Avatar billede bnielsen Nybegynder
21. marts 2003 - 11:23 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Server.Mappath via request

Kan jeg åbne en variabel tekstfil gennem request.querystring ?

I denne linie:
filespec = Server.Mappath("ts311.txt")

vil jeg gerne have ændret "ts311.txt" til at  svare til indholdet af min request f.eks.:
/list.asp?type=ts111.txt
giver:
filespec = Server.Mappath("ts111.txt")

Er det muligt ?

mvh
BSN
Avatar billede medions Nybegynder
21. marts 2003 - 11:23 #1
filespec = Server.MapPath(Request.QueryString("type"))

//>Rune
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. marts 2003 - 11:26 #2
Men du er ude i noget farligt. På denne måde vil selv en
middelmådig hacker kunne læse vilkårlige filer på dit site.
Også dem med fx et password i
Avatar billede bnielsen Nybegynder
21. marts 2003 - 11:33 #3
Tak spids et hurtigt svar :-)

Jeg mener at have prøvet noget i stil med ovenstående, men får aligvel fejl.

Mine linier ser således ud:

<a href=http://192.168.100.250/pris_test/test.asp?type="ts111.txt">TS-111</a>

<%
Dim fso, f, filespec, t
Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
filespec = Server.MapPath(Request.QueryString("type"))
Set f = fso.OpenTextFile(filespec,1)
%>
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. marts 2003 - 11:35 #4
Avatar billede bnielsen Nybegynder
21. marts 2003 - 11:36 #5
Mit problem er at jeg skal lave en prisliste som består, af 'mange' forskellige tabeller, en tabel pr. type.

Prislisten er en matrix som er delt op i mål bredde x højde, og man kan så finde sin pris, ved at gå ind i listen, for sin type.

Jeg har ikke kunnet finde en bedre løsning, end at lave tekstfiler, med alle priserne i ?

/BSN
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. marts 2003 - 11:38 #6
Databaser er jo eller også en løsning... Gør du dette, så læg
din .txt filer i et særligt katalog, og check at der ikke findes
"/" og ".." i Request.QueryString("type") - så skulle det ikke
være muligt at se andre end netop de filer du ønsker bliver vist.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. marts 2003 - 11:39 #7
Og heller ikke ":" og "\" - du kører vel på en Windows maskine
Avatar billede bnielsen Nybegynder
21. marts 2003 - 11:47 #8
Erik, jeg er opmærksom på dine anvisninger, så jeg skal nok prøve at sikre mig bedst muligt !.

Har du et forslag til hvordan man kan lave en prisliste matrix i en database og asp udtræk ?

mål 100 200 300
100  10  20  30
200  20  30  40
300  30  40  50

Bemærk der er intet logisk system i de faktiske priser jeg skal bruge, så en beregningsformel duer derfor ikke !.

Hvis du har et forslag åbner jeg selvfølgelig et nyt spørgsmål.

/BSN
Avatar billede bnielsen Nybegynder
21. marts 2003 - 11:48 #9
Erik, hvis du skal have andel af poinz skal jeg bruge et svar :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. marts 2003 - 11:56 #10
Jeg skal ikke have point - tak

En simpel måde er at et stort tekstfelt i database, svarende
til den tekst du lægger i filen. Jeg kan ikke gennemskue hvilket
system, der ellers måtte være i dine data.
Avatar billede bnielsen Nybegynder
21. marts 2003 - 12:00 #11
Erik, tak for det, jeg vil kigge på det om det kunne være en bedre / mere fleksibel løsning.

/BSN
Avatar billede medions Nybegynder
21. marts 2003 - 13:42 #12
*G*
Thx 4 Poinz

//>Rune