Avatar billede tazmanian Nybegynder
23. marts 2003 - 17:09 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Stylesheet til servlet?

Jeg har en JSP-side med en form.
Når man trykker submit kalder formen en controller-servlet. Form-erklæringen ser således ud:

<form name="Form" method="post" action="<%=request.getContextPath()%>/servlet/Controller?service=formInput&target=/formOutput.jsp">

controller-servlet'en forwarder form-værdierne til "formInput"-servlet'en som behandler værdierne og sætter nogle attributter.

"formOutput.jsp" kan derefter vise nogle resultater på baggrund af disse attributter.

Jeg har stylesheet på den første side med formen, og det virker fint. Men når jeg submitter, anvendes stylesheet'et ikke på "formOutput.jsp", selvom det er inkluderet i headeren.

Adresselinien når "formOutput.jsp" vises ser således ud: http://localhost/servlet/Controller?service=formInput&target=/formOutput.jsp

Hvad går der galt? Hvordan løser jeg det?
Avatar billede =maddog= Nybegynder
23. marts 2003 - 17:46 #1
Sikkert et stiproblem under forward.
Få et javascript i formOutput til at "sladre" om adressen.
<script>
alert(location.href);
</script>
i headeren. Det er den adresse du skal angive stylesheetet ud fra.
Avatar billede =maddog= Nybegynder
23. marts 2003 - 17:49 #2
alternativt kan du bruge en absolut URL i dit <link> tag, eller angive en URL i et <base> tag.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. marts 2003 - 17:53 #3
En forward er usynlig for browseren (i modsætning til en redirect).

Absolut URL er nok den nemmeste løsning.

Hvis URL'en er:
http://localhost/servlet/Controller?service=formInput&target=/formOutput.jsp
og CSS URL er:
http://localhost/style/foobar.css
så må den relative sti vel skulle være:
  ../style/foobar.css
Avatar billede tazmanian Nybegynder
23. marts 2003 - 18:03 #4
Damn, det var selvfølgelig den relative sti i headeren, som var problemet!

Er ikke helt hjemme i det her med pointuddeling, men maddog var først, så han skal vel have point, ikke? (så skal jeg lige have et svar)
Eller skal de deles?
Avatar billede =maddog= Nybegynder
23. marts 2003 - 22:39 #5
Jeg ligger i hvert fald et svar.
Avatar billede tazmanian Nybegynder
24. marts 2003 - 00:11 #6
OK, så fordeler jeg pointene efter bedste overbevisning.
Håber I begge er ok med det.

Tak for hjælpen. ;o)