Avatar billede avest Nybegynder
21. marts 2003 - 12:07 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Antal ulæste

Notes R5

I en oversigt kan jeg markere ulæste dokumenter med rød skrift.

Men jeg vil gerne andetsteds, f.esk. i et dokument have teksten "Der er 4 nye dokumenter" stående.
Kan jeg for brugeren tælle antallet af ulæste dokumenter, eller bare som om der overhovedet en ulæste dokumenter.
Avatar billede avest Nybegynder
21. marts 2003 - 12:11 #1
Eksempel på brug:

I en database arbejder brugerne i 10 forskellige oversigter.

En enkelt oversigt fungerer som opslagstavle fra styregruppen. Men for at det virker, kræver det at brugerne går ind i denne oversigt for at se om der er kommet nyt, og det ved vi jo godt at de ikke gør.

Det ville jo være smart hvis jeg et sted kunne skrive "Der er nyt på opslagstavlen."
Avatar billede cdelicht Nybegynder
21. marts 2003 - 12:28 #2
1) Det røde tal kan du IKKE få fat i! Det er internt Notes....
2) Løsning 1: Send en mail når styregruppen publiserer et nyt dokument
3) Løsning 2-1 (simpel): Sørg for at bruge et frameset, og reservere en (top) frame til at vise dokumenter publiseret af styregruppen
4) Løsning 2-2 (avanceret): Brug 2-1 men udvid den til, at der for hver publiseret dokument oprettes et 'snyde' dokument for hver bruger. Dette viser du i frame'en vi a en oversigt, der viser disse dokumenter kategoriseret på brugernavn. Dokumentet indeholder kun et dok-link til styregruppens dokument. Når brugeren åbner 'sit' dokumentet, åbner i virkeligheden styregruppens dokument. Samtidig sletter du brugerens dokument. Derved fremstår kun u-læste dokumenter i framen.
Avatar billede jogii Nybegynder
23. marts 2003 - 21:35 #3
Så kan du også prøve at eksperimentere med Menu -> View -> Show -> Unread Only.
Jeg  ved ikke om det er muligt, men det ville være "fedt" hvis man kunne have et embedded view og via LS UI-funktioner aktivere ovenstående kommando. Så ville den være hjemme.
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
16. juli 2003 - 00:51 #4
Ved det her er et gammel spg. men jeg fik en ide, da jeg så det, som lige måtte afprøves. Og sørme det virkede :-D

Jeg har lavet en base med følgende indhold:
- et view der viser alle dokumenter såvel ulæste som læste.
- en form til at lave dokumenter med
- en folder der hedder "unread" - Denne skal være "shared-private on first use"
- i databasescript - postopen har jeg indsat følgende:
@Command([ViewShowOnlyUnread]);
@Command([EditSelectAll]);
@Command([Folder]; "unread");
@Command([ViewShowOnlyUnread]);
@Command([ToolsRunMacro];"countUnread")
- så har jeg lavet en agent "countUnread" der indeholder:
Dim session As New NotesSession
Dim db As NotesDatabase
Dim view As NotesView
Set db = session.CurrentDatabase
Set view = db.GetView("unread")
Messagebox "Antal ulæste: " & view.TopLevelEntryCount

Der skal selvfølge arbejdes lidt med koden, således at folderen tømmes efter brug. Optællingen skal måske være anderledes. Det skal styres hvilket view dokumenterne "tages" fra; men alt i alt kan jeg få at vide hvor mange ulæste dokumenter der er i basen.

Håber du kan bruge svaret selvom jeg er lidt sent ude - ellers har jeg da ihvertfald lært lidt.