Avatar billede prebencharlie Nybegynder
22. marts 2003 - 15:40 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Trådløs netværk

Hej
Jeg har trådløs netværk bestående af trendnet:
Accesspoint/bridge
PCI trådløs netkort
antenne: TN-TEW-OA14DK skal den antenne kunne se den anden antenne for at den virker.
eller kan den række igennem f.eks huse træer osv.
Hvis i har erfaringer vil jeg gerne vide det. og ikke alt det der måske.
Den skal kunne række ca 5 km i luftlinie
Avatar billede exnatteravnen Nybegynder
22. marts 2003 - 15:47 #1
Hej Prebencharlie
"Den skal kunne række ca 5 km i luftlinie" ..det burde den også kunne ifølge http://www.trendnet.dk/home/specs.asp?257 ..dog vil der altid være et tab af signal hvis signalet møder forhindringer på sin vej.
MVH ExNatteRavnen
Avatar billede prebencharlie Nybegynder
22. marts 2003 - 15:49 #2
Ja men skal de være i samme højde retningen kan man næsten altid finde men det er højden jeg er interesseret i
Avatar billede jammerlab Nybegynder
22. marts 2003 - 15:52 #3
Er du ikke bange for at det tråløse netværk er det samme som en X-Ray maskine?! :D du blir udsat for en syg stråling 24/7 mand... (bare en mindre kommentar)
Avatar billede exnatteravnen Nybegynder
22. marts 2003 - 15:55 #4
Det er vil "tab af signal" man tænker på når man vælger højden ..så højt som muligt=få forhindringer ..så lavt som muligt=mange forhindringer
Avatar billede exnatteravnen Nybegynder
22. marts 2003 - 15:56 #5
du behøver ikke nødvendigvis at have dem siddende i samme højde hvis det er det du mener :)
Avatar billede prebencharlie Nybegynder
22. marts 2003 - 15:57 #6
Jeg efterlyste nærmere nogen der har erfaringen med denne parabol lignende antenne hvad med sonofon skal de kunne se til deres sender??
Avatar billede exnatteravnen Nybegynder
22. marts 2003 - 16:02 #7
Lad mig sige det på en anden måde ..hvis de ikke kan se hinanden så møder signalet jo en/flere forhindringer på sin vej og så vil der være et hvis tab af signal ..eller har jeg helt misforstået dit spørgsmål :)
Avatar billede kenp Novice
22. marts 2003 - 16:12 #8
ja Sonofon system skal kunne se hinanden uden nogle forhindringer! der må ikke være så meget som 1 træ imellem, for det fandt min svigerfar ud af hvis han skulle have det, skulle han fælge alle naboens træer :) så lineofsight er en meget kraftig fordel
Avatar billede prebencharlie Nybegynder
22. marts 2003 - 16:19 #9
exnatteravnen: Det var nærmere for at se hvor meget signalet blev mindre hvis man nu havde et højhus og andre huse man skulle "Igennem" med signalet
Avatar billede exnatteravnen Nybegynder
22. marts 2003 - 16:23 #10
Det er der nok ingen direkte opskrift på ..andet ind at prøve sig frem :)
Avatar billede exnatteravnen Nybegynder
27. april 2003 - 17:57 #11
Takker for point :) ..håber du fik det til at virke ;)