her hvis du er intereseret kan du godt få den !

http://www.terkild.dk/eksperten/xusersonline.php
Avatar billede keysersoze Guru
12. januar 2001 - 14:33 #28
???
Avatar billede bantz Nybegynder
28. februar 2001 - 20:30 #29
zyberdude >> har du stadig brug for det online user script ?