Avatar billede granhof Nybegynder
22. marts 2003 - 13:21 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Afinstallere eller rep. pauseskærm

Jeg har det problem, at når min computer står tændt, så pauseskærmen starter, så kan jeg ikke komme tilbage i windows, den er helt frossen min comp, og bliver nødt til at genstarte, ret surt når den står tændt om natten..

Jeg kan heller ikke gå ind og slå min pauseskærm fra, så fryser computeren også, og det er en helt ny installation, der er fuldt opdateret fra winupdate..

Så mit spm, kan jeg evt slette en eller anden fil, der forhindrer computeren i at starte min pauseskærm, eller er der en der har en løsning, så jeg kan slå min pauseskærm fra.. tro mig jeg har prøvet det meste.. :-)
Avatar billede riversen Nybegynder
22. marts 2003 - 13:26 #1
prøv at slette dit grafikkort fra enhedshåndtering, genstart og installer med nyeste drivere
Avatar billede granhof Nybegynder
22. marts 2003 - 13:27 #2
ok prøver lige
Avatar billede domino191 Nybegynder
22. marts 2003 - 13:42 #3
Det er sikkert noget andet. Har prøvet det selv. Pisse-irriterende :-)
Du skal ind under kontrol-panel/strømstyring, og indstille den til ALDRIG at gå i System-Standby. Der er heller ingen grund til at den slukker skærmen når du bruger pauseskærm, men det er valgfrit.
Det løste i hvertfald problemet for mig
Avatar billede domino191 Nybegynder
22. marts 2003 - 13:43 #4
Men hvorfor bruge pauseskærm. Du kan jo lige så godt lade den slutte skærmen. Så sparer du energi.
Avatar billede granhof Nybegynder
22. marts 2003 - 13:47 #5
JA men så starter pauseskærmen jo, og så kan jeg ikke komme tilbage i win.. altså jeg kan ikke slå pauseskærm fra, og jeg plejer også at slukke skærmen når den står tændt om natten, men så om morgenen er den frossen igen, for det meste, og så står min pauseskærm fremme frossen.

ps. den har hele tiden stået til aldrig at gå i system standby
Avatar billede domino191 Nybegynder
22. marts 2003 - 13:50 #6
OK. men den beskrivelse af at den fryser, passede lige på min situation, og der virkede det. Sorry at det ikke virker på din. Ved godt det er banalt, men personligt ville jeg så nu redde de filer der skal reddes, og simpelthen geninstallere OS. Jeg ville simpelthen ikke kunne acceptere at den frøs hele tiden, koste hvad det vil.
Men ellers helt og lykke med det.  :-/
Avatar billede granhof Nybegynder
22. marts 2003 - 13:51 #7
tjae kunne jo være en mulighed, men har nu lige gjort det for 2 dage siden ret trels at skulle det shit igennem igen
Avatar billede domino191 Nybegynder
22. marts 2003 - 13:55 #8
Har du prøvet at bruge Norton Ghost ? Det er alletiders til at lave backups undervejs i en geninstallation. Man kan lave backups lige efter grundinstallation, efter internettet, pauseskærme, configs osv. er indstillet, og så efter diverse programmer bliver installeret. Hvis noget går i "kage" undervejs, så hiver man bare en backup frem, alt efter hvor langt tilbage man vil gå, og 5-10 minutter er du kørende igen. Bruger det selv løbende, og mister aldrig mere end max. 14 dages informationer.
NÅR så det hele kører, så sletter du alle backupperne, undtaget et par stykker som er værd at gemme, og så er du sikret "for good".
Avatar billede granhof Nybegynder
22. marts 2003 - 13:59 #9
Har ikke prøvet ghost, men prøver lige det med grafikkortet først og så din løsning hvis det ikke dur
Avatar billede domino191 Nybegynder
22. marts 2003 - 14:03 #10
OK. Har du Ghost? hvis ikke kan jeg hjælpe dig til at finde det.

Husk at hvis du bruger Windows XP, så skal ghost startes i DOS fra boot via fx. en Windows 98 start-diskette eller lign. Ikke en XP. Ghost kan fint tage backup og genetablere XP-styresystemet når det kører under et tidligere DOS-OS, men vil ikke køre under XP, da det ikke virker i et NT miljø. Ikke min version i hvert fald.  :-)
Avatar billede granhof Nybegynder
22. marts 2003 - 14:07 #11
jeg kan godt finde ghost ellers tak
Avatar billede domino191 Nybegynder
22. marts 2003 - 14:08 #12
OK. Held og lykke.
Avatar billede granhof Nybegynder
28. marts 2003 - 22:35 #13
ok har prøvet alt måtte gensinst