camera navigation
Jeg har fået følgende script til at ligge på min 3d sprite for at kunne navigere rundt med cameraet. Scriptet skulle være bedre end dem i libaryen...nå, men her er det så håber nogle kan genneskue fejlen:
........................................................
property pWorld
property pMouseIsDown
property pOldMouseLoc
property pCamera
property pHorizGroup
property pVertGroup
on beginsprite me
pWorld=sprite(me.spritenum).member
pCamera=sprite(me.spritenum).camera
pHorizGroup=pWorld.newgroup("HorizCamera")
pVertGroup=pWorld.newgroup("VertGroup")
pVertGroup.addChild(pCamera, #preserveWorld)
pHorizGroup.addChild(pVertGroup, #preserveWorld)
end
on mousedown me
pMouseIsDown=1
end
on mouseup me
pMouseIsDown=0
end
on exitframe me
if pMouseIsDown then
RotateCamera
end if
pOldMouseLoc=the mouseloc
end
on RotateCamera
tnewMouseLoc= the mouseloc
tDelta=tnewMouseLoc-pOldMouseLoc
pHorizGroup.rotate(0,-tDelta[1],0)
pVertGroup.rotate(-tDelta[2],0,0)
end
...................................................