Avatar billede ali_baba Nybegynder
24. marts 2003 - 14:37 Der er 4 kommentarer

Borland C++ Builder - Canvas->Draw

Jeg har et problem, jeg vil gerne indsætte en .gif eller et andet billede hvor man kan have noget gennemsigtigt.
Jeg gør sådan her:
Graphics::TBitmap *bmpNew = new Graphics::TBitmap;
bmpNew->LoadFromFile("bmp.bmp");
Canvas->Draw(X, Y, bmpNew);
Men jeg kan ikke indsætte andet en .bmp på den måde, så hvordan skal jeg gøre?
Avatar billede hermandsen Juniormester
24. marts 2003 - 19:30 #1
Kan du ikke sætte TransparentColor til et eller andet, og så sætte Transparency til True?
Avatar billede ali_baba Nybegynder
25. marts 2003 - 20:32 #2
Graphics::TBitmap *bmpNew = new Graphics::TBitmap;
bmpNew->LoadFromFile("bmp.bmp");
bmpNew->TransparentColor = clWhite;
bmpNew->Transparant = true;
Canvas->Draw(X, Y, bmpNew);
Sådan her? det virker ikke
Avatar billede hermandsen Juniormester
25. marts 2003 - 20:47 #3
Hvad er det helt præcist du skal fremvise, og hvordan??
Kan du ikke bare smide et TImage ind på formen, eller har du specielle grunde til at gøre som du gør?
Avatar billede ali_baba Nybegynder
25. marts 2003 - 20:52 #4
Der er et TImage og hver gang man trykker på det skal den indsætte det billede, og jeg ville gerne have at der ikke skal være noget hvidt/sort/anden baggrundsfarve, på det.