Avatar billede green1 Nybegynder
20. marts 2003 - 23:11 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

DVD Brænder ???

Hej !
Jeg har tænkt på at købe en DVD-RW til bla. at lave backup af min 80 GB HDD, men er i tvivl om hvilken en jeg skal købe og om det skal være +R eller -R ??!!

Spr. 1
Hvilken DVD-RW kan DU anbefale, som har kørt perfekt ved DIG ??

Spr. 2
Hvilket software er det "bedste" til DVD brænding ??

Mvh
GREEN
Avatar billede green1 Nybegynder
20. marts 2003 - 23:14 #1
....det behøver ikke at være den dyreste på markedet !  :o)
Avatar billede asmodeus Nybegynder
20. marts 2003 - 23:21 #2
Jeg har lige købt en Sony DVD DRU-500AX.. den er rigtig fed og kan både brænde DVD-R og +R. Den kostede 3497 kr, hvilket egentlig er okay!

Har lige testet, at den fint kan lave sikkerhedskopier af eksisterende DVD´er - og den har også et medfølgende program til at lave image af ens operativsystem og filer!

mvh/
Asmodeus
Avatar billede green1 Nybegynder
20. marts 2003 - 23:24 #3
Er det denne her ?

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1354657894

Hvor lang tid tager det at brænde 4.7 GB ??
Kan man købe 4 x medier ??
Avatar billede asmodeus Nybegynder
20. marts 2003 - 23:29 #4
Min hedder AX til efternavn, men ellers er det den samme.

Der findes DVD-R x4 medier, men de er lidt dyre. Jeg købte selv nogle DVD-R x1 medier, og de tager ca. 30 mins at brænde ud!

mvh/
Asmodeus
Avatar billede green1 Nybegynder
20. marts 2003 - 23:33 #5
http://www.bigpockets.co.uk/#DVD-RMediaBranded

Skal man mon betale extra for at få dem igennem tolden ???
Hva gir du per. skive ?
Avatar billede asmodeus Nybegynder
20. marts 2003 - 23:41 #6
http://www.wesellcd.com/shop/ har DVD-R til 13 kr stk - og det koster ikke noget i told!

mvh/
Asmodeus
Avatar billede pentium4 Juniormester
20. marts 2003 - 23:45 #7
prøv her: www.billigmedien.de
Avatar billede pentium4 Juniormester
20. marts 2003 - 23:49 #8
Hvis du skal have nogle af de bedste skiver, skal det nok være Verbatim som giver evighedsgaranti.
Avatar billede green1 Nybegynder
20. marts 2003 - 23:49 #9
Er de gode nok de SENTINEL skiver ??
Avatar billede green1 Nybegynder
20. marts 2003 - 23:52 #10
http://www.billigmedien.de er ikke vildt billige !
Avatar billede green1 Nybegynder
20. marts 2003 - 23:56 #11
Avatar billede pentium4 Juniormester
21. marts 2003 - 00:01 #12
Jeg overvejede også at købe den da Sony har trukket deres model som er foreslået længere oppe tilbage pga. fejl, men har så bestilt en Plextor PX-504A
som bruger +R/+RW-skiver da der følger et program med som også passer til mit video-kort og som hedder Studio 8.0 og den skulle jeg gerne få i morgen med posten.
Avatar billede green1 Nybegynder
21. marts 2003 - 10:55 #13
i får tak for jeres input !

Mvh
GREEN