Avatar billede bubbi Nybegynder
24. marts 2003 - 09:40 Der er 8 kommentarer

CSS i XSL

Hejsa

Ja så kommer der endnu engang en gamel kending op fra mig, jeg har rørt spørgsmålet flere gang men endnu ikke fået noget jeg kunne få til at fungere (forstå?)

Jeg har nu mit XML og XSL der, for nu, køre som det skal. Men når jeg nu skal have det til at bruge en CSS også skal jeg så definere to XML stylesheets, både et XSL og et CSS (tror jeg ikke selv på). Eller skal jeg i mit XSL definere hvad for et CSS jeg vil bruge (tror jeg mere på). Men hvordan?

Jeg har prøvet med:
...
  <html>
  <head>
  <link rel="stylesheet" type="text/css" href="Skabelon0.css" />
  </head>
  <body>
...

Men ikkel ige udmidlbart kunne få det til at fungere :(

/J
Avatar billede medions Nybegynder
24. marts 2003 - 09:42 #1
<?xml-stylesheet href="monster-cool-styles.css" type="text/css" ?>

//>Rune
Avatar billede bubbi Nybegynder
24. marts 2003 - 09:45 #2
Igen har jeg nu kunne få tingene til at fungere ved at putte abselutte sti'er ind. Men det er bare ikke en løsning i længden, hvordan finder jeg ud af hvad den relative sti er for den er tydligvis ikke det jeg tror den er.
Det her CSS lå i samme bibliotek som XSL'et så derfor vil jeg da tro at den defination ovenfor var mulig?

MvH
Jesper
Avatar billede atoft Nybegynder
24. marts 2003 - 09:45 #3
Hvordan danner du din html code?
Er det på serveren eller er det på klienten?

Det du gør ser rigtigt ud, men ligger Skabelon0.css samme sted som den side som laver transformeringen? Det skal den gøre i dit tilfælde ellers må du bruge absoluttet referencer i din href attribute.
Avatar billede atoft Nybegynder
24. marts 2003 - 10:00 #4
Det er referencen på den side du har i browseren, som er afgørende hvis du vil køre relativ.
Avatar billede tazly Nybegynder
08. april 2003 - 18:35 #5
Hvis urlen til stylesheetet er:

http://www.minserver.dk/xxx/yyy/Skabelon0.css

Så er den relative sti:

/xxx/yyy/Skabelon0.css

Mvh Rune
Avatar billede medions Nybegynder
18. april 2003 - 23:35 #6
?
Avatar billede davidchristensen Praktikant
14. april 2004 - 16:54 #7
nej det er vist ikke rigtigt..

hvis din side der skal bruge stylesheetet ligger i mappen yyy, så er stien jo bare Skabelon0.css

Men en helt anden ting (bare en tanke) er at du skulle prøve bare for sjov skyld at glemme .css filer, men istedetfor prøve at lave et ÆGTE extendable stylesheet (XSL blev i sin opfundet netop til at være en pendant til .css)
Avatar billede davidchristensen Praktikant
14. april 2004 - 16:55 #8
..der var lige "i sin" for meget der..