Avatar billede mdj Nybegynder
22. marts 2003 - 23:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med data typer (tror jeg)

Jeg er stødt på et problem under konveteringen fra Access til MSSQL.

Når jeg vil indsætte tekst data i en tabel vha. følgende kommando:

        <% paragraphtext = replace(request("paragraphText")&" ","'","''")
        paragraphlayout = request("paragraphLayout")
        paragraphPictureCaption = replace(request("paragraphPictureCaption")&" ","'","''")

        conn.execute("INSERT INTO tblPageParagraphs (paragraphOwner, paragraphOrder, paragraphHeader, paragraphHeaderShow, paragraphSubHeader, paragraphText, paragraphLayout, paragraphPicture, paragraphPictureCaption) values(" & request("paragraphOwner") & "," & request("paragraphOrder") & "," & paragraphheader & "," & paragraphHeaderShow & "," & paragraphsubheader & "," & paragraphtext & "," & paragraphlayout & "," & request("paragraphPicture") & "," & paragraphPictureCaption & ")")
%>

Så får jeg denne fejl:

"Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error '80040e14'

The name 'j' is not permitted in this context. Only constants, expressions, or variables allowed here. Column names are not permitted.

/admin/save_page_paragraph.asp, line 59"

Hvis jeg i stedet for den tiltænkte data indsætter en talværdi, så er der ingen problemer...
Hvad kan det være? - er det fordi jeg koder af l*** eller er det rettigheder, eller filtypen...?
Avatar billede burningice Nybegynder
22. marts 2003 - 23:34 #1
hvilken af dine kulonner er det koden fejler på? hvad er indholdet af den data du vil sætte ind, og hvilken datatype har kulonnen som brokker sig?
Avatar billede mdj Nybegynder
22. marts 2003 - 23:37 #2
Det er tekst data, og data typen står til alt fra Text til cvar.. jeg har prøvet det hele, det eneste der du er hvis den data som man fodrer den med er en ren talværdi
Avatar billede burningice Nybegynder
22. marts 2003 - 23:38 #3
hvis datatypen er text mangler du da helt klart nogle plinger (')...
Avatar billede burningice Nybegynder
22. marts 2003 - 23:41 #4
prøv at udskriv din sql istedet for at execute den
Avatar billede mdj Nybegynder
22. marts 2003 - 23:43 #5
Du har ret ;) jeg sov
Avatar billede burningice Nybegynder
22. marts 2003 - 23:43 #6
:)