Avatar billede larsmpetersen Nybegynder
24. marts 2003 - 10:28 Der er 2 kommentarer

Hvordan ændrer man authentication til mixed mode i MSDE 2000

Når jeg forsøget at connecte til databasen med osql får jeg denne fejlmeddelse.
Login failed for user 'sa'. Reason: Not associated with a trusted SQL Server connection.
Så vidt jeg kan se må det skyldes at MSDE 2000 som default bliver installeret med windows authentication. Hvordan ændrer jeg dette til mixed auth.
Jeg har læst mange svar vedrørende det samme problem her på eksperten, men alle forslår at man ændrer det i enterprise manageren. I MSDE er der som bekendt ingen enterprise manager, hvad gør man så?
Jeg har prøvet at rette i regedit:
HLM\software\microsoft\mssqlserver\mssqlserver\loginmode
Jeg har prøvet at rette værdien fra 1 til 2, startet og stoppet SQL server, genstartet windows. Intet hjælper.
Avatar billede techhouse Nybegynder
24. marts 2003 - 11:18 #1
Kan kan godt benytte EM på MSDE. Har du mulighed for dette?
/Thomas
Avatar billede larsmpetersen Nybegynder
24. marts 2003 - 12:29 #2
Nej, jeg har ikke mulighed for at benytte Enterprise Manager. Den findes kun i en "rigtig" SQL server installation, og er slet ikke med i MSDE.