Avatar billede mozilla Nybegynder
13. november 2000 - 21:45 Der er 10 kommentarer

Blå skærm + genstart

Når jeg tænder og indtaster mit password, kommer jeg ind i win98....
Og så kommer der en blå advarsels skærm med besked om at der er opstået en fejl
0E ved 24x:c000a9b0
Og da ctrl+del+alt ikke virker her er jeg nødt til at bruge kontakten....
Hvad gør jeg????
Avatar billede xtom2 Nybegynder
13. november 2000 - 21:47 #1
Står der ikke noget udover det der som fejl?
Avatar billede codebase Praktikant
13. november 2000 - 21:50 #2
lyder som netværksfejl!
Tryk F8 under opstart, så vælger du fejlsikker tilstand.

Så kan du rette fejlen !! genstart igen, og så virker den igen :)
Avatar billede codebase Praktikant
13. november 2000 - 21:51 #3
Ellers må du give os nogle flere oplysninger !!!
Avatar billede hokke Nybegynder
13. november 2000 - 21:51 #4

Hvis du kan komme forbi Windows-start ved tryk af ESC gør det. Ellers Start Windows i fejlsikret tilstand.

(løsning A)
Prøv først at slette alle filer på din harddisk som ender på .pwl. Genstart derefter din computer. Lav et nyt password ved genstart og det virker muligvis.

(Løsning B -  Her skal du bruge din Win-cd)
Eller gå ind i kontrolpanel/netværk og fjern enten klientprogram til Microsoft netværk eller Microsoft family Logon. Tilføj det du fjernede igen. Og tryk på OK. Siger den følgende: \"Der findes en fil der er nyere end den du prøver at installere. Det anbefalles at du beholder den gamle\". Skal du svare \"nej\" til det. Genstart computeren når den beder dig om det eller når du står i kontrolpanelet igen.

Avatar billede lens Nybegynder
13. november 2000 - 23:27 #5
Er dit cdromdrevs navn E: ?
Hvis ja, har du en cd i drevet når du starter op? eller larmer det unødigt eller opfører sig mærkeligt?
Avatar billede Slettet bruger
14. november 2000 - 00:55 #6
Jeg mener at kunne mindes en virus sCanner der lavede det samme nummer med mig. Det skulle vel ikke være Quick heal du bruger mozilla?

Efter jeg havde fjernet Antivirusprogrammet var der ikke noget længere.
Avatar billede mozilla Nybegynder
14. november 2000 - 09:15 #7
Hvordan retter jeg fejlen (Blå skærm + genstart)
i fejsikret tilstand?
Jeg bruger to virus scannere på en gang, kan det have noget med sagen at gøre?
Jeg kan undgå at skærmen går i blå hvis jeg trykker ctrl+alt+del to gange når jeg kommer ind på mit skrivebord.
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
03. december 2000 - 21:28 #8
Lytter
Avatar billede somaliomar Praktikant
16. december 2000 - 11:34 #9
Jeg tror problemet ligger i de to virus-programmer du har kørende på pc\'en. Afinstallere en af dem.
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2000 - 13:51 #10
Du må ikke bruge 2 viruscanner. Det kan ikke give andet end problemer. Der findes viruscanner, som nægter at lade sig installere, hvis der findes andre scannere på ens PC\'er eller man ikke har fået sletet den gamle helt.

Start med at slette begge virusscannere en efter en og genstart ind i mellem, og se så hvad der sker. Det er måden at rette problemet med blå skærm.

Den virusscanner som laver ged i det bruger du så ikke. Hvilke Scannere er det egenlig du bruger? Jeg kunne godt tro at den ene måske er eSafe, en af mine favoritscannere. Den kan nemlig godt finde på at lave Blå skærm, når der er nogle Data som er blevet ødelagt. Disse kan let være blevet demoleret af den anden Scanner du bruger. Det skulle vel ikke være McAfee?