Avatar billede lejrklokke Nybegynder
21. marts 2003 - 19:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forsinkelse på Pop-up-vindue

Hej kyndige personer.

Jeg er ved at lave en WEB-side i FP2002.
Heri har jeg indsat noget java-script.
Jeg er helt grøn i java-script, men prøver mig frem.
I den hjemmeside jeg er ved at lave, skal der poppe et pop-up-vindue op ovenpå hovedsiden. Imidlertid popper pop-up-vinduet op før selve hovedsiden, hvilket generer mig.
Er der nogen der ved, hvordan man sætter en "delay" (forsinkelse) på pop-up-vinduet, så jeg selv kan styre hvornår, det skal poppe op (f.eks. 3-4 sek. senere)?????
N.B.  Nedenstående er indsat koden:

Mange venlige hilsner

Lejrklokke

KODEN:
<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<title>hovedramme</title>

<!-- POP-UP START -->
<script language="JavaScript">
<!--
var ie, n, browser;
ie = document.all ? 1 : 0;
n = document.layers ? 1 : 0;
browser = (ie || n);

if(browser)
{
    width = screen.width;
    height = screen.height;
    width = (width - 210) / 1;
    height = (height - 550) / 1;
}

if(ie) position = ',left='+width+',top='+height;
if(n) position = ',screenX='+width+',screenY='+height;

if(browser) window.open('pop-up-vindue.htm','fonster','scrollbars=no,width=175,height=340'+position);
else window.open('pop-up-vindue.htm','fonster','scrollbars=no,width=175,height=340,left=0,top=0');

//-->
</script>
<!-- POP-UP SLUT -->

</head>

<frameset cols="*,672,*" frameborder="0" frameborder="no" border="0" framespacing="0">
    <frame name="left" src="gron-sidestykke.htm" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" frameborder="no" noresize>
    <frame name="main" src="index-om-skolen.htm" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" frameborder="no" noresize>
    <frame name="right" src="gron-sidestykke.htm" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" frameborder="no" noresize>
</frameset>

<body
</body>

</html>
Avatar billede Trine Nybegynder
22. marts 2003 - 00:18 #1
Kunne det ikke tænkes, at grunden til at dette popper op bag hovedvinduet er, at du har testet det så mange gange, at Du har glemt at lukke selve popup-vinduet fra sidste test? Popup-vinduer der indeholder samme data åbnes automatisk i samme popupvindue, hvis dette i forvejen er åbent.
Avatar billede Trine Nybegynder
22. marts 2003 - 00:21 #2
Jeg har lige prøvet din kode. Den virker fint her hos mig, men man skal jo nærmest have maximeret hovedvinduet, for at man får øje på den popup. Det virker fint.
Avatar billede lejrklokke Nybegynder
22. marts 2003 - 08:22 #3
Hej Misskat !
Pop-up-vinduet popper fint op ovenpå hovedframen, men jeg kunne godt tænke mig, at det først poppede op 3-4 sek. efter hovdframen. Hvordan gør man det???
Mvh.
Lejrklokke
Avatar billede lejrklokke Nybegynder
22. marts 2003 - 19:50 #4
Jeg har fået hjælp andetsteds og har løst problemet, men tak for hjælpen alligevel.

Mvh

Lejrklokke.
Avatar billede Trine Nybegynder
22. marts 2003 - 19:53 #5
Siger du og tager selv de sølle points...Hmmm :-)
Jeg løste da problemet med, at vinduet poppede op bagved hovedvinduet, ikke? Nå pyt nu med det.
Avatar billede lejrklokke Nybegynder
23. marts 2003 - 10:02 #6
Du har tilsyneladende "miss"-forstået problematikken i spørgsmålet.
Men gode hilsner alligevel.

Mvh.

Lejrklokke.