Avatar billede bodekaer Nybegynder
19. marts 2003 - 18:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problem med "Open For Output/Binary Access Write"

Når jeg bruger "Open For Output/Binary Access Write" og derefter bruger PUT eller PRINT så laver de et vbCrLf tegn i min fil.

Jeg sender en fil over et netværk, og filerne bliver derfor ubrugelige når mit program har indsat disse overflødige vbCrLf tegn.

Hvad kan jeg gøre for at undgå dette?
Avatar billede sjh Nybegynder
19. marts 2003 - 21:24 #1
Hvis du bruger koden her, så kommer der ikke nogle vbCrLf tegn når du gemmer. (; til sidst i print#)

Private Sub Form_Load()
Dim intFree As Integer
Dim strText As String

  strText = "Test tekst"

  intFree = FreeFile
  Open "C:\filenavn.xxx" For Output As #intFree
    Print #intFree, strText;
  Close #intFree
End Sub

Det med dit netværk kan jeg ikke lige se, hvordan sender du din fil over dit netværk????
Avatar billede bodekaer Nybegynder
19. marts 2003 - 21:53 #2
Ok, en anden ting.

Det lader til at når jeg opretter filen så propper den automatisk

,"

ind i starten af filen... hvordan slår jeg det fra?

/Michael
Avatar billede bodekaer Nybegynder
19. marts 2003 - 22:01 #3
doesn't matter,

Jeg har lavet en fejl.

Tusind tak, det fungerer nu. Du har netop hjulpet www.smartlaunch.net projektet meget :)

/Michael
Avatar billede sjh Nybegynder
20. marts 2003 - 00:52 #4
tak for point :-)