Avatar billede tomm Nybegynder
20. marts 2003 - 08:06 Der er 3 kommentarer

Undertekster

Hej
Vi har et beregningsprogram mest baseret på Access. I et tekstfelt står en "fast" tekst, afhængig af et nr. Denne tekst kan overskrives af brugeren, og der spørges om den nye tekst skal gemmes som <undertekst>. Næste gang kan man så dobbeltklikke på den faste tekst, kommer underteksten (der kan være flere)frem.  Her kan man så vælge den ønskede undertekst. Problemet er at man ikke kan se, om der er undertekster tilknyttet den faste tekst. Kan man lave noget med en "rullepil" i de tekstfelter der får en undertekst? Eller er der andre muligheder?
Venlig hilsen
OP
20. marts 2003 - 08:25 #1
Jeg går ud fra, at unerteksterne ligger i en seperat tabel.
Derved kan du, hver gang du skifter post, kontrollere om der findes nogle poster i undertekst-tabellen, som matcher din primærnøgle.

F.eks. kan du lave en etikette, som har navnet "Indikator" på formularen under din tekstboks. På Form_Current (VedAktuel) kan du så lægge denne kode:
If DCount("*", "Underteksttabel", "[ID] = " & ME![ID]) > 0 then
  Me!Indikator.Caption = "Dobbeltklik for at se undertekster"
else
  Me!Indikator.Caption = "Der er ingen undertekster"
endif

Blot en ide...

mvh
Thomas
Avatar billede tomm Nybegynder
21. marts 2003 - 10:11 #2
Hej Thomas
Jeg kunne også være tilfreds med at f.eks. den faste tekst blev rød (eller andet) hvis jeg havde lavet en undertekst. Det der er mest nødvendig er bare, at man kan se at der er oprettett en undertekst
Mvh
OP
21. marts 2003 - 10:14 #3
Men prøvede du det, som jeg skrev?
Der er ingen problemer i at gøre noget andet.
I stedet for
Me!Indikator.Caption = "Dobbeltklik for at se undertekster"
kunne man skrive:
Me!Indikator.forecolor= vbblue