Avatar billede sorteplov Nybegynder
21. marts 2003 - 15:42 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Variabel der angiver film i level 1

Hej

Jeg har en mailform i Flash der sammen med de indtastede værdier sender en stak variabler til en asp-side.

Mailformen ligger i et MC i en selvstændig SWF, der bliver loadet ind i level 256 af min hovedfilm.

Jeg vil gerne sammen med denne mailform sende oplysninger om hvilken film der er loadet i level 1.

Hvordan gør man det?
Avatar billede colman Nybegynder
21. marts 2003 - 15:49 #1
Er ikke sikker på at man kan men prøv med:

_level1._name
Avatar billede sorteplov Nybegynder
21. marts 2003 - 15:51 #2
...øøh kan du udspecificere lidt nærmere :-)
Avatar billede mat Nybegynder
21. marts 2003 - 17:56 #3
Du kunne jo bare opbevare navnet i en variabel i level 1 som du så ændrer hver gang du loader en ny film ind i dette level. Så kan du jo bare hente den der :)

film_i_level_1 = _level1.minVar;

-mat
Avatar billede sorteplov Nybegynder
22. marts 2003 - 12:46 #4
Lyder jo logisk "mat", men kan du give mig den fulde syntaks for at oprette variavlen og "hente" den igen...altså hvad jeg skriver når jeg ønsker at sende den med mailformen?
Avatar billede mat Nybegynder
22. marts 2003 - 13:07 #5
on (release) {
// loadMovie bla bla bla
_level1.minVar = "movie_nummer_5";
}

så hut jeg visker sender flash alle variabler med ud når du bruger loadVariables på din submit-knap, så er det bare at gribe den i dit mailscript, skulle jeg vistnok mene (jeg er lidt hung over)
Avatar billede sorteplov Nybegynder
22. marts 2003 - 13:14 #6
OK - jeg er nu ikke helt med - kan du skære det ud i bølgepap :-)

Hvor erklærer jeg variablen og ville du bare skrive:

on (release) {
      _level1.minVar();
}

når du submitter?
Avatar billede sorteplov Nybegynder
20. august 2003 - 23:27 #7
Jeg lukker spm.