Avatar billede jack2000 Nybegynder
13. november 2000 - 10:03 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

SuperBruger

Tja, jeg vil lave nogle SuperBruger til min TinyChat....sådan ser script det DATABASEN ud:

<?
/*
    TinyChat V1.00 - A simple web based chat written in PHP

    Copyright (C) 2000 Thomas Lesvang (tl@coolchat.dk)

    This program is free software; you can redistribute it and/or modify
    it under the terms of the GNU General Public License as published by
    the Free Software Foundation; either version 2 of the License, or
    (at your option) any later version.

    This program is distributed in the hope that it will be useful,
    but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of
    MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.  See the
    GNU General Public License for more details.

    You should have received a copy of the GNU General Public License
    along with this program; if not, write to the Free Software
    Foundation, Inc., 59 Temple Place, Suite 330, Boston, MA  02111-1307  USA
*/
<?
    require(\"configuration.php\");

    mysql_connect($host, $database, $dbpass );
    mysql_select_db($dbuser);

    class HexChat
    {
        function register()
        {
            $nar = func_num_args();
            if( $nar != 2 )
                return 0;
            $args = func_get_args();
            $result = MYSQL_QUERY(\"SELECT * FROM tinychat_user WHERE user_name=\'$args[0]\' AND user_pass=\'$args[1]\'\");
            if( ($num = mysql_numrows($result)) == 1 )
                return 0;
            if( !MYSQL_QUERY(\"INSERT INTO tinychat_user (user_name, user_pass, user_status, user_textcol, user_namecol)
                              VALUES(\'$args[0]\', \'$args[1]\', 1, \'\".$GLOBALS[\"text_color\"].\"\',\'\".$GLOBALS[\"text_color\"].\"\')\") )
                return 0;
            return 1;
        }

        function logmsg($logfile, $msg)
        {
            $logf = fopen(\"logs/$logfile\", \"a\");
            fputs($logf, date(\"d/m - H:i : \"));
            fputs($logf, \"$msg\\n\");
            fclose($logf);
        }

        function login($username, $password)
        {
            MYSQL_QUERY(\"DELETE FROM tinychat_postmsg WHERE seton+1800>\".time());
            MYSQL_QUERY(\"DELETE FROM tinychat_ban WHERE ban_expire<\".time());

            $result = MYSQL_QUERY(\"SELECT * FROM tinychat_user WHERE user_name=\'$username\' AND user_pass=\'$password\'\");
            if( ($num = mysql_numrows($result)) == 0 )
                return 0;

            if( ($user_status = mysql_result($result,0,\"user_status\")) == 1 )
            {
                $resultb = MYSQL_QUERY(\"SELECT * FROM tinychat_ban WHERE ban_ip=\'\".$GLOBALS[\"REMOTE_ADDR\"].\"\'\");
                if( ($numb = mysql_numrows($resultb)) > 0 )
                    return -1;
            }
            $user_id = mysql_result($result,0,\"user_id\");
            $user_textcol = mysql_result($result,0,\"user_textcol\");
            $user_namecol = mysql_result($result,0,\"user_namecol\");

            MYSQL_QUERY(\"UPDATE tinychat_user SET user_lastlogin=\".time().\", user_lastip=\'\".$GLOBALS[\"REMOTE_ADDR\"].\"\' WHERE user_id=$user_id\");

            $keys[0] = $user_id;
            $keys[1] = time().\"KEY\";
            $userfile = fopen(\"data/user$user_id\", \"w\");
            fputs($userfile, time().\"\\n\");
            fputs($userfile, $keys[1].\"\\n\");
            fputs($userfile, $user_status.\"\\n\");
            fputs($userfile, $user_textcol.\"\\n\");
            fputs($userfile, $user_namecol.\"\\n\");
            fputs($userfile, $username.\"\\n\");
            fputs($userfile, $GLOBALS[\"REMOTE_ADDR\"].\"\\n\");
            fclose($userfile);

            $login_msg = $username.$GLOBALS[\"CONF_LoginMsg\"].date(\"H:i\");
            if( ($fp=@fopen(\"data/globalmsg\", \"r\")) )
            {
                if( !file_exists(\"data/msg$user_id\") )
                {
                    $this->write_system($login_msg);
                    $msgfile = fread($fp, 8192);
                    fclose($fp);
                    if( ($fp=@fopen(\"data/msg$user_id\", \"w\")) )
                    {
                        fputs($fp, $msgfile);
                        fclose($fp);
                    }
            $this->logmsg(\"login.log\", $login_msg);
            return $keys;
        }

        function validate_user($userid, $userkey)
        {
            $userfile = @file(\"data/user$userid\");
            if( (chop($userfile[1])) != $userkey )
                return 0;
            MYSQL_QUERY(\"UPDATE tinychat_user SET user_lastcontact=\".time().\" WHERE user_id=$userid\");
            if( chop($userfile[2]) == 1 ) $myuser = new HexChatNormalUser($userid, $userkey, chop($userfile[3]), chop($userfile[4]), chop($userfile[5]), chop($userfile[2]));
            if( chop($userfile[2]) == 2 ) $myuser = new HexChatCoAdminUser($userid, $userkey, chop($userfile[3]), chop($userfile[4]), chop($userfile[5]), chop($userfile[2]));
            if( chop($userfile[2]) == 3 ) $myuser = new HexChatAdminUser($userid, $userkey, chop($userfile[3]), chop($userfile[4]), chop($userfile[5]), chop($userfile[2]));
            return $myuser;
        }

        function change_nick($user, $nick)
        {
            $msg = \"<b>\".$user->username.\"</b>\".$GLOBALS[\"CONF_NickChange\"].\"<b>$nick</b>\";
            $user->username = $nick;
            $this->update_user($user);
            $this->write_system($msg);
        }

        function change_namecolor($user, $color)
        {
            $msg = \"<b>\".$user->username.\"</b>\".$GLOBALS[\"CONF_NameColorChange\"].\"<b>$color</b>\";
            $user->namecol = $color;
            $this->update_user($user);
            $this->write_private_system($msg, $user->username, $user->userid);
        }

        function change_textcolor($user, $color)
        {
            $msg = \"<b>\".$user->username.\"</b>\".$GLOBALS[\"CONF_TextColorChange\"].\"<b>$color</b>\";
            $user->textcol = $color;
            $this->update_user($user);
            $this->write_private_system($msg, $user->username, $user->userid);
        }

        function update_user($user)
        {
            $userfile = fopen(\"data/user\".$user->userid, \"w\");
            fputs($userfile, time().\"\\n\");
            fputs($userfile, $user->userkey.\"\\n\");
            fputs($userfile, $user->status.\"\\n\");
            fputs($userfile, $user->textcol.\"\\n\");
            fputs($userfile, $user->namecol.\"\\n\");
            fputs($userfile, $user->username.\"\\n\");
            fputs($userfile, $GLOBALS[\"REMOTE_ADDR\"].\"\\n\");
            fclose($userfile);
        }

        function logout($userid, $username)
        {
                $logout_msg = $username.$GLOBALS[\"CONF_LogoutMsg\"].date(\"H:i\");
                $this->write_system($logout_msg);
                MYSQL_QUERY(\"UPDATE tinychat_user SET user_lastcontact=0 WHERE user_id=\".$userid);
                unlink(\"data/msg$userid\");
                unlink(\"data/user$userid\");
        }

        function change_topic($topic)
        {
            if( ($fp=@fopen(\"data/topic\", \"w\")) )
            {
                fputs($fp, $topic);
                fclose($fp);
            }

        function specialmsg($msg)
        {
            if( strlen($msg) > 384 ) $msg = substr($msg, 0, 384);
            $orilen = strlen($msg);
            $msg = ereg_replace(\"http://([a-zA-Z0-9@:%_.~#-\\?&]*)\", \"<a target=_blank href=\\\"http://\\\\1\\\">\\\\1</a>\", $msg);
            $msg = ereg_replace(\"([a-zA-Z0-9._-]+@[a-zA-Z0-9._-]+[.]{1}[a-zA-Z0-9._-]+)\",\"<a href=\\\"mailto:\\\\1\\\">\\\\1</a>\",$msg);
            if( strlen($msg) == $orilen )
            {
                $msg = ereg_replace(\"\\|([^+]+)\\|\", \"<b>\\\\1</b>\", $msg);
                $msg = ereg_replace(\"_([^+]+)_\", \"<i>\\\\1</i>\", $msg);
            }
            return $msg;
        }

        function write_public($msg, $ncol, $tcol, $uname)
        {
            $msg = $this->specialmsg($msg);            $besked = \"<font color=#\".$ncol.\"><b>\".$uname.\" : </b></font>\";
            if( strcasecmp($tcol,$GLOBALS[\"text_color\"]) )
                $besked .= \"<font color=#\".$tcol.\">\".$msg.\"</font><br>\\n\";
            else
                $besked .= \"$msg<br>\\n\";
            $this->logmsg(\"message.log\", $besked);
            $message = @file(\"data/globalmsg\");
            if( ($fp=@fopen(\"data/globalmsg\", \"w\")) )
            {
                fputs($fp, $besked);
                for ( $i=0 ; $i<25-1 ; $i++ )
                    fputs($fp, $message[$i]);
                fclose($fp);
            }
            $result = MYSQL_QUERY(\"SELECT user_id, user_name FROM tinychat_user WHERE user_lastcontact+300>\".time());
            if( ($num = mysql_numrows($result)) < 1 )
                return;
            $i=0;
            while( $i < $num )
            {
                $user_id = mysql_result($result, $i,\"user_id\");
                $message = @file(\"data/msg$user_id\");
                if( ($fp=@fopen(\"data/msg$user_id\", \"w\")) )
                {
                    fputs($fp, $besked);
                    for ( $j=0 ; $j<25-1 ; $j++ )
                        fputs($fp, $message[$j]);
                    fclose($fp);
                }
                $i++;
            }

        function write_public_action($msg, $uname)
        {
            $besked = \"<font color=#\".$GLOBALS[\"action_color\"].\"><i>\".$uname.\" $msg</i></font><br>\\n\";
            $this->logmsg(\"message.log\", $besked);
            $message = @file(\"data/globalmsg\");
            if( ($fp=@fopen(\"data/globalmsg\", \"w\")) )
            {
                fputs($fp, $besked);
                for ( $i=0 ; $i<25-1 ; $i++ )
                    fputs($fp, $message[$i]);
                fclose($fp);
            }
            $result = MYSQL_QUERY(\"SELECT user_id, user_name FROM tinychat_user WHERE user_lastcontact+300>\".time());
            if( ($num = mysql_numrows($result)) < 1 )
                return;
            $i=0;
            while( $i < $num )
            {
                $user_id = mysql_result($result, $i,\"user_id\");
                $message = @file(\"data/msg$user_id\");
                if( ($fp=@fopen(\"data/msg$user_id\", \"w\")) )
                {
                    fputs($fp, $besked);
                    for ( $j=0 ; $j<25-1 ; $j++ )
                        fputs($fp, $message[$j]);
                    fclose($fp);
                }
                $i++;
            }

        function kick_user($myuser, $to)
        {
            $userfile = @file(\"data/user$to\");
            if( chop($userfile[2]) >= $myuser->status )
                return $GLOBALS[\"ERROR_StatusTooLow\"];
            @MYSQL_QUERY(\"UPDATE tinychat_user SET user_lastcontact=0 WHERE user_id=\".$to);
            @unlink(\"data/msg$to\");
            @unlink(\"data/user$to\");
            $km = \"Du er blevet sparket ;-( : <b>\".chop($userfile[5]).\"</b>\";
            if( $myuser->status == 3 )
                $message = $GLOBALS[\"CONF_KickMsg\"].\"<b>\".$GLOBALS[\"systemname\"].\"</b>...\";
            else
                $message = $GLOBALS[\"CONF_KickMsg\"].\"<b>\".$myuser->username.\"</b>...\";
            $this->logmsg(\"admin.log\", $myuser->username.\" kicked \".chop($userfile[5]));
            @MYSQL_QUERY(\"INSERT INTO tinychat_postmsg VALUES(\'\', \'\".chop($userfile[1]).\"\', \'$message\', \".time().\")\");
            return $km;
        }

        function ban_user($myuser, $to, $expire)
        {
            $userfile = @file(\"data/user$to\");
            if( chop($userfile[2]) >= $myuser->status )
                return $GLOBALS[\"ERROR_StatusTooLow\"];
            @MYSQL_QUERY(\"UPDATE tinychat_user SET user_lastcontact=0 WHERE user_id=\".$to);
            @unlink(\"data/msg$to\");
            @unlink(\"data/user$to\");
            $km = \"Du er blevet banned ;-( : <b>\".chop($userfile[5]).\"</b>\";
            if( $myuser->status == 3 )
                $message = $GLOBALS[\"CONF_BanMsg\"].\"<b>\".$GLOBALS[\"systemname\"].\"</b>...\";
            else
                $message = $GLOBALS[\"CONF_BanMsg\"].\"<b>\".$myuser->username.\"</b>...\";
            $this->logmsg(\"admin.log\", $myuser->username.\" banned \".$chop($userfile[5]));
            @MYSQL_QUERY(\"INSERT INTO tinychat_postmsg VALUES(\'\', \'\".chop($userfile[1]).\"\', \'$message\', \".time().\")\");
            @MYSQL_QUERY(\"INSERT INTO tinychat_ban (ban_ip, ban_expire) VALUES(\'\".chop($userfile[6]).\"\',$expire)\");
            return $km;
        }

        function get_postmsg($userkey)
        {
            $result = MYSQL_QUERY(\"SELECT * FROM tinychat_postmsg WHERE userkey=\'$userkey\'\");
            if( ($num = mysql_numrows($result)) == 0 )
                return $GLOBALS[\"ERROR_NotLoggedIn\"];
            return stripslashes(mysql_result($result,0,\"usermsg\"));
        }

        function write_private($msg, $uname, $from, $to)
        {
            $msg = $this->specialmsg($msg);
            $result = MYSQL_QUERY(\"SELECT user_name FROM tinychat_user WHERE user_id=$to\");
            if( ($num = mysql_numrows($result)) < 1 )
                return;
            $toname = mysql_result($result, 0, \"user_name\");
            $besked = \"<font color=#\".$GLOBALS[\"private_color\"].\"><b>\".$uname.\" (\".$GLOBALS[\"CONF_ToName\"].\" $toname) : </b>\";
            $besked .= \"$msg</font><br>\\n\";
            $message = @file(\"data/msg$from\");
            if( ($fp=@fopen(\"data/msg$from\", \"w\")) )
            {
                fputs($fp, $besked);
                for ( $j=0 ; $j<25-1 ; $j++ )
                    fputs($fp, $message[$j]);
                fclose($fp);
            }
            $message = @file(\"data/msg$to\");
            if( ($fp=@fopen(\"data/msg$to\", \"w\")) )
            {
                fputs($fp, $besked);
                for ( $j=0 ; $j<25-1 ; $j++ )
                    fputs($fp, $message[$j]);
                fclose($fp);
            }

        function write_private_system($msg, $uname, $from)
        {
            $besked = \"<font color=#\".$GLOBALS[\"private_color\"].\"><b>\".$GLOBALS[\"systemname\"].\" (\".$GLOBALS[\"CONF_ToName\"].\" $uname) : </b>\";
            $besked .= \"$msg</font><br>\\n\";
            $message = @file(\"data/msg$from\");
            if( ($fp=@fopen(\"data/msg$from\", \"w\")) )
            {
                fputs($fp, $besked);
                for ( $j=0 ; $j<25-1 ; $j++ )
                    fputs($fp, $message[$j]);
                fclose($fp);
            }

        function write_system($msg)
        {
            $this->write_public($msg, $GLOBALS[\"system_color\"], $GLOBALS[\"system_color\"], $GLOBALS[\"systemname\"]);
        }

        function cleanup()
        {
            $result = MYSQL_QUERY(\"SELECT user_id, user_name FROM tinychat_user WHERE user_lastcontact+300<\".time().\" AND user_lastcontact!= 0\");
            if( ($num = mysql_numrows($result)) == 0 )
                return;
            $i=0;
            while( $i < $num )
            {
                $user_id = mysql_result($result,$i,\"user_id\");
                $user_name = mysql_result($result,$i,\"user_name\");
                $this->logout($user_id, $user_name);
                $i++;
            }

        function display_error($errormsg)
        {
            echo $HTTP_POST_VARS[errormsg];
        }

    class HexChatNormalUser
    {
        var $userid;
        var $userkey;
        var $namecol;
        var $textcol;
        var $username;
        var $status;

        function HexChatNormalUser($usid, $uskey, $tcol, $ncol, $uname, $ustat)
        {
            $this->userid = $usid;
            $this->namecol = $ncol;
            $this->textcol = $tcol;
            $this->username = $uname;
            $this->userkey = $uskey;
            $this->status = $ustat;
        }

        function docommand($mychat, $msg, $to)
        {
            if( $this->basiccommands($mychat, $msg, $to) )
                return 1;
            return 0;
        }

        function basiccommands($mychat, $msg, $to)
        {
            if( (strpos($msg, \"me\", 0) == 1) and $msg[0] == \'/\' )
            {
                $mychat->write_public_action(substr($msg,4), $this->username);
                return 1;
            }
            if( (strpos($msg, \"nick\", 0) == 1) and $msg[0] == \'/\' )
            {
                if( strlen($msg) > (24+6) ) $msg = substr($msg, 0, (24+6));
                $mychat->change_nick($this, substr($msg,6));
                return 1;
            }
            if( (strpos($msg, \"textcolor\", 0) == 1) and $msg[0] == \'/\' )
            {
                if( strlen($msg) > (8+11) ) $msg = substr($msg, 0, (8+11));
                $mychat->change_textcolor($this, substr($msg,11));
                return 1;
            }
            return 0;
        }

        function write($mychat, $to, $msg)
        {
            $msg = stripslashes($msg);
            $msg = htmlentities($msg);
            if( !$this->docommand($mychat, $msg, $to) )
            {
                if( $to == -1 )
                    $mychat->write_public($msg, $this->namecol, $this->textcol, $this->username);
                else
                    $mychat->write_private($msg, $this->username, $this->userid, $to);
            }
            $mychat->cleanup();
            $this->top();
        }

        function topic()
        {
            echo \"<html><body bgcolor=#\".$GLOBALS[\"topic_background_color\"].\" link=#\".$GLOBALS[\"topic_link_color\"].\" \";
            echo \"text=#\".$GLOBALS[\"topic_text_color\"].\" \";
            echo \"vlink=#\".$GLOBALS[\"topic_link_color\"].\" alink=#\".$GLOBALS[\"topic_link_color\"].\">\";
            echo \"<meta http-equiv=\\\"Refresh\\\" content=\\\"\".$GLOBALS[\"CONF_TopicUpdateSpeed\"].\"; URL=topic.php?ukey=\".$this->userid.\"&skey=\".$this->userkey.\"\\\">\";
            echo \"<font face=\\\"Verdena, Tahoma, Arial\\\" size=2 color=#\".$GLOBALS[\"topic_text_color\"].\">\";
            @readfile(\"data/topic\");
            echo \"</font>\";
            echo \"</body></html>\";
        }

        function logout($mychat)
        {
                $logout_msg = $this->username.$GLOBALS[\"CONF_LogoutMsg\"].date(\"H:i\");
                $mychat->write_system($logout_msg);
                MYSQL_QUERY(\"UPDATE tinychat_user SET user_lastcontact=0 WHERE user_id=\".$this->userid);
                unlink(\"data/msg\".$this->userid);
                unlink(\"data/user\".$this->userid);
                $mychat->display_error($GLOBALS[\"CONF_LoggedOut\"]);
        }

        function bund($mychat)
        {
            $fp = @fopen(\"templates/bund_normal.tmp\", \"r\");
            $file = fread($fp, 8192);
            fclose($fp);
            $file = eregi_replace(\"USERNAME\", $this->username, $file);
            $file = eregi_replace(\"USERID\", $this->userid, $file);
            $file = eregi_replace(\"USERKEY\", $this->userkey, $file);
            $file = eregi_replace(\"NUMUSERS\", $this->get_numusers(), $file);
            $file = eregi_replace(\"USERLIST\", $this->get_userlist(), $file);
            echo $file;
            $mychat->cleanup();
        }

        function top()
        {
            echo \"<html><body bgcolor=#\".$GLOBALS[\"background_color\"].\" link=#\".$GLOBALS[\"link_color\"].\" \";
            echo \"text=#\".$GLOBALS[\"text_color\"].\" \";
            echo \"vlink=#\".$GLOBALS[\"link_color\"].\" alink=#\".$GLOBALS[\"link_color\"].\">\";
            echo \"<meta http-equiv=\\\"Refresh\\\" content=\\\"\".$GLOBALS[\"CONF_MsgUpdateSpeed\"].\"; URL=top.php?ukey=\".$this->userid.\"&skey=\".$this->userkey.\"\\\">\";
            echo \"<font face=\\\"Verdena, Tahoma, Arial\\\" size=2 color=#\".$GLOBALS[\"text_color\"].\">\";
            @readfile(\"data/msg\".$this->userid.\"\");
            echo \"</font>\";
            echo \"</body></html>\";
        }

        function userlist()
        {
            $result = MYSQL_QUERY(\"SELECT user_id, user_name FROM tinychat_user WHERE user_lastcontact+300>\".time().\" AND user_id!=\".$this->userid);
            if( ($num = mysql_numrows($result)) == 0 )
                return $users;
            $i=0;
            while( $i<$num )
            {
                $user_id = mysql_result($result, $i,\"user_id\");
                $user_name = mysql_result($result, $i,\"user_name\");
                $users .= \"<option value=$user_id>$user_name\";
                $i++;
            }
            return $users;
        }

        function get_userlist()
        {
            $normus = \"<option value=-1>\".$GLOBALS[\"CONF_AllName\"];
            $normus .= $this->userlist();
            return $normus;
        }

        function get_numusers()
        {
            $result = MYSQL_QUERY(\"SELECT user_id FROM tinychat_user WHERE user_lastcontact+300>\".time());
            if( ($num = mysql_numrows($result)) == 0 )
                return \"0\";
            return \"$num\";
        }

    class HexChatCoAdminUser extends HexChatNormalUser
    {
        function HexChatCoAdminUser($usid, $uskey, $tcol, $ncol, $uname, $ustat)
        {
            $this->HexChatNormalUser($usid, $uskey, $tcol, $ncol, $uname, $ustat);
        }

        function bund()
        {
            $fp = @fopen(\"templates/bund_coadmin.tmp\", \"r\");
            $file = fread($fp, 8192);
            fclose($fp);
            $file = eregi_replace(\"USERNAME\", $this->username, $file);
            $file = eregi_replace(\"USERID\", $this->userid, $file);
            $file = eregi_replace(\"USERKEY\", $this->userkey, $file);
            $file = eregi_replace(\"NUMUSERS\", $this->get_numusers(), $file);
            $file = eregi_replace(\"USERLIST\", $this->get_userlist(), $file);
            echo $file;
        }

        function docommand($mychat, $msg, $to)
        {
            if( $this->basiccommands($mychat, $msg, $to) )
                return 1;
            if( (strpos($msg, \"topic\", 0) == 1) and $msg[0] == \'/\' )
            {
                $tm = \"<b>\".$this->username.\"</b> \".$GLOBALS[\"CONF_TopicPubMsg\"].\" <b>\".substr($msg,7).\"</b>\";
                $mychat->change_topic(substr($msg, 7));
                $mychat->write_system($tm);
                return 1;
            }
            if( (strpos($msg, \"kick\", 0) == 1) and $msg[0] == \'/\' && $to>0 )
            {
                $mychat->write_private_system($mychat->kick_user($this, $to), $this->username, $this->userid);
                return 1;
            }
            if( (strpos($msg, \"ban\", 0) == 1) and $msg[0] == \'/\' && $to>0 )
            {
                $mychat->write_private_system($mychat->ban_user($this, $to, time()+120), $this->username, $this->userid);
                return 1;
            }
            return 0;
        }

        function write($mychat, $to, $msg)
        {
            $msg = stripslashes($msg);
            $msg = htmlentities($msg);
            if( !$this->docommand($mychat, $msg, $to) )
            {
                if( $to == -1 )
                    $mychat->write_public($msg, $this->namecol, $this->textcol, $this->username);
                else
                    $mychat->write_private($msg, $this->username, $this->userid, $to);
            }
            $mychat->cleanup();
            $this->top();
        }

        function get_userlist()
        {
            $normus = \"<option value=-1>\".$GLOBALS[\"CONF_AllName\"];
            $normus .= $this->userlist();
            return $normus;
        }

    class HexChatAdminUser extends HexChatCoAdminUser
    {
        function HexChatAdminUser($usid, $uskey, $tcol, $ncol, $uname, $ustat)
        {
            $this->HexChatNormalUser($usid, $uskey, $tcol, $ncol, $uname, $ustat);
        }

        function bund()
        {
            $fp = @fopen(\"templates/bund_admin.tmp\", \"r\");
            $file = fread($fp, 8192);
            fclose($fp);
            $file = eregi_replace(\"USERNAME\", $this->username, $file);
            $file = eregi_replace(\"USERID\", $this->userid, $file);
            $file = eregi_replace(\"USERKEY\", $this->userkey, $file);
            $file = eregi_replace(\"NUMUSERS\", $this->get_numusers(), $file);
            $file = eregi_replace(\"USERLIST\", $this->get_userlist(), $file);
            echo $file;
        }

        function docommand($mychat, $msg, $to)
        {
            if( $this->basiccommands($mychat, $msg, $to) )
                return 1;
            if( (strpos($msg, \"topic\", 0) == 1) and $msg[0] == \'/\' )
            {
                $tm = $GLOBALS[\"CONF_TopicPrivMsg\"].\" <b>\".substr($msg,7).\"</b>\";
                $mychat->change_topic(substr($msg, 7));
                $mychat->write_private_system($tm, $this->username, $this->userid);
                return 1;
            }
            if( (strpos($msg, \"kick\", 0) == 1) and $msg[0] == \'/\' && $to>0 )
            {
                $mychat->write_private_system($mychat->kick_user($this, $to), $this->username, $this->userid);
                return 1;
            }
            if( (strpos($msg, \"ban\", 0) == 1) and $msg[0] == \'/\' && $to>0 )
            {
                $mychat->write_private_system($mychat->ban_user($this, $to, time()+900), $this->username, $this->userid);
                return 1;
            }
            if( (strpos($msg, \"namecolor\", 0) == 1) and $msg[0] == \'/\' )
            {
                if( strlen($msg) > (8+11) ) $msg = substr($msg, 0, (8+11));
                $mychat->change_namecolor($this, substr($msg,11));
                return 1;
            }
            return 0;
        }

        function write($mychat, $to, $msg)
        {
            $msg = stripslashes($msg);
            $msg = htmlentities($msg);
            if( !$this->docommand($mychat, $msg, $to) )
            {
                if( $to == -1 )
                    $mychat->write_public($msg, $this->namecol, $this->textcol, $this->username);
                elseif( $to == -2 )
                    $mychat->write_system($msg);
                else
                    $mychat->write_private($msg, $this->username, $this->userid, $to);
            }
            $this->top();
        }

        function get_userlist()
        {
            $normus = \"<option value=-1>\".$GLOBALS[\"CONF_AllName\"];
            $normus .= \"<option value=-2>\".$GLOBALS[\"CONF_ChatName\"];
            $normus .= $this->userlist();
            return $normus;
        }

?>

Avatar billede bacardil Nybegynder
13. november 2000 - 10:05 #1
Kunne nok laves..

Dog Må jeg henlede alle´s opmærksomhed til http://www.eksperten.dk/spm/33096 ..
Avatar billede jack2000 Nybegynder
13. november 2000 - 10:11 #2
OK, tdaugaard SÅ DET VAR DIG DER SKREV I MIN GÆSTBOG, SÅ MANGE, AT JEG BLEV NØDT TIL AT SLETTE DEN, det skriver jeg til eksperten om !! ellers gør jeg det samme som du har gjordt TIL DEM !!
Avatar billede blood Nybegynder
13. november 2000 - 13:16 #3
jack2000

Du kan da ikke skrive til eksperten og brokke dig over at bacardil har fyldt din gæstebog

brug en anden chat

http://www.ralfchat.de
Avatar billede jack2000 Nybegynder
13. november 2000 - 13:41 #4
jeg bomber hans email !!
Avatar billede jack2000 Nybegynder
13. november 2000 - 13:42 #5
shaz@anarki.dk
Avatar billede jack2000 Nybegynder
13. november 2000 - 13:46 #6
HAN SKAL FÅ DET BETALT !!
Avatar billede blood Nybegynder
13. november 2000 - 14:02 #7
du ved godt det er ulorligt

og vi kan hurtigt finde ud af hvem du er og melde dig til IT panserne
Avatar billede jack2000 Nybegynder
13. november 2000 - 14:13 #8
Det er det samme som han har gjordt ved min GÆSTBOG, så jeg skal nok sige det til DEM !!
Avatar billede jack2000 Nybegynder
13. november 2000 - 14:16 #9
BLOOD >>>>>>>> Jeg har prøvet RalfChat, men den siger således:

\'d:\\home\\webzonedk\\www\\chatdk\\chat.cgi\' script produced no output
Avatar billede blood Nybegynder
13. november 2000 - 14:20 #10
det som du vil gøre er at spame hans email (der må man ikke)
men der er vist ikke nogle lov om at man ikke må spame en gæstebog

Hvis du læser Hjælp filen står der at chatten er til linux/unix server

og der er en brugs vejledning til hvordan du ændre den til Nt/98

og for 230 point skal jeg nok gøre det for dig!!!!!
Avatar billede jack2000 Nybegynder
13. november 2000 - 14:25 #11
Ok, jeg giver dig 230 Point...hvornår får jeg den...men du skal husk at lave de tekster til knapper..
Avatar billede jack2000 Nybegynder
13. november 2000 - 14:26 #12
håber du forstår hvad jeg mener:

Teksterne skal værre knappe, dem som er ved siden af boksen, når man skriver en teksten !!!!!
Avatar billede blood Nybegynder
13. november 2000 - 14:33 #13
og jeg prøver!!!!!

du kan kontakte mig på icq!!!!!

Avatar billede jack2000 Nybegynder
13. november 2000 - 14:34 #14
hvad kl....og hvordan skal jeg give dig pointerne, når jeg har lagt 75 point...kan jeg sende dem eller hva ´? ?
Avatar billede jack2000 Nybegynder
15. november 2000 - 19:11 #15
**just a joke**