Avatar billede thethird Nybegynder
12. november 2000 - 20:21 Der er 23 kommentarer

Brugere...

Davser Xperter.
Jeg er igang med min nye hjemmeside og mangler et script i asp som trækker brugernavne og password du fra en database. Jeg vil gerne se et eksempel og guides lidt, da jeg er meget LIDT stærk i asp, håber der er en der kan hjælpe.

- TheThird
Avatar billede bacardil Nybegynder
12. november 2000 - 20:24 #1
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
12. november 2000 - 20:25 #2
Altså noget kode som bare trækker data ud fra en database ?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
12. november 2000 - 20:30 #3
sådan noget her ?

<%
    set ConnectDB    = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
    Set rs = Server.CreateObject(\"ADODB.recordset\")

    strSQLQuery = \"DBQ=\" & Server.MapPath(\"mindb.mdb\") & \";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)}\"

    connectdb.Open strSQLQuery

    sql=\"SELECT * FROM users;\" \' trækker alle poster fra tabellen \"users\"
    \'sql=\"SELECT * FROM users WHERE username=\'tdaugaard\';\" \' trækker alle poster hvor feltet username er lig med \'tdaugard\'.

    set rs= connectdb.execute(sql)

    if not rs.bof then \' hvis der blev fundet nogle poster
        do until rs.eof \' loop intil der ikke er flere fundne poster
            reponse.write \"<b>username:</b> \" & rs(\"username\") \' udskriv usernames

            rs.movenext \' gå til næste post
        loop
    end if

    \' ryd op
    set rs= nothing
    connectdb.close: set connectdb = nothing
%>
Avatar billede netsjov Nybegynder
12. november 2000 - 20:32 #4
Hvad skal det bruges til???

Det kan jo godt være farligt at trække password ud af en database, uden at tænke sig om først.
Avatar billede thethird Nybegynder
12. november 2000 - 20:33 #5
Jamen jeg har sat den ind som bacardil ind, men hvad gør jeg så derefter, på den asp fil er der ikke nogen henledning til en database..???
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
12. november 2000 - 20:33 #6
du kan også bruge

sql=\"SELECT * FRO users WHERE username=\'user\' AND password=\'noget\';\"

for kune at vælge poster hvor de to felter er lig med det der står i =\'\'

for at checke password kan du lave f.eks. ovenstående sql kald, checke om rs.BOF = false. Hvis rs.BOF = false så kan man lade brugeren igennem. Hvis ikke så er det forkert user/pass.
Avatar billede bacardil Nybegynder
12. november 2000 - 20:34 #7
Så skal folk logge ind og der tjeckes om passwordet er koeekt også kommer de ind.. har du en mail kan jeg sende dig et eks.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
12. november 2000 - 20:35 #8
netsjov:> FARLIGT?? at trække data fra en database ??
Avatar billede thethird Nybegynder
12. november 2000 - 20:36 #9
Det fatter jeg ikke en meter af, tror det er noget af det samme som markm skal bruge.
Avatar billede bacardil Nybegynder
12. november 2000 - 20:37 #10
thethird> Har du en mail adresse så mailer jeg dig et eksempel så kan du selv leje med det
Avatar billede thethird Nybegynder
12. november 2000 - 20:38 #11
Ja, til postmaster@zequenze.dk ....bacardil
Avatar billede bacardil Nybegynder
12. november 2000 - 20:41 #12
Hmmm... Er der en tænke bag når du thethird har en mail der hedder postmaster@zequenze.dk og markm´s hjemmeside hedder zequenze.dk... tror evt. der er snyd bag
Avatar billede thethird Nybegynder
12. november 2000 - 20:44 #13
Nå markm, en af mine venner som jeg laver siden sammen med er, igang. så jeg dropper bare sagen, men kan du så klare en gennemse knap til mig ??
Avatar billede bacardil Nybegynder
12. november 2000 - 20:45 #14
Du kan altid forære mig de point inden du bliver slettet *hehe* point grisk
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
12. november 2000 - 20:47 #15
http://www.eksperten.dk/spm/33069

thethird ... ikke en meter markm er din ven, med mindre du er schizo ..

Når du kommenterer med et \"Okay\" til noget vedr. mig og din dårligere halvdel (markm) og du lige har oprettet \"thethird\" i dag .. ja såå er der tegn på snyd! Og dem bliver der slået hårdt ned på!
Avatar billede thethird Nybegynder
12. november 2000 - 20:48 #16
Jamen fordi min buddy og jeg rammer det samme spørgsmål, som må være det der er sket, kan det da ikke passe at vi gør noget galt. Vi hjælper bare hinanden med en side.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
12. november 2000 - 20:50 #17
Han \"rammer\" ikke det spørgsmål ved et uheld ... det gør man ikke og så skriver Okay .. den er for langt ude!!
Avatar billede thethird Nybegynder
12. november 2000 - 20:52 #18
Jamen det må i selv om, så må vi jo snakke med eksperten igen, og høre om nogen af jer burde være et sted hvor alt handler om tillid til hinanden, for det har igen af jer åbenbart ikke.
Avatar billede bacardil Nybegynder
12. november 2000 - 20:54 #19
jep
Avatar billede thethird Nybegynder
12. november 2000 - 20:55 #20
Hvad jep ??
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
12. november 2000 - 20:55 #21
thethird:> Må jeg henlede din opmærksomhed til http://www.eksperten.dk/spm/33096 ..
Avatar billede ortrak Nybegynder
13. november 2000 - 01:28 #22
drenge: glæd jer over at landet altid vil have brug for masser af gadefejere og skraldemænd...Du er simpelthen så sørgelig thethird...

/ortrak
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
13. november 2000 - 02:35 #23
*g* tjaa .. de render vel bare med skraldespandene ;o)