Avatar billede ronster762 Nybegynder
22. marts 2003 - 12:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Bekræft sletning

Hej
Mit problem er som følger:
jeg vil lave en alert hvor brugeren skal bekræfte om han virkelig vil slette.

det link JS skal sende for at slette er:
amdslet.php?id="her skal en variabel indsættes som PHP kender som $id"

jeg regnede med at kunne sende lave et onClick kald som sender $id med til en function.
men hvad skal der så til i den function?
Her er det jeg har:

function sikker(idnr) {
conf = confirm("Er du sikker på du vil slette emnet?");
    if (conf == false) {return false;}
    else
    {window.open("admslet.php?id="+idnr+"",_self");
    }}
og linket:
<?php
echo"<a href='' onClick='sikker($id);'>|Slet|</A>";
?>
Men det virker bare ikke
PLZ HELP
/RON
Avatar billede Slettet bruger
22. marts 2003 - 15:11 #1
Du behøver ikke andet end dette:

<?php
echo "<a href=\"admslet.php?id=$id\" onClick=\"return confirm('Er du sikker på, du vil slette emnet?');\">|Slet|</a>";
?>
Avatar billede ronster762 Nybegynder
22. marts 2003 - 17:07 #2
det kommer ikke med noget alert, er dette ikke rigtigt?

echo "<a href='admslet.php?id=$id' onClick='return confirm('Er du sikker på, du vil slette emnet?');'><div class='slet'>|Slet|</div></A>";
Avatar billede olebole Juniormester
23. marts 2003 - 00:01 #3
<ole>

Nej, du skal skrive, som phoenixv viser dig. Du har enkelte gåseøjne inde i enkelte gåseøjne. Det kan man ikke

/mvh
</bole>
Avatar billede ronster762 Nybegynder
23. marts 2003 - 13:56 #4
Mange tak for hjælpen, jeg skulle bare ha startet med copy/paste :-)
også tak til olebole
/RON