Avatar billede gobo Nybegynder
13. november 2000 - 18:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Åbne en aspside, fra en almindelig frame.

Bag denne kryptiske overskrift gemmer sig lidt af et problem for mig.

jeg har to frames, TOP og BUND.

BUND er en aspside (bund.asp) der hiver data ud fra en database med http://www.etellerandet.com/bund.asp?id=3942

TOP er en statisk HTML side (top.html), hvor jeg gerne ville have et link der gør at man åbner en ny side kun med bund.asp, men med de data der er kommet ind via bund.asp?id=3942

Hvordan gør jeg det?

Det skal lige siges at det ikke er min egen side, og ejeren vil IKKE gå væk fra frames :(
Avatar billede ortrak Nybegynder
13. november 2000 - 18:23 #1
<a href=\"http://www.etellerandet.com/bund.asp?id=3942\" target=\"_top\">go</a>

/ortrak
Avatar billede ortrak Nybegynder
13. november 2000 - 18:24 #2
prøver igen:

<a href=\"http://www.etellerandet.com/bund.asp?id=3942\" target=\"_top\">go</a>

/ortrak
Avatar billede ortrak Nybegynder
13. november 2000 - 18:25 #3
okay. Jeg aner ikke hvorfor eksperten skriver et \";\" lige efter linket, men det skal i hvert fald ikke være der...

/ortrak
Avatar billede mgade Nybegynder
13. november 2000 - 18:26 #4
Hvis du mener: \"Uden at kalde Bund.asp igen\", så er der kun javascript. Men ellers: Hvad forhindrer dig i at kalde Bund.asp igen??

Der er lidt tåge: Hvorfor en ny side når ejeren netop ikke vil gå væk fra frames?

Kan du forklare mere specifikt hvad der skal ske?
Avatar billede stigc Nybegynder
13. november 2000 - 18:26 #5
lig en gemt variable i bunden:

<input type=hidden name=\'gemtid\' value=\'<% = request(\"id\") %>\'>

linket på top siden skal kalde det her javascript, som du ligger i top siden:

function link() {

id = top.bundframenavn.gemtid.value;
top.location= \"bund.asp?id=\" + id;

}

hvor bundframenavn= nanvnet på bundframen!

Avatar billede gobo Nybegynder
13. november 2000 - 18:42 #6
Sådan! tak for det hurtige svar!