Avatar billede betatron Nybegynder
23. marts 2003 - 21:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Disabling en masse knapper til et password program ??

Jeg er ved at lave et password program til eget brug. Og jeg har lige EN HEL DEL spørgsmål.

Jeg har søgt og snuset til en MASSE spørgsmål her på Xperten angående bl.a keyboard hook's, disabling af ctrl+alt+del, alt+F4 og alt+TAB og hele tasturat på samme tid. Men jeg synes ikke at kunne finde nogle endegyldige svar på mine spørgsmål. Så nu stiller jeg dem altså lige :)

Jeg kører forresten Windows XP home og bruger Delphi 6.

1) Hvordan disabler jeg alt+TAB?

2) Jeg har læst at man ikke under nogle omstændigheder kan disable ctrl+alt+del i vist nok Win2000 og NT, men gælder det også i Windows XP home edition??
Hvis ikke, hvordan disabler jeg så ctrl+alt+del?

3) Hvordan disabler jeg shortcut'en til skrivebordet, altså windows-knappen + m?

4) Hvordan sørger jeg for at mit program KONSTANT er i fokus?

5) I mit program har man 3 forsøg til at skrive det rigtige password, hvis man ikke kan det så skal computeren slukke, hvordan gør jeg det?

Jeg ved godt det måske er en hel del på samme tid, men jeg har så også givet 200 point :)

<-- BetaTron -->
Avatar billede borrisholt Novice
23. marts 2003 - 21:10 #1
disable af tastetryk : (virker også i XP)
http://www.eksperten.dk/spm/305657

Luk af windows :
http://www.eksperten.dk/spm/322315

Jens B
Avatar billede betatron Nybegynder
23. marts 2003 - 22:16 #2
Mange tak borrisholt, men der er stadigvæk 2 af mine spørgsmål du ikke har besvaret:

3) Hvordan disabler jeg shortcut'en til skrivebordet, altså windows-knappen + m?

4) Hvordan sørger jeg for at mit program KONSTANT er i fokus?

Lige inden jeg gir' dig de 200 point så ville jeg gerne have svar på dem, hvis du kan, tak :-)

<-- BetaTron -->
Avatar billede borrisholt Novice
23. marts 2003 - 22:22 #3
3)
  Det gør du med et Keyboard hook, hvor du fjerne windows tasten
4)
  SetWindowPos(Handle,HWND_TOPMOST,0,0,0,0,SWP_SHOWWINDOW);

Jens B
Avatar billede betatron Nybegynder
23. marts 2003 - 23:00 #4
Jeg har først lige hørt om keyboard hooks og har stadig ikke forstået ret meget af det. Hvis du kunne give et eksempel af dit svar til spørgsmål 3, så ville jeg appreciate it :=) Men du får pointene nu, for alt det andet!
Avatar billede nop Nybegynder
25. marts 2003 - 15:53 #5
Hej betatron> virker det alt sammen eller kan man stadig komme udenom, fx med bootdiskkette eller med opstart i beskyttet tilstand ?
Avatar billede betatron Nybegynder
25. marts 2003 - 23:41 #6
hej nop>

Det har jeg ikke checket endnu. Jeg er stadig igang med det grafiske layout og med at få programmet til at være så sikkert det kan være inde i Windows. Jeg skal først senere til at checke det du spørg om.