Avatar billede superboerge Nybegynder
23. marts 2003 - 14:46 Der er 38 kommentarer

Kunsten at få skærmbilledet fra computeren over på TV'et

Hej allesammen.
Jeg vil gerne kunne se mit windows-skrivebord på PC'en på mit fjernsyn, altså så jeg bruger mit TV som computerskærm. Derfor har jeg investeret i et superVHS-kabel som jeg, i den ene ende, har sat i SVHS-stikket i mit nVidia RIVA TNT2-kort - og i den anden ende har jeg sat SVHS-kablet ind i en scartstik-omformer som så sidder i scartstikket i mit fjernsyn. Derefter har jeg downloadet og installeret den nyeste driver, MEN det virker alligevel ikke - hvad kan jeg gøre???

På forhånd tak!
Avatar billede fcknet Nybegynder
23. marts 2003 - 14:49 #1
Du skal aktivere nView...
Det gøres under "egenskaber for skærm" > "indstillinger" > "avanceret" > "nview" > "klon"
Avatar billede superboerge Nybegynder
23. marts 2003 - 14:59 #2
Jeg kan desværre ikke finde den indstillingsmulighed du foreslår. Har du et direkte link til den driver du beskriver? Eller er der andre muligheder?
Avatar billede karaffa Nybegynder
23. marts 2003 - 15:19 #3
hent et lille tysk program der hedder Tv-Tool  det blir ikke letterre ! instaler og tryk ctrl F1 og er du kørende !
Avatar billede fcknet Nybegynder
23. marts 2003 - 15:27 #4
karaffa > Jeg har selv prøvet TV-Tool til mit nVidia Geforze 4 mx 440... Den kan ikke finde chippen på kortet.

superboerge > jeg henviser til driveren fra http://download.nvidia.com/Windows/41.09/41.09_win2kxp.exe
Avatar billede superboerge Nybegynder
23. marts 2003 - 15:40 #5
karaffa >> har hentet tv-tool men den kan ikke finde chippen på kortet

fcknet >> det er nøjagtig den samme driver jeg har hentet og installeret, men jeg synes alligevel ikke jeg kan finde noget menupunkt hvor der står nView eller klon

Hmm... hva kan jeg gøre? er der noget jeg muligvis har overset?
Avatar billede fcknet Nybegynder
23. marts 2003 - 16:19 #6
hmmm...

den burde være under avanceret under indstillinger i egenskaber for skærm (når du højreklikker på skrivebordet og vælger egenskaber)!
Avatar billede superboerge Nybegynder
23. marts 2003 - 17:10 #7
ja, men problemet er at den radiobutton som man skal klikke på for at overføre skærmbilledet til tv'et er disabled. Og det nytter ikke noget at klikke på knappen "Registrer skærme"... mystisk...
Avatar billede dexza Nybegynder
23. marts 2003 - 20:57 #8
fcknet fat nu, det er der ikke. jeg har samme problem med GeForce 3 Ti200 men det virker ellers fin med TV-Tool
er du sikker på du har alle de nyeste drivere?
Avatar billede c-holst Novice
23. marts 2003 - 21:12 #9
har du prøvet at forbinde hele skidtet, tænde tv og genstarte din pc, og så gå ind og aktivere nview. skal du se film så tjek det link der kommer om et øjeblik. husk at have skærmen sat til 480 600
Avatar billede fcknet Nybegynder
23. marts 2003 - 21:12 #10
dexza tal dog ordentligt.... du fatter jo ikke selv noget... Han kan ikke bruge TVTool...
Avatar billede c-holst Novice
23. marts 2003 - 21:13 #11
http://www.eksperten.dk/spm/328259, er du ny kan det faktisk godt drille en del, men prøv at søge i gamle spørgsmål her på eksperten
Avatar billede c-holst Novice
23. marts 2003 - 21:16 #12
ind i egenskaber for skærm, avancerede indstillinger, ind i et faneblad med navnet på dit kort, nview, klon, genstarte. er det noget du kan bruge
Avatar billede superboerge Nybegynder
23. marts 2003 - 22:06 #13
der er desværre ikke noget af det som virker. Ved ikke om det evt. kunne være pga. at mine skærme kører på forskellige Hertz-instillinger..?
Avatar billede c-holst Novice
27. marts 2003 - 21:02 #14
hvordan går det så. aner ikke noget om hertz, men prøv at vælge noget standart eller auto, hvør vi fra dig?
Avatar billede c-holst Novice
09. april 2003 - 20:14 #15
lukker du, eller skal du have mere hjælp
Avatar billede c-holst Novice
18. april 2003 - 09:29 #16
vi er her stadig
Avatar billede c-holst Novice
25. april 2003 - 21:03 #17
en uge er gået...har du fået det til at virke...elllers åbner du bare tråden igen, så v kan tage det helt forfra. jeg har mange tips og gode links
Avatar billede superboerge Nybegynder
12. maj 2003 - 21:54 #18
det virker slet ikke! Har ingen anelse om hvad der er galt, men knappen der skal aktivere forbindelsen til fjernsynet er grå...Er helt lost!
Avatar billede c-holst Novice
13. maj 2003 - 09:32 #19
ok , det er da træls. Dit kort er af ældre dato. Jeg tror det kan hjælpe dig, at afinstallere dine skærmdrivere. og efter genstart installere den originale driver som du fik med kortet. Det skulle jo gerne indeholde kortets funktioner, mens de nyere måske er "vokset lidt fra dit kort".
jeg vender tilbage i aften efter 20.30, og skal nok prøve at guide dig igennem helt fra starten, men prøv nu det jeg foreslår. Det skal virke
Avatar billede superboerge Nybegynder
13. maj 2003 - 22:27 #20
Hey c-holst.. jeg værdsætter din hjælp utrolig meget, men jeg har desværre ikke haft tid til at kunne rode så meget med computeren her til aften, så jeg håbede meget på, at du evt. kunne hjælpe mig lidt senere på ugen, f.eks.i weekenden..det ville være helt kanon...der skulle jeg også have tid! på forhånd tak!
Avatar billede c-holst Novice
14. maj 2003 - 13:20 #21
ok jeg prøver at få lagt nogle friske guider og links ud til dig, kommer nok ikke så meget på nettet i Weekenden
hej. hvad med en frisk geninstalering af hele lortet, så har du rene linier og kun en driver inde. det kunne så være den nyeste
Avatar billede c-holst Novice
17. maj 2003 - 17:09 #22
lidt har jeg lagt links til relaterede spørgsmål. der skulle alle tænkelige dimensioner af problemet med tv-out være debateret
God fornøjelse
Avatar billede c-holst Novice
22. juni 2003 - 07:43 #23
så er det vist tid til at lukke eller kommer med lidt respons om hvordan det går
Avatar billede superboerge Nybegynder
22. juni 2003 - 14:55 #24
Hej c-holst...endnu en gang tusind tak for hjælpen...jeg vil lige høre dig, hvor det er du har lagt de der links henne? jeg har lidt problemer med at finde dem! når jeg finder dem, regner jeg med at gøre noget ved problemet, da jeg nu har sommerferie, så der er masser af tid..;-)
Avatar billede c-holst Novice
22. juni 2003 - 20:37 #25
ja, det er helt min fejl. her får du så tilgængæld hele guiden i en tråd, håber så bare den virker med dit kort

vælg nu indstillinger>avanceret>riva tnt....faneblad>nview display>højreklik på tv>Select outputdevice>vælg pal b denmark>vælg composite vidio out>

sig ok til tingene og vælg nu i vingemenuen
overlay controls>full screen device>i rullemenuen secondary display.
sig ok til det hele

en sidste ting
vælg nu indstillinger>avanceret>geforce....faneblad>nview display>højreklik på change resolution. det er kun her du må justere på tv opløsningen. ude i de almindelige indstillinger skal tv stå som 640*480!

god fornøjelse
Avatar billede c-holst Novice
22. juni 2003 - 20:44 #26
fandt du ud af, om du kunne vælge klon/clone. det fremkommer lige efter at du er kommet ind i selv nview display delen

håber det virker for dig, eller tager vi den punkt for punkt.

i øvrigt. hvis du har rodet meget rundt i det med driverne, installeret mange oven i hinanden, kan det være tiden at få rydet op i dem. i tilføj fjern programmer kan du slette dem, og i enhedshåndtering kan du fjerne driveren til dit skærmkort.
inden da kan du lige hente den seneste på www.nvidia.com, så sidder vi med ens drivere. så skulle den gerne melde om ny hardware når du genstarter, og så er bare at henvise til driveren
Avatar billede superboerge Nybegynder
25. juni 2003 - 23:12 #27
det lyder skide godt c-holst...jeg kigger lige på det her en af dagene, og får lige sat stikkene ordentligt til, og finder ud af det der skidt! men jeg er næsten sikker på, at kanppen jeg skal højreklikke på, altså "TV"knappen, er grå! det er den nu, og det var den også sidste gang jeg forsøgte mig med skidtet...!
Avatar billede c-holst Novice
25. juni 2003 - 23:20 #28
jeg er her nu, hvis du har tid, hvis du mener den høje skærm ude i de normale indstillinger, så skal den være grå. er det hos mig
Avatar billede superboerge Nybegynder
05. juli 2003 - 19:28 #29
jeg skal lige høre, jeg hentede en ny driver inde på nvidia, det skulle være den helt nye, så jeg tror det er den samme...?!?!? Men jeg kan ikke klikke på knappen "clone"/"klon", og jeg kan faktisk heller ikke se den; men det kan måske skyldes den måske ældre driver?!?!?
Avatar billede c-holst Novice
06. juli 2003 - 23:34 #30
jeg tror problemet ligger i, at dit rivakort ikke længere er fuldt understøttet af de nyere drivere.

har du evt den originale driver, eller tror jeg du skal prøve at finde en af de ældre detonatordrivere, som fx denne 3-16.30
http://tweakup.dk/HTML/download/nvidia.htm

har du evt en manual, så du kan se hvilke funktioner der hører til det tvout kort
Avatar billede c-holst Novice
06. juli 2003 - 23:37 #31
start med den nævnte eller din egen, og prøv dig så frem.
http://download.nvidia.com/windows/40.72/nView_20_Users_Guide.pdf

har du mulighed for at låne et geforce mx et eller andet, så ville det være perfekt i forhold til fejlfinding på dit tv og din maskine, men der sikkert ikke noget i vejen med dit kort, blot skal de sættes ordentligt op
Avatar billede c-holst Novice
06. juli 2003 - 23:40 #32
nok bedre om du hentede en af de ældre herfra
http://www.nvidia.com/view.asp?IO=win9x_archive
Avatar billede c-holst Novice
06. juli 2003 - 23:53 #33
her er et par relaterede spørgsmål, prøv at gennemgå dem og kom så tilbage med en kommentar når du har prøvet nogle af de ting jeg anbefaler

god sommer

c-holst

http://www.eksperten.dk/spm/104211
http://www.eksperten.dk/spm/96256
Avatar billede c-holst Novice
12. august 2003 - 00:28 #34
nå, er det ikke ved at være lukketid her
Avatar billede c-holst Novice
27. september 2003 - 08:14 #35
hvordan går det så?
har du fået det op at køre?
har du brug for mere hjælp?

vi hører gerne hvordan det går

carsten
Avatar billede superboerge Nybegynder
27. september 2003 - 14:34 #36
det er noget værre lort...det virker stadig ikke, og jeg har efterhånden droppet det, det er for bøvlet...har jo også snart irriteret dig med problemet i ca. 6 mdr., så det er måske på tide at jeg aflyser det...men er det i orden hvis jeg henvender mig igen til dig, når lysten til at få det lort op og kører kommer tilbage?
Avatar billede superboerge Nybegynder
27. september 2003 - 14:35 #37
kan det lade sig gøre, at jeg skriver inde på netop denne side igen, og du så kommer til at se den? altså bare ligesom det har været i et stykke tid!?!?!
Avatar billede c-holst Novice
31. oktober 2003 - 23:15 #38
hvis du skriver ser jeg det.

http://avconnection.dk/?GroupID=24&ClassID=54
prøv denne colorfix. den har hjulpet mange

kig evt også på denne
http://www.av-supply.dk/index.php?index=17&show=4&partid=14&menuid=2&PHPSESSID=3df3bc3a8e2e98d85dbc77915ae94961

eller på disse *S*
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364767923
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364617900

eller dette sammen med tv-tool, som der er linket til tidligere
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364767912

ellers tror jeg nok jeg er løbet tør for gode ideer.

prøv om det virker på et andet fjernsyn
formater hele lortet og start forfra
tjek med et andet kort

så lukker du ikke på et tidspunkt