Avatar billede schulz Nybegynder
17. august 1999 - 00:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Javascript variabel ind i link på side( <!--#include virtual='newsfetch' -->)

hejsa jeg har følgende  javascript på min side, og ville gerne have newsfetch variablen ind i en <!--#include virtual=VARIABLE -->
Hvordan kan jeg det???

<script language="JavaScript">
<!--//
var newsfetch = <!--#exec cgi="/cgi-bin/random/news.cgi"-->;
//--!>
</script>

<!--#include virtual='newsfetch' -->
Avatar billede jumper Nybegynder
17. august 1999 - 10:05 #1
Du bliver nødt til at lægge det ind med et serverside sprog. Javascript kører på klienten, browseren, og ethvert resultat derfra vil ikke blive kørt igennem serverens include fortolker.

Brug f.eks. Perl eller ASP.

/Thor
Avatar billede schulz Nybegynder
17. august 1999 - 13:04 #2
Har du en ide til hvordan det kan gøres i perl???
Avatar billede jumper Nybegynder
17. august 1999 - 23:02 #3
Tja, når du vil bruge ServerSide Includes, vil det værer bedst at holde sig til det.

Skal det være noget nyt der inkluderes hver gang?
Avatar billede schulz Nybegynder
17. august 1999 - 23:50 #4
Tjaa jeg har 5 php3 sider der hver henter nyheder fra nogle forskellige sider på nettet. Disse sider skal inkluderes(SSI) Random på en side.
Nogen ide?
Avatar billede jumper Nybegynder
17. august 1999 - 23:55 #5
Tja, lav det i php3.

Læg url'en til de 5 sider ind i variabler og vælg en tilfældig af dem, hvor du så inkluderer dens kode.

/Thor
Avatar billede schulz Nybegynder
18. august 1999 - 00:02 #6
kan du ikke lave et eksempel??
Jeg er ikke mester til php3!