Avatar billede azs Nybegynder
21. marts 2003 - 16:56 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Flere timer process etc

Jeg er ved at lave et program hvor man kan sætte nogle "reminders" op fx du intaster dine data(Beskrivelse Dato Tid) og så skal programmet sige en lyd eller noget andet smart når tiden nu = den tid som er sat.

Jeg kan nemt finde ud af at lave det hvor man kun har 1 ting, men nu er det sådan at jeg har en ListView hvor man så skal kunne ha mere end en process men 1) jeg ved ik hvordan jeg skal lave det med flere process 2) Ved ik hvordan man kan update ListVeiw i flere "row" af gangen så man kan set "Tid tilbage" (fx 2dage 12timer 10min)

Nogen der har nogle ideer eller måske lidt kode? Spørg gerne hvis i ik lige forstår hvad jeg mener ;)
Avatar billede azs Nybegynder
23. marts 2003 - 17:22 #1
bah der plejer altid være nogen der har en ide til hvordan ting kan gøres ;)
håber det er fordi det er weekend at der ik er kommet nogle svar ;)
Avatar billede kfz Nybegynder
24. marts 2003 - 18:58 #2
hvordan laver du det med en proces??
Avatar billede azs Nybegynder
25. marts 2003 - 04:45 #3
1) jeg ved ik hvordan jeg skal lave det med flere process

med det mener jeg at jeg ikke ved hvordan jeg kan have flere på en gang.

fx. brugeren har tastet 3 forskellige ting ind på 3 forskellige tidspunkter og det er ik samme tid som den så ville skulle bippe når de timers løber ud

jeg tænkte på om man skulle lave det med flere timers så? altså fx hvis der er 13 ting så 13 timers som checker hva tid det er hvert 1sec men bruger det ik for meget af cpu'en?
Avatar billede kfz Nybegynder
25. marts 2003 - 07:33 #4
kan du ikke bare have en timer og i ontimer, minusse 1 sekund fra hver ting i listen??
Avatar billede kfz Nybegynder
25. marts 2003 - 07:34 #5
har du det sat ind i et stringgrid??
Avatar billede azs Nybegynder
25. marts 2003 - 19:45 #6
nej ingen stringgrid
og jeg prøver lige det du sagde
Avatar billede stoney Nybegynder
25. marts 2003 - 21:18 #7
Bruge for i := 0 to listview1.Items.Count - 1 do

Nedenstående skriver klokken i første kolonne på alle dine
items uanset hvor mange der er.
Så er det bare at rette til.

procedure TForm1.Timer1Timer(Sender: TObject);
var
i : integer;
begin
for i := 0 to listview1.Items.Count - 1 do
listview1.Items.Item[i].Caption := timetostr(now);

end;

Stoney
Avatar billede kfz Nybegynder
25. marts 2003 - 22:59 #8
hvis du ikke får det til at virke, kan jeg prøve at lave et eksempel til dig
Avatar billede azs Nybegynder
26. marts 2003 - 11:14 #9
stoney-> vil lige se på dit når jeg kommer hjem. Og jeg havde nu os selv tænkt på at lave det sådan men jeg tror der kommer et problem med den måde jeg checker hva dato/tid det er men nu må vi se ;)

kfz-> det må du da godt hvis du vil.
Avatar billede azs Nybegynder
27. marts 2003 - 14:03 #10
jeg fik stone's til at virker så det kør bare godt nu

kommer du stadig med et eksemple kfz ? hvis så får stoney points
Avatar billede kfz Nybegynder
27. marts 2003 - 16:38 #11
bare giv stoney points