Avatar billede m_dal Nybegynder
19. marts 2003 - 18:06 Der er 4 kommentarer

Apache + henvisning til samme dokument.

Hej PHP og hej Apache

Jeg har prøvet at henvise til det samme (php)dokument, så den f.eks. siger "www.mitsite.dk/defualt.php?ok=opret" eller noget i den stil.

Men det virker ikke. Er det noget jeg skal sætte på, eller fungere det bare ikke på en server der ligger på min computer?

Skriv lige hvordan jeg evt. aktivere det =)
Avatar billede htm Nybegynder
19. marts 2003 - 18:46 #1
Ahva? Den forstod jeg ikke meget af!

Når du skal udskrive en variabel fra adresselinien i php skal du skrive

eks. med default.php?ok=opret
<?php
echo $_GET["ok"];  //Udskriver opret
?>
Avatar billede sukos Juniormester
19. marts 2003 - 19:12 #2
<a href="<?php echo $_SERVER["PHP_SELF"]; ?>?test=Hejdu">link</a>
<?php
if(isset($_GET["test"]) && $_GET["test"] == "Hejdu") {
echo"<p>\n". $_GET["test"];
}
?>
Avatar billede m_dal Nybegynder
19. marts 2003 - 20:18 #3
Det er noget i apache, som skal validere at jeg må henvise til samme fil. Eller noget lign.

Min ven sankkede om noget med CHMOD 777 eller noget. Kender i noget til det?
Det er ikke scriptet der er noget galt med, det er den server!

Ingen der ved det?
Avatar billede htm Nybegynder
19. marts 2003 - 20:45 #4
Der er intet i apache der gør at du ikke må henvise til samme fil! Men i de nyeste versioner af php skal man som vi skriver bruge $_GET for at tjekke for de variabler der er i adresselinien! Det er sikkert det der går galt!

Du kan slå register_globals til i php.ini, hvilket ikke er tilrådeligt da det slækker på sikkerheden. Men det gør at du kan tilgå værdier i adresselinien som før! Dette har de fleste udbydere også sat til on, sikkert derfor du mener det ikke er dit script den er gal med!

Jeg vil foreslå at du omskriver dit script til den nye standard!

Jeg håber jeg har forstået dig rigtigt!