Avatar billede lejrklokke Nybegynder
21. marts 2003 - 14:58 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

"delay" på pop-up-vindue !

Hej kyndige personer.

Jeg er helt grøn i java-script, men prøver mig frem.
Jeg er ved at lave en hjemmeside, hvor der der ovenpå hovedsiden popper et pop-up-vindue op. Imidlertid popper pop-up-vinduet før selve hovedsiden, hvilket generer mig.
Er der nogen der ved, hvordan man sætter en "delay" (forsinkelse) på pop-up-vinduet, så jeg selv kan styre hvornår, det skal poppe op ?????
N.B.  Nedenstående er indsat koden:

<!-- POP-UP START -->
<script language="JavaScript">
<!--
var ie, n, browser;
ie = document.all ? 1 : 0;
n = document.layers ? 1 : 0;
browser = (ie || n);

if(browser)
{
    width = screen.width;
    height = screen.height;
    width = (width - 210) / 1;
    height = (height - 550) / 1;
}

if(ie) position = ',left='+width+',top='+height;
if(n) position = ',screenX='+width+',screenY='+height;

if(browser) window.open('pop-up-vindue.htm','fonster','scrollbars=no,width=175,height=340'+position);
else window.open('pop-up-vindue.htm','fonster','scrollbars=no,width=175,height=340,left=0,top=0');

//-->
</script>
<!-- POP-UP SLUT -->
Avatar billede mortrr Praktikant
21. marts 2003 - 15:20 #1
Læg det ind i en funktion og kald den ved onload på body:

<!-- POP-UP START -->
<script language="JavaScript">
<!--
var ie, n, browser;
ie = document.all ? 1 : 0;
n = document.layers ? 1 : 0;
browser = (ie || n);

if(browser)
{
    width = screen.width;
    height = screen.height;
    width = (width - 210) / 1;
    height = (height - 550) / 1;
}

if(ie) position = ',left='+width+',top='+height;
if(n) position = ',screenX='+width+',screenY='+height;

function ShowPopUp() {

if(browser) window.open('pop-up-vindue.htm','fonster','scrollbars=no,width=175,height=340'+position);
else window.open('pop-up-vindue.htm','fonster','scrollbars=no,width=175,height=340,left=0,top=0');
}
//-->
</script>
<!-- POP-UP SLUT -->
<body onload="ShowPopUp()">
Avatar billede lejrklokke Nybegynder
21. marts 2003 - 17:25 #2
Som sagt er jeg endnu grøn i javascript (men jeg prøver).
Jeg forstår ikke helt hvad det er jeg skal gøre ???
Kan du udspecificere det mere !!!

Med venlig hilsen

Lejrklokke
Avatar billede mortrr Praktikant
21. marts 2003 - 17:39 #3
Du skal bare udskifte det du viste, med det jeg viste.

MEN den sidste linie viser hvordan du tilføjer kaldet af funktionen til dit body-tag.
Du har (formentligt) er body-tag på din side i forvejen, så du skal bare tilføje onload="ShowPopUp()" til det
Avatar billede lejrklokke Nybegynder
21. marts 2003 - 18:22 #4
Hej Igen !
Nu popper det opsamtidig med hovedframen. Kan man ikke lave en forsinkelse på på pop-up'en på ca. 3-4 sek. ???

Venlig hilsner

Lejrklokke
Avatar billede mortrr Praktikant
21. marts 2003 - 18:34 #5
Jo.

Skift onload i body-tag ud med:
<body onload="window.setTimeout('ShowPopUp()',3000)">

eller 4000 for 4 sekunder.
Avatar billede lejrklokke Nybegynder
21. marts 2003 - 18:52 #6
Hej igen !

Jeg kan altså ikke få det til at virke.
Jeg gør sikkert et eller andet forkert.
Derfor har jeg indsat koden (nedenstående)fra det hovedframe-sæt,
der kalder pop-up-vinduet. Måske du kan se hvad jeg evt. gør forkert.

Mange venlige hilsner

Lejrklokke.

N.B. KODE indsat herunder:

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<title>Ny side 2</title>

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<title>hovedramme</title>

<!-- POP-UP START -->
<script language="JavaScript">
<!--
var ie, n, browser;
ie = document.all ? 1 : 0;
n = document.layers ? 1 : 0;
browser = (ie || n);

if(browser)
{
    width = screen.width;
    height = screen.height;
    width = (width - 210) / 1;
    height = (height - 550) / 1;
}

if(ie) position = ',left='+width+',top='+height;
if(n) position = ',screenX='+width+',screenY='+height;

if(browser) window.open('pop-up-vindue.htm','fonster','scrollbars=no,width=175,height=340'+position);
else window.open('pop-up-vindue.htm','fonster','scrollbars=no,width=175,height=340,left=0,top=0');

//-->
</script>
<!-- POP-UP SLUT -->

</head>

<frameset cols="*,672,*" frameborder="0" frameborder="no" border="0" framespacing="0">
    <frame name="left" src="gron-sidestykke.htm" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" frameborder="no" noresize>
    <frame name="main" src="index-om-skolen.htm" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" frameborder="no" noresize>
    <frame name="right" src="gron-sidestykke.htm" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" frameborder="no" noresize>
</frameset>

<body onload="window.setTimeout('ShowPopUp()',3000)">
</body>

</html>
Avatar billede lejrklokke Nybegynder
21. marts 2003 - 19:15 #7
Endnu engang hej !

Jeg manglede at indsæt "function"-koden, men har nu gjort det.
Jeg har nu (efter at jeg har indsat "function"-koden, som du anviste)
prøvet begge dine forslag. Imidlertid sker der det, at pop-up-vinduet nu slet ikke popper op.

Jeg indsætter herunder den opdaterede kode.

Mange venlige hilsner

Lejrklokke.

KODE:
<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<title>Ny side 2</title>

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<title>hovedramme</title>

<!-- POP-UP START -->
<script language="JavaScript">
<!--
var ie, n, browser;
ie = document.all ? 1 : 0;
n = document.layers ? 1 : 0;
browser = (ie || n);

if(browser)
{
    width = screen.width;
    height = screen.height;
    width = (width - 210) / 1;
    height = (height - 550) / 1;
}

if(ie) position = ',left='+width+',top='+height;
if(n) position = ',screenX='+width+',screenY='+height;

function ShowPopUp() {

if(browser) window.open('pop-up-vindue.htm','fonster','scrollbars=no,width=175,height=340'+position);
else window.open('pop-up-vindue.htm','fonster','scrollbars=no,width=175,height=340,left=0,top=0');

//-->
</script>
<!-- POP-UP SLUT -->

</head>

<frameset cols="*,672,*" frameborder="0" frameborder="no" border="0" framespacing="0">
    <frame name="left" src="gron-sidestykke.htm" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" frameborder="no" noresize>
    <frame name="main" src="index-om-skolen.htm" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" frameborder="no" noresize>
    <frame name="right" src="gron-sidestykke.htm" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" frameborder="no" noresize>
</frameset>

<!-- <body onload="window.setTimeout('ShowPopUp()',3000)"> -->
<body onload="ShowPopUp()">
</body>

</html>
Avatar billede mortrr Praktikant
22. marts 2003 - 10:49 #8
Du mangler en afsluttende }

Hvis du vil have den til at poppe op efter 3 sekunder, så:

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<title>Ny side 2</title>

<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<title>hovedramme</title>

<!-- POP-UP START -->
<script language="JavaScript">
<!--
var ie, n, browser;
ie = document.all ? 1 : 0;
n = document.layers ? 1 : 0;
browser = (ie || n);

if(browser)
{
    width = screen.width;
    height = screen.height;
    width = (width - 210) / 1;
    height = (height - 550) / 1;
}

if(ie) position = ',left='+width+',top='+height;
if(n) position = ',screenX='+width+',screenY='+height;

function ShowPopUp() {

if(browser) window.open('pop-up-vindue.htm','fonster','scrollbars=no,width=175,height=340'+position);
else window.open('pop-up-vindue.htm','fonster','scrollbars=no,width=175,height=340,left=0,top=0');

} // Du manglede den her!!!!!!!!!!!!!!

//-->
</script>
<!-- POP-UP SLUT -->

</head>

<frameset cols="*,672,*" frameborder="0" frameborder="no" border="0" framespacing="0">
    <frame name="left" src="gron-sidestykke.htm" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" frameborder="no" noresize>
    <frame name="main" src="index-om-skolen.htm" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" frameborder="no" noresize>
    <frame name="right" src="gron-sidestykke.htm" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" frameborder="no" noresize>
</frameset>

<body onload="window.setTimeout('ShowPopUp()',3000)">
</body>

</html>

Jeg vidste ikke fra starten at det var en frames-opbygget side, så derfor foreslog jeg en onload.
Når siden er opbygget med frames bør man have koden i den side der tager længst tid om at loade (eller lave en slags akumuleret popup, så den først popper når alle sider er loadet).
Avatar billede lejrklokke Nybegynder
22. marts 2003 - 18:56 #9
Hej igen !

jeg kan desværre ikke det til virke. Efter at jeg har indsat "function-koden" og den ekstra "tuborg-klamme",- så kan slet ikke se framesættet i hverken "eksempel" eller IE. Imidlertid vises siderne fint, når jeg fjerner "function-koden" og den ekstra "tuborg-klamme" (dog stadig uden forsinkelse på pop-up'en). Har jeg mon gjort noget forkert ????
Koden indsat herunder:

Mvh. Lejrklokke.

KODE:
<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<title>hovedramme</title>

<!-- POP-UP START -->
<script language="JavaScript">
<!--
var ie, n, browser;
ie = document.all ? 1 : 0;
n = document.layers ? 1 : 0;
browser = (ie || n);

if(browser)
{
    width = screen.width;
    height = screen.height;
    width = (width - 210) / 1;
    height = (height - 550) / 1;
}

if(ie) position = ',left='+width+',top='+height;
if(n) position = ',screenX='+width+',screenY='+height;

function ShowPopUp() {

if(browser) window.open('pop-up-vindue.htm','fonster','scrollbars=no,width=175,height=340'+position);
else window.open('pop-up-vindue.htm','fonster','scrollbars=no,width=175,height=340,left=0,top=0');

}

</script>
<!-- POP-UP SLUT -->

</head>
<frameset cols="*,672,*" frameborder="0" frameborder="no" border="0" framespacing="0">
    <frame name="left" src="gron-sidestykke.htm" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" frameborder="no" noresize>
    <frame name="main" src="index-om-skolen.htm" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" frameborder="no" noresize>
    <frame name="right" src="gron-sidestykke.htm" marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" frameborder="no" noresize>
</frameset>

<body onload="window.setTimeout('ShowPopUp()',3000)">
<!--<body onload="ShowPopUp()">-->
</body>

</html>
Avatar billede mortrr Praktikant
22. marts 2003 - 19:06 #10
Du har fået slettet en
//-->
lige før </script>

De skal stå som:
}
//-->
</script>
<!-- POP-UP SLUT -->
Avatar billede lejrklokke Nybegynder
22. marts 2003 - 19:15 #11
Hej igen igen !
Nu virker det.
1000 tak hjælpen,- du har været til stor hjælp.

Mange venlige hilsner

Lejrklokke.