Avatar billede robertk Nybegynder
23. marts 2003 - 19:55 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Flash (gui) components - xp knapper?

Hej jeg skal bruge knapper som components til en flashchat, ville godt have dem i den der xp style..

nogen der kender links?
noget der kan hentes?

/Robertk
Avatar billede sorteplov Nybegynder
23. marts 2003 - 20:01 #1
Prøv her:

http://www.flashcomponents.net/

Ellers kan du selv formatere dine Flashkomponenter med
fx.

globalStyleFormat.highlight = 0xFFFF66;

globalStyleFormat.applyChanges();

(ændrer den indre og øverste del af en komponents farve)
Avatar billede sorteplov Nybegynder
23. marts 2003 - 20:02 #2
Eller du kan selv ændre i komponenter ved at åbne dem fra dit Library og editere dem.
Avatar billede robertk Nybegynder
23. marts 2003 - 20:11 #3
oke ikke lige det jeg mener så.. *G*.. det er knapper lidt som dem her:

http://www.kingfishergraphics.com/chat
Avatar billede sorteplov Nybegynder
23. marts 2003 - 20:23 #4
OK - men kan du ikke bare lave dem i Flash med lidt gradient fyld etc.:-)
Avatar billede sorteplov Nybegynder
23. marts 2003 - 20:24 #5
Faldt faktisk over dit spm. da jeg selv sad og ledte efter lidt hjælp til en Flash chat/gæstebog - har du selv lavet din?
Avatar billede robertk Nybegynder
23. marts 2003 - 21:07 #6
kun basic, man kan logge ind og skrive, igen privat endnu.. køre med php/MySql.. men LANGT fra færdig!
Avatar billede robertk Nybegynder
23. marts 2003 - 21:12 #7
men hey det mere end bare en knap jeg skal bruge, det er flere componenter, i XP stil...???

any one heelp :)
Avatar billede sorteplov Nybegynder
23. marts 2003 - 21:14 #8
Kan desværre ikke lige kommet på noget mere hjælpende end at modificere Flash' egne komponenter eller "tegne" nogle selv. Sorry :-)
Avatar billede robertk Nybegynder
23. marts 2003 - 21:24 #9
det er oke.. els tak!
Avatar billede sizx.dk Nybegynder
24. marts 2003 - 10:26 #10
hvis du gerne vil have xp-style knapper så kan du gøre dette, selvom det kræver lidt en indsats:

Tag et screenshot af din skærm... fx med "PRT SC|SYS Rq" knappen..
Derefter henter du det i photoshop og klipper det til.
Herefter gemmer du det som .png og henter det så i Flash og importerer dem på knapperne forskellige punkter.
Avatar billede robertk Nybegynder
24. marts 2003 - 15:08 #11
Jeg har ingen XP.. *hehehehe* desværre! : /