Avatar billede rah2 Nybegynder
13. november 2000 - 18:35 Der er 18 kommentarer

Demo Fremviser

Er der nogle der kan lave et program, der først kører en \"NFO\" fil og når den er vist i 30 sek. så starten den en \"MPEG, MPG, AVI, MOV\" fil, i fuld skærm ?

BTW. mit ICQ er - 71775720

//RaH2
Avatar billede canker Nybegynder
14. november 2000 - 10:22 #1
det lyder som noget der kan klares med et OLE-objekt og en timer (begge lette komponenter at gå til!
Avatar billede rah2 Nybegynder
14. november 2000 - 12:09 #2
Er det noget du kan lave ????

//rah2
Avatar billede canker Nybegynder
14. november 2000 - 12:17 #3
HVad er NFO-fil
Avatar billede rah2 Nybegynder
14. november 2000 - 13:16 #4
Du kan også lave at det kører over INI, men så skal du bare lave sådan at den henter data\'en ud af INI filen og smider det ud på skærmen med baggrund\'s billede på !

//rah2
Avatar billede delphi Nybegynder
14. november 2000 - 14:44 #5
NFO filer findes typisk på Pirat CD samlinger.  hmmm....  hvor ved jeg mon det fra.... :)
Avatar billede rah2 Nybegynder
14. november 2000 - 15:09 #6
Delphi, Ude tíl The Party bliver NFO filer brugt når man laver INFO for ens Demo/Musik.
Så det behøver ikke nødvendig vis at være Pirat Cd\'er de ligger på !

//rah2
Avatar billede cheater Nybegynder
14. november 2000 - 15:14 #7
NFO : [I]NFO - Da man kun havde 3 Tegn til efternavnet af en fil, blev det til NFO... Oki?

F.eks.

computer.nfo
8 tegn  3 tegn - Old days...
Avatar billede delphi Nybegynder
14. november 2000 - 15:21 #8
Der var en :) sat på.  NFO \"formatet\"/extensionen bliver brugt i mange sammenhænge - så mange at den på mine maskiner er assigned til Notepad.
Avatar billede dj Nybegynder
17. november 2000 - 08:42 #9
rah2:

Lav 2 forme, en med en TMediaplayer og et Tpanel i og en form med en Tmemo i, hvis du har noget ASCII sjov i din NFO fil så kan du evt. vælge at sætte skrifttypen på memoboksen til eg. Terminal.

Tmediaplayer\'en sættes til at vise output i panelet. (simpel værdi i object inpectoren. har desværre ikke lige Delphi ved hånden her til at kan se det nøjagtigt... )

Nu laver du så ganske simpelt sådan at du starter med at vise formen med NFO filen på, og samtidigt aktiverer du en Ttimer der er sat med et Interval på 30000 ms. (30 sec.) i eventen på denne Timer sætter du din NFO form til at skjules eller lukkes (kommer an på om du har sat NFO formen som Mainform) og så sætter du formen med MediaPlayeren til at dukke frem og disabler timeren igen.

I onShow eventen på din Mediaplayerform sætter du så bare input til at pege på den avi fil du vil afspille og udfører Mediaplayer1.play;

Og så er din video igang ..

Nu har jeg givet dig en meget simpel opskrift til det, du kan selvfølgelig vælge og lave den meget mere avanceret end det, men den burde kunne få dig igang, nu er det så op til dig at lave koden :)

God fornøjelse

Mvh. _DJ_
Avatar billede rah2 Nybegynder
19. november 2000 - 13:35 #10
Øhhhhhhhh _DJ_, menigen var nu at jeg skulle have et program for sig selv, og ikke et eller andet \"fusk\" !!!

//rah2
Avatar billede dj Nybegynder
19. november 2000 - 18:50 #11
det er jo netop opskriften til et videofremvisningsprogram med visning af NFO fil der kører for sig selv ..

forventer du at jeg skal sidde og spilde tid på at lave det for dig, når det er så indlysende ?
Avatar billede dj Nybegynder
19. november 2000 - 18:58 #12
Denne sektion på eksperten.dk handler om programmering, hvis det ikke forholder sig således at du selv har tænkt dig at lave programmet, bør du måske overveje at skrive \"Freelance programmør søges\" istedet for.

Jeg tror ikke nogen af os herinde vil udføre arbejde for dig for point, snakkede vi 250 kr. istedetfor ville jeg måske overveje at sætte en time af til at lave programmet for dig.

eksperten.dk er ment for at hjælpe dig videre med et problem, og vi er så venlige at give dig svar på de problemer du måtte have undervejs helt gratis!

MEN dette er ikke det samme som at vi vil udføre et job for dig, meningen er jo at du skal lære noget af det også og det gør du ikke ved bare at få stukket et færdigt projekt i hånden.

Mit råd til dig er:
Gå igang med projektet og stil spørgsmål undervejs når der er noget du har brug for hjælp til.

Mvh. _DJ_
Avatar billede rah2 Nybegynder
19. november 2000 - 19:29 #13
_DJ_ - Jeg synes slet ikke du skal spilde din dyre bare tid på dette latterlig projekt !

//rah2
Avatar billede webb Nybegynder
13. marts 2001 - 13:25 #14
Enhver man kan lave et så simpelt program !!

Og hvis man har lysten, tager det ikke lang tid at lave.

Som nævnt kan man bruge TMediaplayer fra Delphi, eller kalde
f.eks Windows Mediaplayer med de rigtige parameter..

Spar du heller på dine point og gi lidt mindre for det bedste råd !

Folk her har sjældent tid til at kode et helt program for andre, men
giver gerne et godt råd....

Væk med de sure miner og kom igang med at kode !! :)

/Webb
Avatar billede rah2 Nybegynder
13. marts 2001 - 15:52 #15
Webb, hvis du kan fortælle mig hvor jeg kan finde en Online tutorial.... jeg har længe gået med tanken om at begynde at programmere andet en ASP og PHP.... da det bliver lidt ensformigt....

Men hvis du har en addy så smid den lige her !
Avatar billede webb Nybegynder
14. marts 2001 - 09:09 #16
Her er alt hvad en begynder har brug for, og kender du allerede Basic/C++ syntaksen er Delphi det nemmeste..

http://delphi.about.com/compute/delphi/mbody.htm

Der er mange gode artikler og online tutorials, til at komme igang med det ene eller andet..

Komponenter m.m. til Delphi
http://www.undu.com/
http://www.delphi32.com    http://www.delphi32.com/vcl
http://delphi.icm.edu.pl/

Marco Cantu skriver bøger omkring Delphi (Den bedste!!)
http://www.marcocantu.com
(også online tutorials)

Giv et skriv hvis du finder noget godt !

/Webb

Avatar billede porche Nybegynder
31. maj 2001 - 22:54 #17
\"NFO\" bruges af idioter som ikke kan finde ud af at stave til \"TXT\"
Avatar billede cheater Nybegynder
31. maj 2001 - 23:00 #18
Porche > fedt nok... - men hvorfor skriver du det?