Avatar billede tobias Nybegynder
13. november 2000 - 20:06 Der er 9 kommentarer

Maximize window...!

Hej Experts

ja... nå der køres en html side så skal html siden maximize sig selv og IKKE åbne noget nyt vindue.

Og det SKAL maximize ikke bare blive gjort større...!
Avatar billede perj Nybegynder
13. november 2000 - 22:36 #1
<script language=\"JavaScript\">
<!--
self.moveTo(0,0)
self.resizeTo(screen.availWidth,screen.availHeight)
file://-->
</script>
Avatar billede nixen Nybegynder
14. november 2000 - 01:13 #2
nocando - det kan man (så vidt jeg ved) ikke. Problemet med fullscreen-vinduer er at de kan defineres uden navigations-baren, derfor ville fullscreen-maksimering af brugerens browser-session overtage hans kontrol.
Javascript bor i en sandkasse som man ikke kan komme ud af uden at bruge *meget* heftige workarounds (eller plugins, som brugeren under alle omstændigheder skal acceptere..)
Avatar billede qweqwe Nybegynder
14. november 2000 - 20:30 #3
Nedenstående script kan maximere og tager samtidig højde for NN og MSIE:

<script language=\"javascript\">

browser_name = navigator.appName;
browser_version = parseFloat(navigator.appVersion);

if (browser_name == \"Netscape\" && browser_version < 3.0)
        {
        window.location=\"stop.htm\";
        }
else if (browser_name == \"Netscape\" && browser_version == 3.01)
        {
        window.location=\"stop.htm\";
        }
else if (browser_name == \"Netscape\" && browser_version >= 4.0)
        {
        window.location=\"stop.htm\";
        }
else if (browser_name == \"Netscape\" && browser_version == 4.0)
        {
        window.location=\"stop.htm\";
        }
else if (browser_name == \"Microsoft Internet Explorer\" && browser_version <= 3.0)
        {
        window.location=\"stop.htm\";
        }
else if (browser_name == \"Microsoft Internet Explorer\" && browser_version == 3.01)
        {
        window.location=\"stop.htm\";
        }
else if (browser_name == \"Microsoft Internet Explorer\" && browser_version >= 4.0)
        {
        window.open(\"FILNAVN.htm\",\"home\",\"fullscreen=yes\");
        }
else if (browser_name == \"Microsoft Internet Explorer\" && browser_version == 4.0)
        {
        window.open(\"FILNAVN.htm\",\"home\",\"fullscreen=yes\");

        }
else  {
      window.location=\"stop.htm\" }

      </script>

Du skal bare erstatte \"DINFIL.htm\" med den fil du ønsker at maximere.

:-) qweqwe
Avatar billede tobias Nybegynder
14. november 2000 - 20:44 #4
Det skal ikke være en Fullscreen !!!!!! Den skal bare maximize ... ! I ved når man trykker på den firkantede knap ved siden af X til at lukke vinduet med...!

Jeg begynder at betvivle eksperternes inteligens når de ikke læser ens spørgsmål ordentligt igennem...!
Avatar billede tovarisj Nybegynder
16. november 2000 - 17:32 #5
tovarisj aka. tobias

Jeg beklager ikke at kunne nogen som helst point i dette spørgsmål da admin har slettet min konto...! FLOT admin.
Avatar billede tommyf Nybegynder
16. november 2000 - 21:02 #6
Havde du holdt dig til reglerne var det ikke sket!
Avatar billede tovarisj Nybegynder
16. november 2000 - 22:35 #7
Jeg syntes bare reglen er lam...! Det er jo ikke en konkurence om hvem der bedst det er et sted hvor man kan få hjælp.
Avatar billede perj Nybegynder
16. november 2000 - 23:19 #8
tobias//
Kender ikke helt reglerne her, men hvorfor har du fået din konto lukket?
Avatar billede tovarisj Nybegynder
16. november 2000 - 23:45 #9