24. marts 2003 - 15:08Der er
21 kommentarer og 1 løsning
udarbejdelse af applet program
Hejsa alle sammen,
Jeg har fået lavet nedenstående grundlayout herinde på eksperten, problemet er bare, at det skulle have været som applet så det kan komme ud på Internettet - når det engang er helt færdigt..Derfor ville jeg høre om der var nogen som kunne lave noget tilsvarende dette program - Derudover ville jeg gerne vide hvad jeg præcis skal gøre når jeg skal ligge et program op på en hjemmeside?
Du bruger Swing komponenter, så du bør arve fra JApplet, men så skal du vide, at det ikke er alle browsere, der understøtter dette!
Hvis folk skal have adgang til appletten fra din hjemmeside, skal du natruligvis lave en reference til den fra dit html. Den bliver så hentet fra serveren og kører i klientens virtuelle maskine (JVM).
nej, det ved jeg godt...og tak - det ser skide godt ud...Hvis nu jeg vil have det oploadet til en hjemmeside...og det skal ligge på en allerede udarbejdet HTML side - hvad skal man så gøre?
Det (indtil videre) ud til at være en rimelig simpel applet. Hvis det er gennemgående ville jeg arve fra Applet og lave det i AWT hvis dette overhovedet er muligt, så en masse brugere ikke skal til at downloade JVM med de problemer det medfører.
Ja, enig. Indtil videre er der en del problemer med JApplets. Det er lidt en skam, idet Swing har den fordel, at den ikke benytter native kode, som f.eks. Awt gør.
Jeg har lavet en del letvægtskomponenter (altså uden nativ kode) til AWT, det bl.a. understøtter transparency. Hvis det har interesse kan jeg pakke dem og ligge dem tilgengængeligt ud på nettet. Et eksempel på brugen kan findes i denne AWT applet (vælg punktet "Scan for effect") http://morrowind.melian.cc/potionmachine/
Og for at give endnu et link til sværvægts-/letvægtskomponent debatten så er her et link fra sun's eget ekspert-panel med grafiske eksempler på hvor galt det kan gå (eksemplet med interne frames er noget man frygter med gru - grafisk blokering af titelbaren. Hvis du vil teste det selv så prøv public class EmptyButton extends Button { public EmptyButton(String s) { super(s) } public void paint(Graphics g) { // nu laver vi en fuldstændig tom paint metode // og så skulle der jo ikke være antydningen af en // knap vel!? Det er der bare alligevel for i Button // klassen bliver den platforms-afhængige native kode // til at danne en knap kaldt via en // static { // native void C++KODE // } // blok og den kan vi ikke gøre noget ved. Ikke engang z-index! } }
www.dsr.kvl.dk/~maddog/applets/AWTgui.zip indeholder hvad jeg lige har på lager. noget af det er lidt halvfærdigt, men jeg bygger på det efterhånden som jeg får brug for det. I er velkommen til at bruge det og ændre det efter behov, men jeg ville sætte pris på en lille comment i så fald (// xgui classes by Brian maddog Eriksen). Jeg laver disse komponenter efterhånden som behovet opstår. Det er ofte at der bliver sat pris på en JVM fri applet.
Hej igen - jeg har vist ikke helt den store viden om dette som i - derfor kunne det være fedt, igen, hvis en af jer gad udarbejde et design, lignende det magoo2000 lavede, men som ikke har det problem som =maddog= snakker
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.