Avatar billede whoami Nybegynder
21. marts 2003 - 10:30 Der er 10 kommentarer

Popup windue.

Jeg skal bruge et popup windue der åbner op bagerst, men som blot åbner bagerst og kan ligge over det hele.

Nogen?!?
Avatar billede cdc Novice
21. marts 2003 - 10:43 #1
Du kan gøre det på to måder, få åbnet dit popup via onload i dit bodytag.
I den vidue som skal være øvers/i focus, kan du gøre to ting. Entet sette:
onBlur="self.focus()" i body også, det forhindrer dog at du ikke kan udfylde forms.

Eller denne i head:

<script language="JavaScript">
var timer = '';
function blurred() {
    timer = setTimeout('self.focus()',1);
}

function focused() {
    if (timer != '')
        clearTimeout(timer);
}
</script>
Avatar billede whoami Nybegynder
21. marts 2003 - 10:48 #2
Det sikrer vel kun at "hovedsiden" ligger konstant øverst... eller?!?
Altså i forhold til evt. andre åbne sider..
Avatar billede cdc Novice
21. marts 2003 - 10:48 #3
ja
Avatar billede cdc Novice
21. marts 2003 - 10:49 #4
det var måske ikke det nu mente
Avatar billede whoami Nybegynder
21. marts 2003 - 10:49 #5
Hvordan er det så at man sætter en side til at være bagerst konstant?!?
Avatar billede whoami Nybegynder
21. marts 2003 - 10:51 #6
Jo i princippet. Men jeg er bange for at det er til mere gene end hva godt er...
Så jeg vil bare have popup'en til ikke at forstyrre dem som besøger siden hvis du forstår hvad jeg mener..
Avatar billede cdc Novice
21. marts 2003 - 10:51 #7
Er ikke helt med. Men du kan jo også åbne en side som redirecter med det samme til et nyt vidnue, så vil det første altid ligge bagerst
Avatar billede whoami Nybegynder
21. marts 2003 - 10:54 #8
Altså så man først åbner popup'en og den redirecter så videre til hovedsiden?
Det lyder da som en god ide. Har du en måde jeg kan gøre det på...?
Avatar billede grunken Nybegynder
21. marts 2003 - 12:06 #9
er det ikke bare at putte den body i koden der skal være i popuppen

<html>
<body onfocus="this.blur();">
blablabla
</body>
</html>

men så kommer det aldrig forrest :)

-grunken
Avatar billede grunken Nybegynder
21. marts 2003 - 12:10 #10
aha, forslaget havde været der før

Morn grunken :))