Avatar billede a_n_d_e_r_s Nybegynder
21. marts 2003 - 22:01 Der er 6 kommentarer

Lille vs. stort MC kørekort

Heysan,

Jeg kunne ikke lige finde et bedre forum end eksperten.dk, så gere goes :)

Ved nogle præcist hvad der sker hvis man bliver stoppet på en "stor MC" og kun har føreret til "lille MC"?

Jeg tænker her specielt med henblik på de nye regler om kørekort på prøve - mister man kortet? Hvilken bøde får man?
Avatar billede doggy82 Praktikant
21. marts 2003 - 22:19 #1
Svarer det ikke lidt til at flyve i helikopter,
med sit bil kørekort
Avatar billede a_n_d_e_r_s Nybegynder
22. marts 2003 - 03:54 #2
Haha... Nej, det tror jeg godt nok ikke du kan sammenligne det med. At tro man kan flyve helikopter fordi man har bilkørekort, ville være ualmindeligt naivt.

Hvad angår lille MC, så er man igennem den samme uddannelse som til stor MC. Blot blev der for et par år siden indført regler for personer under 21...
Avatar billede syvon Nybegynder
22. marts 2003 - 08:56 #3
ville mene at det gav en bødestraf på 5000,- da det faktisk er at køre uden kørekort
Avatar billede doggy82 Praktikant
22. marts 2003 - 11:55 #4
a_n_d_e_r_s >> Det er jo ikke noget at gøre med hvad man kan
- det har noget at gøre med hvad man må !!
Avatar billede a_n_d_e_r_s Nybegynder
22. marts 2003 - 13:53 #5
doggy82> Overdrivelse fremmer godt nok forståelsen, men din sammenligning med helikoptorflyning er lidt i overkanten for mig.

Men spørgsmålet gik også ud på om man mistede sit kørekort mv...
Avatar billede syvon Nybegynder
22. marts 2003 - 13:59 #6
nej du mister ikke kørekortet men får en bøde på 5000,- kr for at føre et køretøj uden kørekort til dette.