Avatar billede m_dal Nybegynder
19. marts 2003 - 17:12 Der er 18 kommentarer

Mig eller Apache?

Velkommen.

Jeg har sådan et php-dokument, som jeg TROR virker. Ved ikke helt om det er mig eller min "hjemme server" (Apache) der ikke kan finde ud af.

Mit problem er:

Når jeg linker til et sted i samme php-dokument viser min browser bare det samme som i det oprindelige.
Jeg har f.eks. brugt sådan en her:

if ($ok == "tilf0j") { side ting her }

Og linker til den side ved at sige:

<a href="default.php?ok=tilf0j">

Og min side hedder selvfølgelig default.php :-)
Men den viser siden som $ok == "" når jeg trykker på linket.

Nogen der kan sige hvad der er galt? :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. marts 2003 - 17:14 #1
Har du husket
  <?
...
  ?>
Avatar billede sukos Juniormester
19. marts 2003 - 17:14 #2
af hva' viser den?

Hvis nu du gemmer og loder flg. i din browser:
<?php phpinfo(); ?>

hvad ser du så?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
19. marts 2003 - 17:15 #3
prøv
if ($_GET["ok"] == "tilf0j")
Avatar billede m_dal Nybegynder
19. marts 2003 - 17:15 #4
erikjacobsen:
Ja jeg har

sukos:
Hvad skal jeg kigge efter?
Avatar billede m_dal Nybegynder
19. marts 2003 - 17:18 #5
ztyxx:
Virker stadig ikke :\
Avatar billede ztyxx Nybegynder
19. marts 2003 - 17:18 #6
prøv lige at smide lidt mere af din kode
Avatar billede m_dal Nybegynder
19. marts 2003 - 17:18 #7
sukos:
Hvis det er det her du leder efter?

System  Windows NT localhost 5.1 build 2600
Build Date  Feb 15 2003 23:02:25
Server API  Apache
Virtual Directory Support  enabled
Configuration File (php.ini) Path  C:\WINDOWS\php.ini
PHP API  20020918
PHP Extension  20020429
Zend Extension  20021010
Debug Build  no
Thread Safety  enabled
Registered PHP Streams  php, http, ftp, compress.zlib
Avatar billede m_dal Nybegynder
19. marts 2003 - 17:19 #8
ztyxx:

<?
if ($_GET["ok"] == "") {
?>
<P align=center><a href="default.php?ok=tilfoj"><FONT face=Tahoma size=2>Tilføj besked</FONT></a></P>
<table border="0" align="center">
<?
readfile("tagwall.txt");
?>
</table>
<?
}
?>

(Her prøver jeg med din metode :-))
Avatar billede ztyxx Nybegynder
19. marts 2003 - 17:29 #9
det er jo fordi du ikke fortæller hvad der skal ske ved hvilke klik

<?
if ($_GET["ok"] == "") {
    echo "nej da"; //der er ikke sat nogen værdi for variablen ok
} elseif($_GET["ok"] == "tilf0j") {
//her kommer din readfile()
}

?>
<P align=center>
<a href="<? echo $_SERVER["PHP_SELF"];?>?ok=tilf0j"><FONT face=Tahoma size=2>Tilføj besked</FONT></a></P>
Avatar billede m_dal Nybegynder
19. marts 2003 - 17:36 #10
Har en anden del af koden, der har jeg sat det på jo.

<?
if ($_GET["ok"] == "tilfoj") {
?>
<P align=center><a href="default.php"><FONT face=Tahoma size=2>Tilbage til forum</FONT></a></P>
<form action="default.php" method="post">
<input type="hidden" name="mode" value="opret">

<table border="0" align="center">
<tr><td><FONT face=Tahoma size=2>Navn:</FONT></td><td><input type="text" name="navn" style="background-color: Black; color: White; font-family: Tahoma; font-size: 10;"></td></tr>
<tr><td><FONT face=Tahoma size=2>Email:</FONT></td><td><input type="text" name="email" style="background-color: Black; color: White; font-family: Tahoma; font-size: 10;"></td></tr>
<tr><td><FONT face=Tahoma size=2>Icq:</FONT></td><td><input type="text" name="icq" style="background-color: Black; color: White; font-family: Tahoma; font-size: 10;"></td></tr>
<tr><td colspan="2"><textarea name="besked" cols="30" rows="8" style="background-color: Black; color: White; font-family: Tahoma; font-size: 10;"></textarea></td></tr>
<tr><td colspan="2"><input type="submit" value="Skriv" style="background-color: Black; color: White; font-family: Tahoma; font-size: 10;"></td></tr>
</table>

</form>
<?
}
?>

Men hvad der var mere interessant var det du pastede sidst:

<a href="<? echo $_SERVER["PHP_SELF"];?>?ok=tilf0j">

Hvor jeg jo lavede:

<a href="default.php?ok=tilfoj">

Er det, det der er fejlen?
Eller er jeg stadig på bar bund =)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
19. marts 2003 - 17:37 #11
<a href="<? echo $_SERVER["PHP_SELF"];?>?ok=tilf0j">
er bare en anden måde at henvise til samme dokument
Avatar billede m_dal Nybegynder
19. marts 2003 - 17:40 #12
Ok. Så du ved ikke hvad der ellers kunne være galt?
Avatar billede ztyxx Nybegynder
19. marts 2003 - 17:40 #13
men hvad gør du med dine input fra din form
Avatar billede ztyxx Nybegynder
19. marts 2003 - 17:42 #14
der skal vist en hel del mere af din kode med her, for at kunne se sammenhængen
Avatar billede ztyxx Nybegynder
19. marts 2003 - 17:42 #15
bliver nødt til at løbe nu, men kigger på det i aften hvis jeg kan nå det, og du ikke er kommet videre
Avatar billede m_dal Nybegynder
19. marts 2003 - 17:43 #16
Jeg er altså næsten helt sikker på det er Apache. For de andre dokumenter jeg har virker heller ikke med vidrestilling i det samme dokumen.

Nogen som kan hjælpe =)

Ellers tak for hjælpen ztyxx
Avatar billede the_saint Nybegynder
21. marts 2003 - 09:21 #17
paste lige hele din kode, det ville gøre det hele 1000 gange nemmere... vi ved jo ikke hva der sker når man trykker på default.php?ok=tilf0j...
mere kode plz
Avatar billede ztyxx Nybegynder
28. marts 2003 - 14:39 #18
m_dal> vil du ikke lige smide noget mere kode, hvis du da ikke har fået løst problemet, har du det, skal du lige lukke dette spørgsmål